[GPU] Filter voor NVENC en/of GPU Code Name

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Zojuist zat ik te zoeken naar GPU's met NVENC, maar daar is geen filter voor. Toen Googlede ik een lijst met GPU's die die feature hebben, dat leverde een wikipagina op waar alleen de "GPU Code Name" staat vermeld, bijv. GA106, TU116, GP108 om er een paar op te noemen.

Daar kan ik echter ook geen filter voor vinden.

Zouden er filters voor GPU Code Names en/of NVENC toegevoegd kunnen worden?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:15

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

@Raven Ik denk wel dat ik dit kan automatiseren. Tenminste, je kan geloof ik aannemen dat een bepaalde GPU altijd dezelfde GPU code name heeft. Dwz ik kan een filter zetten op RTX 3080 en deze geeft de GA102 terug. Daarop voortbordurend kan ik dan hetzelfde doen voor NVENC. Ik zal binnenkort eens onderzoeken hoe het precies zit met de GPU codenames en afgeleide GPU's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:15

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

@Raven Ik ga het uiteindelijk niet doen. Want behalve de xx0-series van de dies die alleen in datacenters worden gebruikt, hebben alle recente GPU's ondersteuning voor NVENC, getuige deze tabel: Wikipedia: Nvidia NVENC. De huidige 4000 serie voegt daar nog AV1 encoding aan toe, maar voor de rest is het allemaal aanwezig.