Toon posts:

Grafana query editor ontbreekt

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• big_tweaker
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-01 22:19
Ik wil in grafana een dashboard maken om grafieken van sensoren uit Home Assistant te tonen. De influxdb draait en daarin kan ik alle variabelen zien en zelfs een grafiekje maken van bijvoorbeeld het stroomverbruik. In Grafana kan ik de datasource influxDB toevoegen en grafana geeft aan dat er 3 buckets zijn. Tot zo ver lijkt alles goed te gaan. Maar als ik vervolgens een query wil maken (of bij explore kijk) zie ik geen visuele query editor en kan ik alleen maar met de hand een query schrijven. Dat ziet er zo uit:

Wat ik graag wil zien is zoiets:

Wat gaat er fout?

Wat relevante versies:
InfluxDB: 2.0.7
Grafana: 8.4.1

Beste antwoord (via big_tweaker op 23-02-2022 21:01)

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:30
Heeft Grafana überhaupt een query editor voor flux (influx 2.0)?

Zie ook https://github.com/grafana/grafana/issues/27697

[Voor 53% gewijzigd door c-nan op 22-02-2022 20:54]

Alle reacties

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Niet toevallig iets van een adblocker in je browser draaien? Ik heb zelf nog 8.3.4 en met uBlock Origin heb ik gewoon die editor.

Heb je al met F12 gekeken wat er in de console gebeurt? Netwerk tab?

Commandline FTW | Tweakt met mate

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Click bovenaan op 'Home Assistant' en kies je influxdb. Je querie't nu direct de Home Assistant in iets dat Flux heet en niet zo'n query editor beschikbaar heeft.

Edit: naamgeving is moeilijk, je hebt je influxdb 'home assistant' genoemd. Zie hieronder: gebruik influxdb 1.x.

[Voor 26% gewijzigd door CyBeR op 22-02-2022 20:55]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:30

[Voor 53% gewijzigd door c-nan op 22-02-2022 20:54]

• big_tweaker
Ik heb Ghostery dus die heb ik nu disabled voor de server met influx/grafana. Helaas geen effect.

In de console zie ik wel een foutmelding maar ik denk niet dat het er iets mee te maken heeft:

Hero of Time schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 20:50:
Niet toevallig iets van een adblocker in je browser draaien? Ik heb zelf nog 8.3.4 en met uBlock Origin heb ik gewoon die editor.

Heb je al met F12 gekeken wat er in de console gebeurt? Netwerk tab?

• big_tweaker
Dat is lekker. Heeft 2.x geen visual query builder :?
Moet ik terug naar influx 1.x? Wordt die wel verder onderhouden?
c-nan schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 20:52:

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:03
AFAIK heeft Grafana voor 2.x inderdaad geen visual query builder.

Ik log in op de web interface van van Influxdb, die heeft namelijk wel een query builder. Query vervolgens knippen en plakken naar Grafana.

• big_tweaker
Dat helpt. Kijken of ik daarmee wat fatsoenlijks kan bouwen.
MJV schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 21:06:
AFAIK heeft Grafana voor 2.x inderdaad geen visual query builder.

Ik log in op de web interface van van Influxdb, die heeft namelijk wel een query builder. Query vervolgens knippen en plakken naar Grafana.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee