Mijn 5th gen Lenovo X1 Carbon laptop ging laatst uit het niets uit (was er niet eens mee bezig, stond voor mij op tafel) en geeft nu bij het opstarten de melding 'fan error'.
Na de kabel van de fan een paar keer reseaten de hele fan assembly vervangen maar krijg nog steeds dezelfde foutmelding. Met de hand draait de fan soepel, er zit niets tussen o.i.d.
Volgens deze pagina kan dat vier dingen betekenen:
* insufficient voltage being supplied by the RTC battery
* disconnected cooling fan
* loose or damaged cooling fan cable
* malfunctioning or dead cooling fan
Dus vervolgens de CMOS/RTC batterij doorgemeten (CR2016 3V) en geeft 2.85V wat mij OK lijkt. Toch even vervangen door mijn labvoeding op 3V maar geen verschil.
Getest met/zonder accu/adapter, powerknop 30 seconden ingehouden zonder power, etc. maar ik blijf die fout krijgen.
Heeft iemand hier misschien een tip voor wat ik nog kan proberen of waar ik naar kan kijken?
(gekoppelde model is niet helemaal hetzelfde type maar maakt niet zo veel uit denk ik)
Na de kabel van de fan een paar keer reseaten de hele fan assembly vervangen maar krijg nog steeds dezelfde foutmelding. Met de hand draait de fan soepel, er zit niets tussen o.i.d.
Volgens deze pagina kan dat vier dingen betekenen:
* insufficient voltage being supplied by the RTC battery
* disconnected cooling fan
* loose or damaged cooling fan cable
* malfunctioning or dead cooling fan
Dus vervolgens de CMOS/RTC batterij doorgemeten (CR2016 3V) en geeft 2.85V wat mij OK lijkt. Toch even vervangen door mijn labvoeding op 3V maar geen verschil.
Getest met/zonder accu/adapter, powerknop 30 seconden ingehouden zonder power, etc. maar ik blijf die fout krijgen.
Heeft iemand hier misschien een tip voor wat ik nog kan proberen of waar ik naar kan kijken?
(gekoppelde model is niet helemaal hetzelfde type maar maakt niet zo veel uit denk ik)
[ Voor 7% gewijzigd door Heedless op 23-02-2022 15:42 ]