Toon posts:

Lite-on: linux? software?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
het fikken is nieuw voor mij :D maar overweeg lite-on brander te kopen (hoewel Plextor Rulezzz : ) volgens velen). Een12x10x32 of zo (budget..).
Enkele niewbie vraagjes (Ja-aa, ik heb gezocht en Got afgestruind)
1) iemand die een lite-on onder linux gebruikt? Ervaring?
2) zit er enige software van waarde bij meeste lite-on? Oftewel: moet gewoon de oem kopen en verder downen?
3) Dat burnproof, moet je fik-software dat ondersteunen of niet? Wat is overigens de must-have fik-ware?

Dank bij voorbaat

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-03 11:45
Ik heb zelf ook een paar maanden geleden een Lite-on brander (12101B, is 12/10/32) gekocht.
Op donderdag 23 augustus 2001 14:14 schreef KermitTheFragNL het volgende:
1) iemand die een lite-on onder linux gebruikt? Ervaring?
Ik heb zelf even gezocht op internet, maar mij lijkt dit niet zo'n probleem. Zeker weten doe ik dit niet. Helaas zal ik toch eerst wat ruimte op m'n harde schijf moeten maken voor ik Linux weer kan installeren en mijn brander daar kan proberen.
2) zit er enige software van waarde bij meeste lite-on? Oftewel: moet gewoon de oem kopen en verder downen?
Ik kreeg er Easy CD-Creator bij, maar bij andere versies zit Nero Burning Rom in de doos (allemaal OEM). Kijk anders eerst van tevoren wat je erbij krijgt.
3) Dat burnproof, moet je fik-software dat ondersteunen of niet? Wat is overigens de must-have fik-ware?
Brandersoftware moet dat ondersteunen, maar in ieder geval ondersteunen de recente versie van Easy CD-Creator en Nero dat wel.
In een enkel geval (oudere branders) is ook een firmware-update nodig, maar volgens mij wordt er nu een recente firmware-versie erop gezet (ik kreeg er de versie LS36 bij, was begin juni). Maar probeer het eerst zoals je hem krijgt. Meer info over firmware-updates vind je hier in overvloed.
Ik gebruik overigens Nero 5.5 met veel plezier. Nero 5.0 ondersteunde het overburnen niet bij mijn brander. En voor raw data copy (het pure 1:1-kopiëren, inclusief veel beveiligingen) kan je het beste CloneCD gebruiken.
Dank bij voorbaat
Alsjeblieft :). En veel succes ermee!

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

• Xanthorax
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hij zou onder linux moeten werken.

http://cdrdao.sourceforge.net/drives.html

Verwijderd

Topicstarter
Thanx!