Toon posts:

HP Photosmart plus b210a Papier-perikelen :(

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• BB-tje
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 23-11-2022
HP Photosmart Plus B210a, oud model, nieuw in doos, gisteren in gebruik genomen.

Klacht: Papier wordt niet opgenomen met als melding dat er papier in de hoofdlade bijgevuld moet worden.
Alles gecheckt, rubbers (wieltjes) zijn ongebruikt en schoon. Kan ook niet anders want hij is nieuw.

Opvallend is dat bij het vullen van de papierlade, het stapeltje (25 vellen) tegen de papier-oppakrollers stoot en met enige kracht door deze barrière moet gaan. Bij de beschrijving staat dat de vellen zo ver geplaatst moeten worden dat ze niet meer verder kunnen. Logischer wijze stopte ik dus vóór die oppakrollers. Maar dan gebeurt er verder niks (dan de melding dat papier bijgevuld moet worden).
Ga ik toch door die barrière heen tot aan het peil zoals ik op wat filmpjes heb gezien, dan wordt het vel doorgevoerd en vervolgens is hij niet meer te stoppen en 'spuugt' alle vellen een na een of soms als meerdere vellen bijeen uit.

Ik ken de techniek van het oppakken en doorvoeren van de printer niet en kan dus niet goed inschatten wat er aan de hand is. HP geeft een aantal tips die doorlopen kunnen worden (reset, rubbers reinigen, handmatige invoer (een enkel vel), papiersoort aanpassen) en helaas werken geen van alle.

Wat kan hier aan de hand zijn? Iets technisch niet in orde of softwarematig?
Of, en dat hoop ik niet, is hij gewoon kapot. Gezien het aantal instructiefilmpjes die er zijn, vrees ik dat het een euvel van dit type printer is.

Bij wie gaat bij het lezen van deze vraag een lichtje branden en verlost me van een hoop frustratie (en teleurstelling).

Bedankt alvast voor de moeite van het meedenken.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee