Toon posts:

uPlay op Linux via Steam, geen verbinding

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-01 14:26
Mijn vraag
Ik wil Linux verkennen en heb daarvoor Arch linux geinstalleerd. Om te gamen heb ik Steam geinstalleerd en mijn NTFS gaming partitie gemount en aan Steam gekoppeld. Dat werkt met sommige spellen prima maar voor sommige spellen moet ik inloggen op uPlay en deze geeft een melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden met de servers. Zoeken op internet helpt niet echt helaas

Relevante software en hardware die ik gebruik
Arch linux met Steam en uPlay

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Zoeken op internet waarom uPlay via Wine geen verbinding kan maken, maar ik kom er niet uit

Alle reacties

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:47

Cyphax

Moderator LNX
Misschien is Lutris een mooie oplossing hier. Misschien kan je daarmee die games gewoon pijnloos starten.

[Voor 16% gewijzigd door Cyphax op 22-02-2022 20:13]

Saved by the buoyancy of citrus

• Tadango
Cyphax schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 20:13:
Misschien is Lutris een mooie oplossing hier. Misschien kan je daarmee die games gewoon pijnloos starten.
Ha, daar heb ik net de ubisoft connect app via geinstalleerd, maar ik krijg dezelfde melding helaas. Melding is iets anders maar connection lost en geen verbinding, dus hetzelfde probleem dat ik niet kan inloggen.

• Tadango
Mmh, ubisoft connect via lutris werkt nu maar als ik een spel wil installeren wil deze eerst steam installeren, maar dat heb ik al (via linux, niet via Wine). Als ik het spel via Steam start zegt die uPlay instantie nog steeds dat er geen verbinding is..... Eens verder klooien zoalang iemand niet een goede tip heeft.

• pporrio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-01 17:09
Al een andere proton versie geprobeerd in Steam voor deze game?

Mijn platencollectie

• Tadango
Ja, geen verschil. Het probleem is dat Ubisoft connect via Wine geen verbinding kan krijgen. Ook niet als ik deze via winetricks los installeer en dan start. Via proton tricks en dan via het profiel van het spel is hetzelfde als via winetricks los. Probleem blijft dat deze geen verbinding kan maken. Via lutris werkt het prima maar die heeft dan geen link met Steam en wil dan Steam installeren edg, dus dat werkt ook niet als oplossing.

• Tadango
Ik heb gisteren de arch installatie eraf gegooid en Manjaro met xfce erop gezet. Ook arch based en dezelfde desktop omgeving. Hierop was Steam al geïnstalleerd.

Dit werkte anders. Via Steam hetzelfde spel opstarten toonde niets. Je ziet dat hij een tijdje aan het starten is maar er verschijnt geen enkel scherm en het stopt vanzelf.

Daarna maar protontricks geïnstalleerd en hiermee uPlay opgestart. Dat werkt prima en ik kan gewoon inloggen zonder problemen. Als ik dan Assassins Creed opstart met hetzelfde proton profiel krijg ik een foutmelding over een api hook welke niet gevonden kan worden. De oplossingen op internet (ontbrekende runtime installeren / repareren) helpen helaas niet.

Ik heb verschillende proton versies geprobeerd (welke moeten werken volgens protondb) maar ik merk geen verschil tussen de versies.

Dus nu de vraag, waarom start het spel / uPlay niet via Steam? In mijn vorige installatie werkt dat deel wel.

• Tadango
Aha, eindelijk resultaat. Ik zag dat standaard ook intel vulkan drivers geïnstalleerd stonden. Ik bleef fouten houden bij vulkaninfo totdat ik deze verwijderde. Nu start het vanuit steam prima via uPlay.

De volgende uitdaging is de enorme haperingen oplossen. Framerate is prima maar de haperingen tot 2fps maken het onspeelbaar. Gemiddeld 90+ dus de grafische kracht is er wel.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee