Toon posts:

Kleuren laserprinter gezocht

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:12
Ik zoek een AIO laserprinter:
- kleur
- ADF dubbelzijdig
- relatief snel
- WIFI
- bekender merk waar ik garantie/hulp op kan hebben
- stabiel
- goede ondersteuning qua drivers/integratie
- Breedte: max 50cm - Lengte: max 53cm

Nice to have:
- mobiel printen (apple)
- toners te verkrijgen via 123inkt

Wat is je budget?
Ik wil voor kwaliteit wel iets meer betalen, maar 1000€ is echt wel de limiet. Als prijs/kwaliteit er iets rond 300€ zit, is dat ook goed natuurlijk

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb momenteel een Xerox WorkCentre 6515DNI
Op zich ben ik tevreden over de printkwaliteit. De setup was niet zo makkelijk om goed te krijgen, maar het is gelukt.
Waar ik niet over te spreken ben ik de level van support. Daar kan je eigenlijk naar fluiten.
Ook vertoont de ADF momenteel storing 065-225, wat blijkbaar het rollersysteem of iets is wat moet vervangen worden en zoveel als een nieuwe printer zou kosten. Reports op internet gaan erover dat dit bij heel veel mensen voorkomt, zelfs om de 3 maanden en het gewoon een fout in de bouwkwaliteit is.
Ik heb er dus mijn buik van vol, en heb echt wel ADF nodig.
Dus geen Xerox hier meer aangezien ik geen support hiervoor krijg en een algemeen mankement in de printer niet opgelost wordt.
Af en toe reageert de printer niet meer. Dan moet ik hem volledig van de stroom halen en werkt hij weer.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik heb een eenmanszaak, dus moet regelmatig veel facturen scannen die dan ofwel
- rechtstreeks vanuit mijn boekhoudprogramma kunnen gescanned worden
- naar een email gestuurd kunnen worden
- of op mijn NAS geplaatst kunnen worden

Echter druk ik ook af en toe een foto voor de kindjes af.. normale andere dingen :)

Ik zou dus effectief een DEGELIJK toestel willen, en daarom deze post om even jullie ervaring te horen

[Voor 10% gewijzigd door kazzzdafke op 23-02-2022 11:22]

BMW S1000R sold! Hello SPEED RS :)

Alle reacties

• dajappie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-01 11:43
Xerox is toch wel aardig aangeschreven normaliter? Kijk anders eens op dit forum https://gathering.tweaker...message/65946912#65946912 waarin vergelijkbare eisen en wensen zijn langsgekomen. Heb zelf een Canon MF635Cx die volgens mij alles kan wat je vraagt, maar genoeg reacties die deze (en zn opvolgers) weer onhandig vinden qua cloud printing enzo en onhandig in te stellen. Misschien eens beginnen bij een goede leverancier die je de service kan bieden, die zijn tenslotte eerst aanspreekpunt. Zeker als bedrijf.

• kazzzdafke
Ik ben ook niet echt te vinden voor dat Canon "gedoe". Echt stabiel is dat ook niet, heb ik persoonlijk al ervaren :)

Kyocera Ecosys M5526cdw kan misschien een optie zijn?
pricewatch: Kyocera M5526cdw

Maar ik ken het merk niet, dus iemand ervaring mee?

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-01 16:52

Kars

Yamaha Tenere Domestic Model

Ja, Kyocera is dikke prima :)
Grote voordeel is dat de toners vrij voordelig zijn en de fuser unit een aparte unit is (keramisch gecoat, dus lange levensduur).

Life is too short to remove USB safely

• GertW
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-01 09:16
Ik heb eind vorig jaar een HP Color Laserjet gekocht, de m283fdw, die heeft alles wat je zoekt. Laat je niet verleiden tot de 183, die kan NIET dubbelzijdig printen (geen duplex unit). Deze had ik eerst gehaald bij de Media Markt, omdat er op de site stond dat er een duplex unit in zat, dus die kon toen weer terug...

Mijn ervaring met HP is dat de installatie altijd lekker soepel gaat en je vanaf alle apparaten kunt printen (apple/microsoft/android). Ook wel andere merken gehad, maar daar was altijd wel gedoe...

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:11

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Als ik het goed begrijp zoek je niet alleen een printer maar ook een scanner/all-in-one?

En dat ADF dubbelzijdig betekent: automatic document feed voor het scannen, die dubbelzijdige pagina's kan scannen?
En vermoedelijk ook dubbelzijdig afdrukken?

[Voor 48% gewijzigd door bartvl op 23-02-2022 11:22]

Life is not about specs, it is about joy!

• kazzzdafke
Dat klopt inderdaad.. Misschien moet ik even de topic titel aanpassen dan.. (EDIT; kan ik niet :) )

Eigenlijk alles buiten faxen en liefst auto duplex.

[Voor 8% gewijzigd door kazzzdafke op 23-02-2022 11:23]

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:22
Ik heb de brother dcp-l3550cdw.
Ik had er een die het gelijk die gelijk het eerste papiertje opat, en de derde, enz. Kortom, maandagmorgenmodel. Support gecontacteerd, en ik kan je zeggen, bij Brother bestaat dat nog gewoon.
Inmiddels draait het (vervangende) apparaat al een jaar probleemloos.
Met app, scannen naar netwerkdrive, etc.
Enige issue tot nu toe: de windows driver is voor dubbelzijdig printen niet lekker, en doet altijd omslaan aan de korte zijde. Driverupdate loste het op.
let op: wel dubbelzijdig printen, niet dubbelzijdig scannen.

[Voor 5% gewijzigd door Meester_J op 23-02-2022 11:25]

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
HP heeft bij mij wel een beetje afgedaan met de agressieve verkoopmethoden. Printers die alleen connected met internet printen. Printers die stoppen met werken terwijl de toner nog niet leeg is. Extreem dure inkt cartridges. Brother komt op mij vriendelijker over.

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:11

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Wat mij betreft ook een +1 voor Brother. Geen intensieve ervaring mee, maar de twee apparaten die ik ken doen het altijd zonder problemen.

De grootste zoektocht zal de automatisch dubbelzijdige scanfunctie.

Wat verwacht je van de fotoafdrukkwaliteit?

Life is not about specs, it is about joy!

• kazzzdafke
Aangezien ik weinig tijd heb om zonder scan functie te zitten, heb ik via mijn contacten nog een beschikbare M5526cdw gevonden en wordt morgen geleverd :)

Die andere opties zoals Brother zijn allemaal uitgeput..

Lijkt me ook op basis van deze review een goeie keuze: productreview: Kyocera M5526cdw review door Chris_147

Net trouwens via een Xerox support bericht gehad voor mijn huidige:

Dit is wat ik van onze engineer als antwoord heb gekregen.

De origineel doorvoer heeft een fout geregistreerd bij het gebruik van de duplex optie >> 065-225 CIS failure was detected.
Dit wil zeggen dat de duplex scanner (die dus in de DADF zit) defect is.

De klant krijgt deze foutcode ook enkel en alleen als hij dubbelzijdig gaat scannen/kopiëren. Machine uit/aan zetten en dan kan hij wel weer gewoon enkelzijdig scannen.

Oplossing: DADF moet vervangen worden De prijs hiervan is ongeveer €350

Ik hoop dat ik je hier voldoende mee geholpen hebt, mocht er nog een vervolg actie nodig zijn dan hoor ik het graag van je.

Dus uiteindelijk, als iemand nog een goed werkende AIO zoekt waar enkel de DADF niet van werkt, let me know :D

[Voor 80% gewijzigd door kazzzdafke op 23-02-2022 12:20]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee