Siemens wasmachine ruikt naar rubber

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyKruger
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 23-02-2022
Onze Siemens IQ700 wasmachine ruikt naar rubber en maakt een geluid dat we nog niet eerder hebben gehoord. Bij het handmatig draaien van de trommel hoor ik dat deze ergens tegenaan beweegt/langs draait.
Ik heb de achterkant geopend om te controleren of de rubber band misschien stuk was en vond een afgebroken onderdeel (zie foto). Weet iemand of dit iets is wat gerepareerd kan worden of is de machine economisch total loss?
Dank voor het meedenken!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gfT2v1gOhJZUxmO-Dl-gc9XSR20=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wBek6xwBEeCyBsfnDE7lRksC.jpg?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via FreddyKruger op 23-02-2022 17:06)

• Micktator
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11-07 07:45
Ik heb ook een Siemens (IQ500) en dit is onderdeel van de transportbeugel. En dat weet ik vrij zeker omdat ik 3 hele beugels heb en eentje die op exact dezelfde manier afgebroken is.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:09
Onderdeel zegt me niks. Heb je een foto van de achterkant? En waar het vandaan komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Eh, ik heb de ballen verstand van wasmachines, maar is dat geen transportbout?

Afbeeldingslocatie: https://cdn.myonlinestore.eu/942d812a-6be1-11e9-a722-44a8421b9960/image/cache/full/d8cea64f3f25583d8d83b0404178aa8f9ce5060a.jpg

https://www.twowitgoed.nl...wasmachine-bosch-siemens/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinees
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Het lijkt heel erg op afgebroken transportbout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:57

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Dit lijkt ook op een stuk van de kuip wat afgebroken is, bij een demper oid.

@FreddyKruger kan je eens wat fotos maken van de achterkant / binnenkant?

[ Voor 7% gewijzigd door teacher op 22-02-2022 19:24 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:39
Transportbouten worden toch verwijderd na transport en voor ingebruikname? TS heeft de machine gewoon kunnen gebruiken dus dat lijkt me dan niet waarschijnlijk

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Micktator
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11-07 07:45
Ik heb ook een Siemens (IQ500) en dit is onderdeel van de transportbeugel. En dat weet ik vrij zeker omdat ik 3 hele beugels heb en eentje die op exact dezelfde manier afgebroken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyKruger
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 23-02-2022
Bedankt voor de hulpvaardige reacties. Inmiddels is er een andere oplossing bedacht: er komt iemand langs om te repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoh
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 15-02-2024
Hoi @FreddyKruger , je gaf aan dat je een monteur bij je wasmachine hebt gehaald. Kan je aangeven wat er nu mee aan de hand was. Ik heb namelijk precies hetzelfde kapotte onderdeel, de rubber stank en het lawaai.
Groet, Taco

[ Voor 3% gewijzigd door Tacoh op 11-11-2023 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
Tacoh schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 13:48:
Hoi @FreddyKruger , je gaf aan dat je een monteur bij je wasmachine hebt gehaald. Kan je aangeven wat er nu mee aan de hand was. Ik heb namelijk precies hetzelfde kapotte onderdeel, de rubber stank en het lawaai.
Groet, Taco
ik ben zelf blind dus kan je niet helepn met welk onderdeel is afgebroken, ik hoop dat de starter van dit topic je antwrod kan geven want die had tenslotte hetzelfde probleem. hoe oud is de machine? is een monteur nog rendabel of niet of ben je zelf handig met repareren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:07
Tacoh schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 13:48:
Groet, Taco
Is dat niet een trommelkruis die kapot is?
Makkelijk te testen door de trommel te bewegen. Hoor je schuurgeluiden en/of beweegt het buitenste deel niet mee, dan is het slechte zaak.
Het rubber bij de deur schuurt nu en gaat later hierdoor stuk.

let the past be the past.

Pagina: 1