Toon posts:

System vergraagd bij harde schijf activiteit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraagje

Ik heb een 40 gig IBM .. en die werkt perfect geen problemen mee.. maar laatste tijd is het nog al vreemd als ik grote bestanden overzet div-x bijvoorbeeld of hele ladingen mp3 dan word mijn system traag .. als hij klaar is met het overzetten .. dan doet system weer normaal alles staat verder goed dat heb ik al 100 keer na gekeken 2 verschillende kabels gebruikt ook geen probleem

weet iemand wat dit kan zijn?

System Specs hieronder.. ohja .. die via drivers weet ik niet zeker of ik die geinstalled heb.. ze staan er wel tussen.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Ultra DMA staat aan? dat scheelt behoorlijk!

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
yeps staat aan.. UDMA 4 Voor kleine schijf .. en UDMA 5 voor nieuwe shcijf die IBM en hij werkt verder prima enzo .. maar ja tis gewoon vreemd dat me system in eens traag word kan me muis amper bewegen.. ik zit te denken zou het ook aan me muis kunnen liggen ? ..

als ik met windows commander bijvoorbeeld 350 mb pak in stukken van 15mb (gerared) .. dan doet hij er een minuut over omdat over te zetten en dat is dan op deze zelfde schijf .. normaal was dit 30 seconden.. okay ik kan wel wachten hoor dat boeit me verder neit maar ik kan verder niks doen :( dasd irriant

• Zwelgje
mischien draait er een process wat heel veel cpu tijd opslokt?

w2k?= taskmanager starten
w9x = systeemmonitor installeren (software control panel)

• Zwelgje
hoe check jij overigens of udma aanstaat? in de bios? tijdens het opstarten, dit is niet altijd correct!! je moet in windows ook aangeven dat je wilt gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Ja in windows bij system properties staat DMA ook aan. Maar tis wel vreemd onder windows XP doet hij het wel gewoon snel ook geen happeringen ..ik zelf denk dus dat gewoon ME beetje brak is .. das nie erg verder .. daar speel ik alleen games onder ... maar goed als iemand nog suggesties heeft

• Zwelgje
ja windows ME, tsss zegt al genoeg,

Verwijderd

Met SCSI was het meteen goed gegaan >:)

Verwijderd

Topicstarter
Dirk Hendrik .. houd die loze antwoorden aub bij je heb ik nie zoveel aan he .. maar goed ... het ligt dus aan windows ME .. want bij Windows XP doet hij het verder wel goed.. :) .. nou ja .. laat maar lekker hangen zijn

bedankt voor u aandacht :)

Adiosos

• Zwelgje
mischien even de udma drivers van je mainboard herinstalleren?

• mcanic
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-04 19:27
Ik heb precies hetzelfde probleem, bij het copieeren / verplaatsen van grote hoeveelheden hangt mijn systeem zowat. Ik kan bv niet eens een mp3tje afspelen tijdens het copieeren! Errug irritant. Mijn schijf draait op udma 100, en dma staat aan. Ik draai windows 2000. Waarschijnlijk een hardwarefout denk ik (processor leak, of iets in het moederboard??). Als iemand hierover iets zinnigs weet, laat het me weten!
Mijn conf: amd athlon 1.33, ibm 60Gb, msi k7T moederboard, super orb cooler, 256 Mb infeneon memory

Verwijderd

Topicstarter
nee tis geen hardware fout.. dat weet ik wel zeker van nie .. want ik heb er onder windows XP dus helemaal geen last van .. denk dat het egwoon bij mij aan windows ME ligt.. je moet eens proberen je windows opnieuw te installeren

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Check eens even hoe zwaar je HD gefragmenteerd is ?

Zo maar een losse gedachte hoor ;)

Ik had zelf laatst 18 Gb op een 20 Gb schijf staan. Diskeeper meldde dat een file gemiddeld in meer dan 6 (!!!) stukken op de HD stond. Sommige files waren opgehakt in meer dan 500 fragmenten. Ja. d'uhh! Geen wonder dan, dat 'ie traag wordt... ;)

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Pagina: 1