Opzeggen Dutchtone-abo

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Topicstarter
Hai,

Hoe zeg ik m'n abo bij D* op?

Ik kan nergens info vinden over hoe dit precies moet. Ik heb de website van ze door gezocht en de helpdesk gebeld, maar op de site was niks te vinden en in dat telefonisch menu van ze ben ik aardig verdwaald geraakt, vandaar mijn hulpkreet hier. Met de search van het GoT werd ik ook niet veel wijzer.

Ik wil overigens niet m'n abo opzeggen omdat D* zo slecht is, maar ik bel nu eenmaal minder en heb geen abo meer nodig.

Alvast bedankt.

Verwijderd

Heb het toendertijd gewoon met een standaard brief opgezegd :)
Je moet ff in je voorwaarden checken wat de termijn is (als je het al een jaar hebt, waarschijnlijk een maand), moet je dus ff in je brief vermelden dat je uiterlijk op die datum je abonnement als opgezegd beschouwd.
Vertrouw je ze niet zo, moet je een aangetekende brief versturen, maar ja dat kost weer 12 piek ofzo.

• Heineken
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Topicstarter
OK, waar heb jij die standaard-brief vandaan?

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
standaardbrief ?
Gewoon zelf een verhaaltje verzinnen, zo van:
hierbij zeg ik mijn mobo abbo op......

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Heineken
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Topicstarter
OK, maar een standaard-brief is natuurlijk handiger. ;) Ik neem aan dat er de gegevens in moeten staan die op de factuur staan?

Verwijderd

Op donderdag 23 augustus 2001 14:36 schreef Heineken het volgende:
OK, maar een standaard-brief is natuurlijk handiger. ;) Ik neem aan dat er de gegevens in moeten staan die op de factuur staan?
Nou ja, ik bedoelde gewoon een normale brief, niet aangetekend, etc etc.
Gewoon zeggen per direct opzeggen, maar uiterlijk [datum]
Ik heb maar gewoon alle info erin gezet die ze nodig konden hebben, SIM-nr, tel. nr, klant. nr., enz.

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
brief sturen naar:

Dutchtone CS
o.v.v. contractbeëindiging
Postbus 5127
6802 EC Arnhem

vermeld in de brief:

- naam, adres, woonplaatsgegevens
- mobiele nummer
- klantnummer
- reden van opzegging
- handtekening

na ontvangst van je brief moet je rekening houden met één maand opzegtermijn en je contract wordt altijd afgesloten op de dag dat je hem (minimaal 1 jaar geleden) bent aangegaan...

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 20:04
Ik ga ook mijn dutchtone abo opzeggen. Kheb voor de zekerheid ff gebeld met de helpdesk (thank god for speakerphone, al dat gewacht...)
Je moet uiterlijk een maand voor het einde van je abo opzeggen. Verstandig is dus om 2 maanden vantevoren een brief te sturen (kan niet anders) met daarin je gegevens (tel nr. enzo) en zeggen dat je geen abonnement meer wil.

Het blijven prutsers (zeker bij Dutchtone), dus voor je abo afloopt wel nog ff bellen of alles weer doorgegeven is.

Ik ga voor Libertel denk ik, na Ben en Dutchtone gehad te hebben.

https://www.strava.com/athletes/10490675

• Victorio
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
Ik ga hem ook opzeggen... :9

... :? ...

Als we hem nu allemaal opzeggen draaien we ze mooi een arm uit... DOEN!!! >:)

• Heineken
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Topicstarter
Op donderdag 23 augustus 2001 14:56 schreef koen het volgende:
tekst
Thnx, dit is precies wat ik zocht! :)
Is het nog nodig om de brief aangetekend te versturen?

Verwijderd

Sjah, zoeken is ook moeilijk...

Stap 1: Bezoek www.dutchtone.nl
Stap 2: Druk rechtsboven op 'Zoek'
Stap 3: Vul het woord 'opzeggen' in
Stap 4: Men krijgt 1 result, klik daarop
Stap 5: *scroll scroll scroll*
8. Duur en beëindiging van de Overeenkomst

8.1 De Overeenkomst heeft een minimumduur van 1 (één) jaar, tenzij anders overeengekomen, en begint op de dag dat de SIM-kaart wordt geactiveerd.

8.2 Indien er sprake is van een door Dutchtone aangeboden abonnementsvorm wordt de Overeenkomst daarna voor onbepaalde tijd verlengd tenzij de Klant de Overeenkomst met inachtneming van een opzegtermijn van 30 (dertig) dagen schriftelijk beëindigt. De Klant dient zijn opzeggingsbrief te richten aan: Dutchtone N.V.; t.a.v. Klantenservice; Postbus 5127; 6802 EC Arnhem, onder vermelding van 'beëindiging abonnement'.

8.3 Indien er sprake is van een Beltegoed Kaart wordt de Overeenkomst verlengd voor de duur van de periode zoals vermeld in de Handleiding, vanaf de dag dat de Klant het beltegoed opwaardeert. Vanaf het moment dat beltegoed volledig is verbruikt, heeft de Klant gedurende 90 (negentig) dagen de mogelijkheid om het beltegoed op te waarderen, bij gebreke waarvan de Overeenkomst eindigt.

8.4 Totdat de Overeenkomst eindigt kan de Klant het beltegoed van de Beltegoed Kaart steeds opwaarderen conform de beschrijving in de Handleiding. Op de dag dat een opwaardering plaatsvindt wordt de Overeenkomst verlengd met de in de Handleiding genoemde periode. Indien het beltegoed niet binnen deze periode wordt gebruikt door de Klant dan vervalt (het saldo van) het beltegoed en het telefoonnummer 3 (drie) maanden na afloop hiervan.

8.5 Dutchtone heeft het recht de Overeenkomst te beëindigen wanneer de Klant herhaaldelijk niet voldoet aan zijn betalingsverplichtingen (met inbegrip van zijn eventuele verplichting om zorg te dragen voor een waarborgsom als bedoeld in artikel 6).

8.6 Dutchtone heeft eveneens het recht om de Overeenkomst te beëindigen wanneer de Klant niet aan zijn overige verplichtingen uit deze algemene voorwaarden voldoet en de beëindiging eveneens door de niet-nakoming wordt gerechtvaardigd.

8.7 Dutchtone kan de Overeenkomst eveneens opzeggen tegen de datum waarop haar recht om GSM 1800 of UMTS frequenties te gebruiken, eindigt.
Echt overal gezocht ja? ff zoeken op dutchtone.nl lijkt me nogal voor de hand liggend |:(

BTW: Het duurde slechts 2,5 minuut voordat ik het antwoord had

• Heineken
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Topicstarter
Op donderdag 23 augustus 2001 15:29 schreef tjetta het volgende:
Ik heb precies hetzelfde als jouw gedaan, heb ook deze pagina gekregen en ik heb er blijkbaar overheen gelezen. Stom. |:( M'n excuses, ik heb echt m'n best gedaan.

De informatie die hier stond is in mijn ogen echter onvolledig. Ik heb nu betere info en ben dan ook blij dat ik het hier gevraagd heb.

• WieMie
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Meestal moet je als je vergeet op te zeggen nog 3 maanden tot een jaar automatisch verlengen, bij DutchTone 1 volle factuur maand.

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Op donderdag 23 augustus 2001 15:24 schreef Heineken het volgende:

[..]

Thnx, dit is precies wat ik zocht! :)
Is het nog nodig om de brief aangetekend te versturen?
in principe niet. ze hebben op de afdeling voor contractbeëindiging een kleine achterstand, maar wanneer de vakantieperiode weer voorbij is, zullen de brieven zsm worden behandeld. binnen één maand moet je en een sms hebben gehad, die aangeeft "je brief is in bahandeling" en tevens een schriftelijke bevestiging per post, met daarin aangegeven de datum van deactivatie van het contract...

Verwijderd

Ben ook van plan mijn abo op te zeggen na een jaar eraan vast te hebben gezeten.

Maar waar kan ik mijn klantnummer vinden?

• Heineken
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Topicstarter
Op donderdag 23 augustus 2001 19:30 schreef Silverstar het volgende:
Ben ook van plan mijn abo op te zeggen na een jaar eraan vast te hebben gezeten.

Maar waar kan ik mijn klantnummer vinden?
Op je factuur, het bestaat uit 9 cijfers en bij mij zijn er hiervan 7 een 1. :P

Verwijderd

Op donderdag 23 augustus 2001 19:36 schreef Heineken het volgende:

[..]

Op je factuur, het bestaat uit 9 cijfers en bij mij zijn er hiervan 7 een 1. :P
Heb het al gevonden. Thanx :)

Verwijderd

Gewoon een paar regels typen met je gegevens en een HANDTEKENING onderaan > klaar :)

zo heb ik het 2 maanden gelden ook gedaan *D

• scubapro
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-11-2022
!!!PAS OP!!!

Ik heb in februari bij abo en die van mijn vriendin beeindigd. So far so good.
De laatste rekening was een creditnota. Omdat we halverwege de maand ons abo hebben afgesloten hadden we de eerste maand teveel betaald en dit zouden we de laatste maand terug krijgen.

Na 3 maanden wachten op mijn centen en die van mijn vriendin ben ik eens gaan bellen met D*. Blijkt dat je sowieso daar voor moet bellen. Als je niet belt krijg je je geld nooit.
Maar goed dat ik belde en ze zouden de procedure starten. Tot op heden (ruim 6 maanden later) heb ik mijn geld nog steeds niet. (mijn vriendin wel, 2 weken gelden). Ik heb al zeker 6x gebeld.

Schoten zijn het bij D* :r . Als je je rekening niet binnen 30 dagen betaald krijg je direct een herinnering, maar zelf betalen ho maar.

Je bent pas echt lui als je het gemak niet zoekt.

Verwijderd

<totaal offtopic>
O we gaan op dutchtone kankeren? LEUK! Mag ik meedoen? Ja? Ok dan :)

- Ik was van de vakantie in Tsjechie. Ze hebben daar 3 netwerken (Paegas CZ, Oskar, Eurotel) maar op een gegeven moment werd ik op alle 3 geweigerd. Dus ik bellen met de mobiel van een vriend van me naar die klantenservice van ze (moest 10 minuten wachten, the usual, enige verschil is dat het vanuit het buitenland 20 piek kost :S!). Krijg ze eindelijk aan de lijn en zeg wat er aan de hand is. Antwoord: "Ja we hebben wat problemen met de netwerken in het buitenland. Er wordt aan gewerkt, maar ik kan u niet zeggen wanneer het klaar is". Ja daar heb ik wat aan |:(
Vervolgens was ik daar in een internet-cafe, dus ik ff op www.dutchtone.nl kijken, maar nix te vinden hoor. Als ze wat leuks hebben gedaan staat er overal op die site een link naar, maar als er (weer eens) een fout zit ergens zwijgen ze in alle talen.
Moest via nu.nl te weten komen dat het kwam doordat er teveel smsjes in de servers in Nederland aan het ronddwalen waren |:(
- Ik heb een factuur gehad die de 13e afgeschreven zou worden, maar dat is dus NOG niet gedaan :s

Lekker manier om met je klanten om te gaan zeg
Dit lucht wel op trouwens, ff lekker flamen op Dutchtone.
En ja, ik ga hem ook opzeggen, maar wel ff met nummerbehoud, scheelt me weer een hoop mensen doorgeven dat ik een nieuw nummer heb
Ga nu maar voor Ben Extra, dat s ff testen
</totaal offtopic>
Pagina: 1