Vraag

• nckn
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 22-02-2022
Hoi allemaal,

Ik krijg zeer binnenkort een nieuwe telefoon die helaas geen SD slot meer heeft.. nu wil ik al mijn albums (althans, niet allemaal maar degene die van belang zijn) in de cloud zetten.

Ik heb een s20 en probeer het met Google Foto's. Dit lukt op zich prima alleen zit ik met he volgende:

- al mijn foto's die niet op SD staan worden gesynced met de cloud maar allemaal in 1 map op datum gesorteerd.

Wat wil ik?

Ik wil mijn albums gescynced hebben naar de cloud zodat ik ze ook echt per album kan benaderen.. ik heb talloze vakantie/activiteiten/feesten mappen maar kan dit natuurlijk nooit meer fatsoenlijk benaderen als al die duizenden fotos in 1 map staan op datum gesorteerd.

Kunnen jullie mij helpen hoe ik de albums sync en niet alles in 1 map krijg, of hebben jullie een tip om een andere dienst te gebruiken die dit wel doet zoals ik wil?

Alvast hartelijk dank!

Alle reacties

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:04

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
nckn schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 09:47:
Ik wil mijn albums gescynced hebben naar de cloud zodat ik ze ook echt per album kan benaderen.. ik heb talloze vakantie/activiteiten/feesten mappen maar kan dit natuurlijk nooit meer fatsoenlijk benaderen als al die duizenden fotos in 1 map staan op datum gesorteerd.
Eenmalig alle foot's naar de cloud zetten in jouw mappenstructuur, daarna foto upload aan zetten en één keer in de zoveel tijd je foto's verdelen over de mappen.

Hoe worden de albums nu samengesteld? Gaat dat automatisch of doe je dat met de hand?

• nckn
rens-br schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 10:28:
[...]

Eenmalig alle foot's naar de cloud zetten in jouw mappenstructuur, daarna foto upload aan zetten en één keer in de zoveel tijd je foto's verdelen over de mappen.

Hoe worden de albums nu samengesteld? Gaat dat automatisch of doe je dat met de hand?
Ik heb nu de backup/sync aangezet voor google foto's en deze begon automatisch alles in 1 en dezelfde map te plaatsen.. ik heb geen optie om te kiezen sync per map oid en er staan nu dus geen albums in de cloud op die ene na.

Ik kan nu wel in Google mappen aanmaken en dan handmatig de fotos in de betreffende map plaatsen.. gaat 'm niet worden met 25000 > fotos in tig verschillende albums.

ps. De fotos in mijn gallerij op telefoon worden niet automatisch gemaakt maar die creëer ik handmatig

[Voor 6% gewijzigd door nckn op 22-02-2022 10:43]

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:04

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
nckn schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 10:42:
ps. De fotos in mijn gallerij op telefoon worden niet automatisch gemaakt maar die creëer ik handmatig
Kan je dan niet simpelweg deze handmatige mappen kopiëren naar de cloud? Al dan niet uploaden door je SD kaart in een laptop te stoppen en te syncen?

• nckn
rens-br schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 10:46:
[...]

Kan je dan niet simpelweg deze handmatige mappen kopiëren naar de cloud? Al dan niet uploaden door je SD kaart in een laptop te stoppen en te syncen?
Door mijn mobiel aan de laptop te hangen en zo de cloud in.. Goed idee, nog niet aan gedacht.. dat moet ik eens even gaan proberen!

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee