Dag allen,
Zoals Desmoerick ook al aangeeft verloopt de installatie via gebaren.
Gewoon niet te bang en omvormer installeren en op spanning zetten, dan kun je met je hand voor het glazen oog langs swipen en de installatie doorlopen.
Wat ik zelf nog heb gedaan is de instellingen doorlopen via de webinterface, als je de omvormer aan je thuisnetwerk aansluit krijgt deze een IP adres. Die komt ook in beeld als je met gebaren door het menu heen gaat. Denk hierbij aan 192.168.1.x of 192.168.178.x (x is een nummer uitgedeeld door je router)
Typ dat adres in je firefox of chrome en je kan alles doorlopen qua instellingen.
Wat betreft het aanmelden van de omvormer bij energieleveren.nl heb ik gewoon een solaredge van 3.68 geselecteerd. Het gaat om het max vermogen wat je kunt leveren. Type omvormer doet er verder niet toe.
Ik heb de NEN 2013 code ingesteld puur uit het keuze menu, blijkbaar heeft Desmoerick de NEN 2007 ingesteld en werkt dat blijkbaar ook. De e.userapp is ook van 2015 en is lang niet zo mooi als de huidige apps van solaredge etc, De aanmelding kan via
https://www.bpte-web.com/.../presentation/login.xhtml
Ik heb de app aangemeld maar gebruik hem niet want hij is gewoon oud, heb zelf een P1 monitor waarmee ik mijn slimme meter log en realtime aflees en dat geeft mij veel meer inzicht.