Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NihiraJoshi
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 22-02-2022
DISCLAIMER: Onderstaande links niet bezoeken of aanklikken!

Hi allemaal!

Ik heb een Samsung (Android) mobiel. Dagelijks bezoek ik nos.nl even. Dit deed ik vandaag ook, maar ik voerde per ongeluk nos.ml in van nos.ml maakte de Chrome browser er ww88.nos.ml van en ineens werd ik redirect naar iyfbodn.com

GESCHROKKEN snel gesloten, maar ik internet bankier en al met mijn mobiel, ook staat er geen beveiliging op. Ik heb wel via apparaatonderhoud even gescand, en dan krijg ik terug dat alles veilig is, maar ik betwijfel het.

Iemand enig idee wat er kan gebeuren als je van nos.ml naar ww88.nos.ml en dan iyfbodn.com gaat?

Na wat googlen blijkt dat een verdachte site te zijn:

Even deze website scanner gebruikt:
https://www. urlvoid .com/scan/iyfbodn.com/

Server Location (VG) British Virgin Islands

Category: Malicious Websites
Sites that host software that is covertly downloaded to a user's machine to collect information and monitor user activity, and sites that are infected with destructive or malicious software, specifically designed to damage, disrupt, attack or manipulate computer systems without the user's consent, such as virus or trojan horse.
Group: Security Risk

:X :X :X :X :X :X :X :X :X

Wat nu? Hoe weet ik of ik malware of een virus heb op mijn mobiel :'(

Ik hoop dat iemand me kan helpen ;(

Link onklaar gemaakt.

[ Voor 1% gewijzigd door 13art op 22-02-2022 18:40 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NihiraJoshi
^Verkeerde forum. Aub topic verwijderen of dicht hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-04 21:15
Wat nu? Niet druk maken en je leven weer oppakken ;) De kans dat je daadwerkelijk een virus te pakken hebt, door een paar seconden op een verkeerd ingevulde URL te zitten, is zeer klein.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NihiraJoshi
Hahn schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 18:37:
Wat nu? Niet druk maken en je leven weer oppakken ;) De kans dat je daadwerkelijk een virus te pakken hebt, door een paar seconden op een verkeerd ingevulde URL te zitten, is zeer klein.
Oke, heb het net angstig allemaal ingevoerd in mijn laptop browser aangezien ik McAfee heb....

code:
1
nos.ml bestaat niet en linkt direct door naar ww88.nos.nl en dat gelijk naar http://iyfbodn.com/?dn=nos.ml&skipskenzo=true

En daar stuit ik dan op een soort dode zoekmachine. Verder nergens op geklikt...kan dit kwaad, denken jullie?

[ Voor 1% gewijzigd door rens-br op 22-02-2022 21:37 . Reden: Link aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-04 21:15
NihiraJoshi schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 18:41:
[...]

Oke, heb het net angstig allemaal ingevoerd in mijn laptop browser aangezien ik McAfee heb....

nos.ml bestaat niet en linkt direct door naar ww88.nos.nl en dat gelijk naar *knip*

En daar stuit ik dan op een soort dode zoekmachine. Verder nergens op geklikt...kan dit kwaad, denken jullie?
Zoals ik zei: door er een paar seconden op te zitten, zal het wel loslopen. Maar ik zou het niet, ook op andere apparaten, op blijven zoeken.

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 22-02-2022 21:37 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NihiraJoshi
Hahn schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 18:42:
[...]

Zoals ik zei: door er een paar seconden op te zitten, zal het wel loslopen. Maar ik zou het niet, ook op andere apparaten, op blijven zoeken.
:X echt stom, maar kan je echt een virus/malware krijgen door enkel een verkeerde url in te voeren? Hoorde ik niet minstens iets aan te klikken dat dan gaat downloaden oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NihiraJoshi
^ Heb McAfee even laten scannen na het bezoeken van die sites. Geen virussen gevonden, HOERA

Maar voor mijn mobiel ben ik nog wel bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Virus scanners zeggen weinig, het is niet veel meer dan een database met bekende virussen, tref je een 0-day ben je alsnog de lul.

Banken hebben wel beveiligingen ingebouwd tegen dit soort ongein.

Plunderen van rekeningen gebeurd dat eindgebruikers achterlijk alle codes gaan invullen en vervolgens geen lampje gaat branden dat ze geld overmaken naar een onbekende bankrekening ondanks het geld bedrag er ook nog eens bij staat.

Ook op mobiel kan je niet zomaar grote bedragen overmaken zonder autorisatie.
Ben je paranoïde dan je mobiel compleet wipen en je pc ook, alles opnieuw erop.

De zaak up-to-date houden en goed opletten wat je doet bij betalingen, voor de rest komt het wel goed.

[ Voor 33% gewijzigd door mr_evil08 op 22-02-2022 18:58 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-04 17:34

Tens

No 24 hours, no 3 or 100 days.

NihiraJoshi schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 18:33:
Dagelijks bezoek ik nos.nl even. Dit deed ik vandaag ook, maar ik voerde per ongeluk nos.ml in van nos.ml maakte de Chrome browser er ww88.nos.ml van en ineens werd ik redirect naar iyfbodn.com
NOS heeft ook een app. Gek dat Chrome niet automatisch nos.nl aanvult.

anyways, Volgens mij hebben de meeste AV-clubs een volledig werkende trial voor Android, dus installeren en scannen maar.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NihiraJoshi
mr_evil08 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 18:53:
virus scanners zeggen weinig, het is niet veel meer dan een database met bekende virussen, tref je een 0-day ben je alsnog de lul.

Banken hebbben trouwens wel beveiligingen ingebouwd tegen dit soort ongein daar hoef je niet zo druk om te maken.

Dat je rekening geplunderd wordt komt voornamelijk dat eindgebruikers achterlijk alle codes gaan invullen en vervolgens geen lampje gaat branden dat ze geld overmaken naar een onbekende bankrekening en ondanks het geldbedrag er letterlijk bij staat wat je gaat overmaken.

Ook op mobiel kan het sowieso niet grote bedragen overmaken zonder autorisatie.

Ben je Paranoïde dan je mobiel compleet wipen en je pc ook, alles opnieuw erop.
Ja, maar het is echt een soort van dode zoekmachine. Kan me trouwens ook best voorstellen dat veel mensen per ongeluk nos.ml ipv nos.nl invoeren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Zou je in het vervolg je vraag maar op 1 plek op het forum willen stellen in plaats van drie? De andere twee topics zijn gesloten.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.