CV ketel verbruikt gas, ook als ik een dag geen gas verbruik

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroeningen
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 07-02 10:53
Mijn vraag
Ik ben een dag niet thuis geweest en de kachel stond uit. Toch heeft mijn CV ketel 0,11m3 verbruikt.
Hoe kan dat?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Remeha Avanta, exacte type weet ik niet.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Mijn CV-ketel slaat meerdere keren per dag even kort aan ook als de kachel uit staat. Het lijkt wel alsof hij de verwarmingsleidingen wil doorspoelen ofzo, maar wat hij precies doet weet ik niet.
Toen ik Googlde op dit probleem, kwam al snel naar boven 'het kan duiden op een gaslek'. Ik heb nooit iets geroken, maar je weet maar nooit... Vandaar toch even mijn vraag

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Die ketel heb ik ook. Heb je toevallig de comfort mode aan staan zodat ie continue een kleine buffer van warm water op temperatuur houdt? Zet het op ECO, dan ben je er vanaf. Wel paar tellen extra wachten op warm water in dat geval.
Zie pagina 22 van de handleiding die je hopelijk al eens had doorgenomen? ;)
https://tools.remeha.nl/w...ershandleiding-Avanta.pdf

[ Voor 27% gewijzigd door CyBeRSPiN op 23-02-2022 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:38
jeroeningen schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 10:50:
Mijn vraag
Ik ben een dag niet thuis geweest en de kachel stond uit. Toch heeft mijn CV ketel 0,11m3 verbruikt.
Hoe kan dat?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Remeha Avanta, exacte type weet ik niet.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Mijn CV-ketel slaat meerdere keren per dag even kort aan ook als de kachel uit staat. Het lijkt wel alsof hij de verwarmingsleidingen wil doorspoelen ofzo, maar wat hij precies doet weet ik niet.
Toen ik Googlde op dit probleem, kwam al snel naar boven 'het kan duiden op een gaslek'. Ik heb nooit iets geroken, maar je weet maar nooit... Vandaar toch even mijn vraag
Als ie aanslaat gaat het niet om een gaslek. pas als ie niet aanslaat en toch gasverbruik heeft moet je daar aan denken. Ik zou eerder verwachten dat ie een boiler/buffervat heeft om snel warm water te kunnen geven. Vaak kun je dat wel uitzetten, maar dan heb je ook minder snel warm water.

[removed]

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

@jeroeningen had je nog naar die setting gekeken?

• rnark
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:28
CyBeRSPiN schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 10:53:
Die ketel heb ik ook. Heb je toevallig de comfort mode aan staan zodat ie continue een kleine buffer van warm water op temperatuur houdt? Zet het op ECO, dan ben je er vanaf. Wel paar tellen extra wachten op warm water in dat geval.
Zie pagina 22 van de handleiding die je hopelijk al eens had doorgenomen? ;)
https://tools.remeha.nl/w...ershandleiding-Avanta.pdf
Wij hebben een Intergas ketel met een vergelijkbare functie. Op dagen dat we helemaal niet thuis waren (in de zomer) ook steeds een klein verbruik, eerst dachten we ook aan een gaslek. Later bleek het die functie van de ketel te zijn.