Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evandj
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-05 13:16
Mijn vraag
...

PlexMediaServer-1.25.6.5577, Plex-1.41.0.2876-e960c9ca-x86_64
...

Plex Media Server installeren, Plex Windows client installeren, enkel Media Server installeren
...

Hallo mensen, ik had afgelopen week een probleem met Windows 10, bij het opstarten kreeg ik steeds de melding dat er een probleem was bij het starten van Windows. Het enige wat ik kon doen was Windows herstellen vanaf de cloud. Dit betekende dat ik al mijn programma's terug heb moeten installeren. Op mijn pc had ik Plex staan zodat ik media bestanden vanop mijn pc kon afspelen op mijn LG tv. Dit werkte perfect tot de reparatie van Windows.

Ik heb Plex Media Server geïnstalleerd, ik heb de client voor Windows geïnstalleerd. Beiden hebben toegang in mijn Bitdefender instellingen. Als ik nu de Plex client open en ik wil mijn eigen media toevoegen zegt hij dat ik Plex Media Server nodig heb, die staat al geïnstalleerd op mijn pc, toch wil hij deze altijd opnieuwe downloaden. Als ik dan die Media Server aan de praat krijg en ik wil media toevoegen dan zegt hij dat mijn desktop niet beschikbaar is.

Ik snap niet hoe de desktop niet beschikbaar is want in de instelling van Plex staat de deskop als gemachtigd apparaat, ik ben ook als Admin ingelogd, is enige account op de pc dus niet als gebruiker. Voordien werkte het wel en nu opeens niet meer en ik snap het niet meer. Ik heb getracht de media server alleen te installeren, of de client alleen maar wat ik ook probeer het lukt niet. Hopelijk hebben jullie een idee waar het aan kan liggen.

Alle hulp is welkom, alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-06 23:37
Wat is nu je vraag?

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:50

nelizmastr

Goed wies kapot

Al ingelogd op je Plex account (app.plex.tv) en daar je vorige server uit je account verwijderd en de nieuwe via de web interface van Plex gemachtigd?

Draait de Plex Media Server wel goed, niet dat deze steeds afsluit of niet bij opstarten van de PC meestart?

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evandj
Door in te loggen op die app.plex.tv en de vorige server te verwijderen en de nieuwe te machtigen heb ik hem terug kunnen opstarten en media bestanden kunnen toevoegen. De server blijft draaien zolang de pc opstaat. Het enige wat nu nog niet werkt is Plex op mijn LG Oled tv, daar kreeg ik nog altijd de melding dat server niet beschikbaar is.

Ik heb dan de Plex App verwijderd, opnieuw geïnstalleerd en opnieuw ingelogd, dan kreeg ik een activatiecode die ik moest ingeven om de tv te koppelen, ben dan naar de site gegaan op mijn gsm die verbonden is met zelfde netwerk als mijn pc en heb activatiecode ingegeven, de plex app op mijn tv ziet dat de code juist is en start op maar de server is nog steeds niet beschikbaar. Ik kan wel dingen online bekijken in de app maar iets afspelen of bibliotheek weergeven vanop mijn pc lukt niet.

Sorry als dit amateuristisch overkomt ik gebruik het nog niet lang en vorige keer heb ik het voor het eerst geïnstalleerd en werkte het zonder problemen. Zou het kunnen dat ik die activatiecode op mijn pc had moeten ingeven ipv mijn gsm?

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Kijk in de app op je TV even of de goeie server geselecteerd is, en niet de oude.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• evandj
Ok idereen bedankt voor de tips, ik ga er zaterdag eens op zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evandj
Beste mensen, dit topic mag gesloten worden. Ik heb het gevonden, ik heb de app volledig gerest op mijn tv, heb terug ingelogd, kreeg ik terug een activatiecode die ik moest invullen, deze keer heb ik deze voor de zekerheid op mijn desktop gebruikt en het werkt weer. Blijkbaar is het niet genoeg om de code in te geven in op een ander apparaat, ook al is dit verbonden in hetzelfde netwerk. Ach ja weer iets bijgeleerd. Ik wil iedereen bedanken voor de tips die jullie hebben doorgestuurd.
Pagina: 1