Alternatief voor foto's op iCloud Drive gezocht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vrrs
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-02-2023
Goedemiddag! Ik zit met een situatie mbt iCloud Drive.

Inmiddels heb ik al meer dan tien jaar een iPhone waarvan de laatste jaren het 256 GB model. Ik vind het fijn om voldoende fysieke opslag te hebben, maar ik wil ook niet dat als ik mijn iPhone verlies ik dan ook meteen al mijn foto’s kwijt ben. Hiervoor heb ik momenteel een iCloud Drive abonnement á tien euro per maand. Dit vind ik voor enkel het opslaan van foto’s een fors bedrag. Ook omdat ik momenteel iets minder dan 500GB gebruik, en dus in het upper tier abonnement van 2TB val. Ik vind het dus niet echt waar voor mijn geld. Ik zou het liefst overstappen op 200GB en die opslag gebruiken voor backups van mijn toestel zonder foto's.

Foto’s verwijderen is geen optie, maar ik wil wel graag over naar een andere manier om mijn foto’s te bewaren. Google Photos heb ik al eens in het verleden geprobeerd. Echter is het exporteren van foto’s uit Google Photos een ware hel… ik heb dagenlang werk gehad aan het weer redelijk normaal krijgen van de exif data van mijn library toen daarmee besloot te stoppen. Google zag (geloof ik) namelijk het moment van downloaden / exporteren als het moment dat de foto was gemaakt. Enfin, dat is nu gelukkig redelijk opgelost en niet het issue maar (mede) hierdoor is Google absoluut geen optie meer.

Dus beste Tweakers, wie heeft in dezelfde situatie gezeten en kan mij een duurzame oplossing aanbevelen? Graag wil ik mijn foto’s via mijn telefoon kunnen blijven syncen en ook kunnen bekijken (en niet alleen via iOS). Daarnaast will ik mijn bibliotheek beschermen tegen eventuele calamiteiten zoals brand. Idealiter is deze oplossing naast duurzaam en veilig ook zonder maandelijkse kosten (een eenmalige investering is geen probleem). Alhoewel ik me realiseer dat je niet alles kan hebben :-).

Alvast dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Links of rechtsom gaat het geld kosten maar je krijgt er dan wel meer voor terug.
Kijk eens naar een Synology NAS of een Programma als Lightroom, Capture One etc.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vrrs
Geld is opzich niet zo'n groot probleem, maar 120 euro per jaar voor alleen foto's opslaan vind ik wel te gortig. Als ik eenzelfde bedrag moet uitgeven aan een oplossing die jaren meegaat dan doe ik dat natuurlijk direct.

Ik ga eens kijken naar je suggesties, dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Heb je ze in iCloud foto’s of op iCloud Drive? Want platte data en niet met een foto bibliotheek zoals iCloud Foto’s kan wel iets goedkoper als je maar 500GB nodig hebt.

Verder betaal je natuurlijk niet alleen voor het opslaan van foto’s je betaald ook voor de back-up en het gemak. Die zijn ook wat waard.

Een Nas kan je dan overwegen maar moet je ook een paar honderd euro investeren (nas, disken, back-up, etc) dus dat voelt niet echt als een passende vervanging.

Alle andere diensten hebben ook maandelijkse kosten. Dus linksom of rechtsom kost het geld. Als dat dan twee derde is bij een andere partij moet je jezelf afvragen of het dat wel waard is. Persoonlijk zou ik zeggen van niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Donstil op 22-02-2022 15:23 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 111246

Amazon Prime, krijg je Amazon Photos bij.
Met unlimited storage op originele resolutie. €2,99 per maand.
Je iphone instellen dat het met Amazon Photos synct ipv iCloud en klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oef!
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Je kan ook eens kijken naar:
https://www.photosync-app.com/home.html

Hiermee kun je naar verschillende targets backuppen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Anoniem: 111246 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 15:22:
Amazon Prime, krijg je Amazon Photos bij.
Met unlimited storage op originele resolutie. €2,99 per maand.
Je iphone instellen dat het met Amazon Photos synct ipv iCloud en klaar.
Wel met maar 5 GB aan video’s.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 111246

Donstil schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 15:25:
[...]

Wel met maar 5 GB aan video’s.
TS heeft het niet over video. Uitsluitend over foto's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vrrs
Anoniem: 111246 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 16:16:
[...]

Ter verduidelijking: eigenlijk mijn hele mediabibliotheek, dus zowel foto's als video's! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Anoniem: 111246 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 16:16:
[...]

Leek mij spraak taal voor de foto’s en video’s op zijn toestel. Zoals het ook iCloud Photos heet en niet iCloud Photos and Video maar idd gaat het alleen om photos dan is Amazon een alternatief.

Edit: Oké had het bericht hierboven nog niet niet gezien. Foto en video dus.

[ Voor 10% gewijzigd door Donstil op 22-02-2022 16:43 ]

Pagina: 1