Vraag

• pimskie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:09
Hi Tweakers,

Ik zoek een telefoon voor mijn (niet-technische) moeder :)

Ze heeft nu een oud android Samsung dingetje waar ze tevreden mee was. Ik ben sowieso op zoek naar een Android toestel. Het budget is max €300,-

De telefoon wordt voornamelijk gebruikt voor de standaard dingetjes:
  • Internetten
  • Netflix
  • Whatsappen
  • Facebooken
Idealiter maakt de telefoon goede foto's in normale (lichte) omstandigheden. 5G ondersteuning is gewenst.

De telefoons die ik nu op het oog heb:
pricewatch: OnePlus Nord CE 5G, 8GB ram, 128GB opslag, Zwart
pricewatch: Poco F3 5G (6GB intern, 128GB opslag) Zwart
pricewatch: Samsung Galaxy A32 5G 128GB Zwart

https://tweakers.net/pric.../1712802;1684314;1648254/

Bij de Xiaomi twijfel ik vanwege bloatware. Bij de Samsung over de "bang for buck" value. En bij de Oneplus over de camera 8)7 Mijn voorkeur gaat wel uit naar de Xiaomi F3.

Goeie keuze, of beter een andere?

Beste antwoord (via pimskie op 23-02-2022 08:57)

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06:14
Als je je budget naar 318 weet te brengen dan de Samsung A52:
pricewatch: Samsung Galaxy A52 (6GB) Blauw
Met name voor Netflix zal ze dat scherm waarderen, plus is meest verkochte Samsung model dus veel keuze uit accessoires, etc.
De eerder genoemde A52s is op een snellere processor na exact gelijk aan de A52 maar kost 342 Euro
pricewatch: Samsung Galaxy A52s 5G, 6GB, 128GB opslag Zwart
Uiteraard kom je ook een eind met de A32 voor 249 Euro.
Hier de 3 Samsung telefoons naast elkaar:
https://tweakers.net/pric.../1734030;1673284;1659214/

Alle reacties

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11:37
Niet technisch en neem aan dat vorige Samsung ook android was? Dan weer een samsung, dat is het makkelijkste om schakelen.
Andere telefoon betekend dat on screen toetsen andere volgorde hebben, aan uit knop soms anders werkt.

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

• ajaxalex
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13:49

ajaxalex

`Kroon

Er is een best buy guide op tweakers waar alles uitgezocht wordt.
reviews: Smartphone Best Buy Guide - Januari 2022

Ik zou kijken of er iets bij kan en kiezen voor de a52s.

• pimskie
Cyriel85 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 16:10:
Niet technisch en neem aan dat vorige Samsung ook android was? Dan weer een samsung, dat is het makkelijkste om schakelen.
Andere telefoon betekend dat on screen toetsen andere volgorde hebben, aan uit knop soms anders werkt.
Goeie opmerking over de toetsen. Had ik niet aan gedacht.
ajaxalex schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 16:12:
Ik zou kijken of er iets bij kan en kiezen voor de a52s.
Thanks! De BBG had ik doorgenomen, het budget is 300 dus de a52s wordt 'm niet.

• Ray187
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:39
Voor €300 heb je een S10+ 2e hands en die heeft ook een groter scherm, waardoor Nflix fijner kijkt.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06:14
Met name voor Netflix zal ze dat scherm waarderen, plus is meest verkochte Samsung model dus veel keuze uit accessoires, etc.
De eerder genoemde A52s is op een snellere processor na exact gelijk aan de A52 maar kost 342 Euro
pricewatch: Samsung Galaxy A52s 5G, 6GB, 128GB opslag Zwart
Uiteraard kom je ook een eind met de A32 voor 249 Euro.
Hier de 3 Samsung telefoons naast elkaar:
https://tweakers.net/pric.../1734030;1673284;1659214/

• pimskie
swhnld schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 08:09:
De A52 was nog niet op mijn radar, bedankt voor de tip.
Met de rest van de tips en suggesties ga ik dan toch in ieder geval voor een Samsung en heb ik voor nu voldoende informatie.

Bedankt allemaal!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee