Goedemiddag,
Onlangs heb ik nieuwe gehoortoestelen gehaald bij de opticien/audicien. Deze zijn oplaadbaar en komen met een nogal grote oplader. Voor thuis prima, maar voor onderweg best fors. Daarom zou ik graag een extra oplader ontwerpen en printen die compacter is. Echter ben ik niet helemaal thuis in het elektronica gedeelte. Zou iemand mij in de goede richting kunnen sturen?
Wat ik graag wil weten:
Onlangs heb ik nieuwe gehoortoestelen gehaald bij de opticien/audicien. Deze zijn oplaadbaar en komen met een nogal grote oplader. Voor thuis prima, maar voor onderweg best fors. Daarom zou ik graag een extra oplader ontwerpen en printen die compacter is. Echter ben ik niet helemaal thuis in het elektronica gedeelte. Zou iemand mij in de goede richting kunnen sturen?
Wat ik graag wil weten:
- Is dit zo simpel als het lijkt (usb invoer --> zekering --> uitvoer)? De functionaliteit om een externe batterij aan te sluiten via de onderkant kan namelijk vervallen.
- Moet ik hiervoor zelf een pcb ontwerpen of kan ik een bestaande als basis gebruiken? Indien zelf ontwerpen, waar kan ik hier het beste meer over leren?
- Waar kan ik het beste de benodigde spullen halen?
- Oplader opgemaakt en foto's gemaakt (zie verderop).
- Contactpunten gemeten. Beide contactpunten (voor het linker en rechter gehoorapparaat) gaven 200-220 mA.