i7 3770 - AI workstation

Pagina: 1
Acties:
  • 244 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-07 19:47
Ik zit na te denken of ik een nieuwe pc nodig heb of dat ik nog een upgrade kan uitvoeren op mijn huidige pc. Ik wil mijn pc gaan gebruiken voor deep learning.

De reden waarom ik erg twijfel, is omdat ik niet echt het idee heb dat ik er veel op voorruit ga als ik een nieuwe platform zou kopen (en dat na 9 generaties aan CPU's).

Dat geld wat ik bespaar kan dan beter in een Videokaart gestopt worden. Op termijn kan ik wel weer overstappen naar een nieuw platform mocht ik echt veel gaan doen met deep learning.

Snijd het een beetje hout? of zijn de nieuw CPU's ook danig sneller voor mijn gebruik?

Overigens is mijn observatie dat mijn pc nog steeds sneller aanvoelt dan menig business laptop waar ik mee werk (lenovo thinkpads en hp envy's). Zal deels ook wel door de security software zijn, maar dat zou eigenlijk niet meer mogen na ruim 10 jaar voorruitgang.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

En de software die je daarvoor gebruikt is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
zal voornamelijk jupiter notebooks zijn.

Moet eerlijk zeggen, het is ook veel experimenteren met wat ik wil gaan gebruiken, dus mijn software pakket staat niet vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Je kan inderdaad veel bereiken met een degelijke RTX30xx GPU. Mocht je er daarna tegenaan lopen dat het alsnog spaak loopt op je CPU of werkgeheugen, kan je dan altijd nog verder upgraden.

Zonder workloads en gebruikte software is goed advies geven verder een beetje koffiedik kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
nou, ik zoek even advies over het feit dat het verstandig is om een rtx30xx met een 10 jaar oude CPU. Als het totaal flauwe kul is om deze twee te combineren, dan moet ik meteen maar denken aan een nieuw platform.

Maar zelfs dan zit ik aan een ryzen 5 te denken en zeker geen threadripper oid. Ik denk dat dat namelijk niet veel zoden aan de dijk legt mbt AI.

Het gaat overigens voornamelijk over Deep learning op time series data. Dus vergelijken van historische data en statistische modellen daarop genereren.

Ik schat in dat de CPU dan op zijn hoogst data preparation zal doen en dat de GPU de rest op gaat pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora.

Move PMG -> CAA

2) CAA beleid
Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Voor sommige componenten kun je in dit forum al beginnen met lezen van het *Algemeen Advies*. Doe dit dan ook voordat je hier post!
Post je zelf bedachte onderdelen met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten.
Bij dezen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.