excel kringverwijzing bij onbeschermde cellen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backer_78
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-08 14:21
Mijn vraag:
Waarom ontstaat een kringverwijzing zodra ik cellen ' unlock' in Excel en wat kan ik er aan doen?

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Microsoft 365 enterprise

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
ik maak in mijn sheet een simpele formule voor cel C1
= A1*B1
dat gaat goed tot het moment dat ik de cellen ' unlock' (rechtermuisknop-format cell-vinkje weg bij ' locked' )
omdat het een sheet is waar veel mensen mee werken zijn sommige cellen wel beveiligd en andere niet (review-protect sheet), maar deze cellen wil ik graag open laten voor bewerking.
waarom ontstaat een kringverwijzing zodra ik cellen ' unlock' in Excel en wat kan ik er aan doen?

Overigens kan iedereen er wel gewoon mee werken, maar de error melding die je krijgt bij het openen van de sheet (one or more circular references) zie ik liever niet ;)

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23:55

g0tanks

Moderator CSA
Je krijgt die foutmelding als het goed is niet zomaar. Je kan checken waar de cirkelverwijzing plaatsvindt door te gaan naar Formulas > Error Checking > Circular References.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-10 19:49
Ik vraag me af of het wel een kringverwijzing is of gewoon zo'n groen driehoekje dat er een formule in een onbeschermde cel staat. Maar eens het antwoord op de bovenstaande vraag afwachten.

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backer_78
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-08 14:21
Ik ben er uit door de tip van g0tanks. De formule bleek te verwijzen naar een verborgen tabblad 🤫