• degranulatie
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:58
Hallo,

Sinds 2012 heb ik me niet meer verdiept in de wereld van de HTPC. Mijn huidige HTPC is dus zo'n 10 jaar uit en is een passive windows 10 PC met draadloos toetsenbord. De HTPC is echter zo oud dat ie geen 4k films meer kan afspelen. Ik gebruik momenteel Kodi, traag maar werkt voor HD films.

Wat ik zoek is een nieuwe HTPC of device waarmee ik soepel 4k films kan afspelen. Deze films staan op een een game-PC in het netwerk. Zou de Beelink BT3 Pro II Mini PC voldoen aan mijn wensen of zijn betere andere opties?

Ik heb ge-experimenteerd om universal media server te draaien op mijn game-pc en direct naar de TV te streamen maar loop hier vaak tegen problemen aan waardoor films niet worden afgespeeld.

Bedankt voor jullie hulp
Pieter

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@degranulatie, wat moet ik me voorstellen bij die "4k" films die je aanhaalt om af te willen spelen?

- Welke bitrates hebben deze en zit daar ook HDR in en wil je dat eveneens als zodanig af kunnen spelen?

- Wat heb je voor 4k TV in bezit?

- Moet het werkelijk en HTPC betreffen of zou een geschikte mediaspeler ook kunnen volstaan?

- Wat is het budget om het e.e.a. te kunnen realiseren?

- Enz...

Zoals je ziet zijn er nog wel wat vragen die openstaan nu. Het apparaat wat je aanhaalt lijkt me zo op het eerste gezicht niet werkelijk geschikt of ideaal als vervanger.

Testing, one, two ...

• degranulatie
Bedanklt je vragen
hardware-lover schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 15:42:
@degranulatie, wat moet ik me voorstellen bij die "4k" films die je aanhaalt om af te willen spelen?
Ik wil eigenlijk geen "gedoe" hebben, dat will zeggen als ik een film op m'n HDD heb staan moet de speler 'm kunnen afspelen.

- Welke bitrates hebben deze en zit daar ook HDR in en wil je dat eveneens als zodanig af kunnen spelen?
In bitrates heb ik me niet verdiept, liefsts wel HDR omdat de TV dit ook ondersteund.

- Wat heb je voor 4k TV in bezit?
Ik heb een philips: 70PUS8535

- Moet het werkelijk en HTPC betreffen of zou een geschikte mediaspeler ook kunnen volstaan?
Nee een media-speler mag ook, als het maar de meeste films kan afspelen.

- Wat is het budget om het e.e.a. te kunnen realiseren?
Ook dit staat nog open ligt er een beetje hoe future proof deze is.

- Enz...

Zoals je ziet zijn er nog wel wat vragen die openstaan nu. Het apparaat wat je aanhaalt lijkt me zo op het eerste gezicht niet werkelijk geschikt of ideaal als vervanger.

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:21
Ik zou gewoon een mediaspeler nemen als je hem puur voor dat doeleinde wil gebruiken. Een HTPC kan natuurlijk wel en is met name interessant als je hem ook voor andere doeleinden wil gebruiken, maar toch vaak wat meer gedoe dan een simpele maar goede mediaspeler. Als je Apple gebruikt zou ik zeggen een Apple TV, als je voorkeur hebt voor Android een Shield TV (Pro) of Chromecast with Google TV

Quest 2 kopen? Gebruik mijn referral link voor €30 store credit: https://www.oculus.com/referrals/link/BroodRoosterNL/

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08:40
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-12600K Boxed€ 299,-€ 299,-
1MoederbordenASRock Z690M-ITX/ax€ 235,96€ 235,96
1BehuizingenLian Li TU150 Window Zilver€ 89,90€ 89,90
1Processorkoelingbe quiet! Dark Rock Pro 4€ 77,30€ 77,30
1VentilatorenCooltek Silent Fan 120 PWM, 120mm€ 9,95€ 9,95
1Geheugen internCrucial Ballistix RGB BL2K16G32C16U4RL€ 114,90€ 114,90
1VoedingenCorsair SF450 (2018)€ 99,99€ 99,99
1Solid state drivesSamsung 970 Evo Plus 1TB€ 99,-€ 99,-
Totaal€ 1.026,-

als budget niets uitmaakt ;)

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@degranulatie, een stuk duidelijker zo.

Dan eerder wat @Wekko306 voorstelt, maar dan als Android TV apparaat voornamelijk de Shield 2019 Pro en de Google TV stick (al kost ie de helft minder), toch negeren vanwege zijn tamelijke beperktheid mbt "alles af kunnen spelen" en zijn starre houding vwb resolutie/refreshrate.

Mocht het budget niet verder reiken dan de kostprijs van zo'n Google TV stick, dan liever nog een ander alternatief in die prijsklasse. Zo geweldig is dat apparaat namelijk niet in de praktijk.

Wat @99ruud99 aandraagt zal waarschijnlijk niet de bedoeling zijn? ;)

Testing, one, two ...

• degranulatie
hardware-lover schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 19:24:
@degranulatie, een stuk duidelijker zo.

Dan eerder wat @Wekko306 voorstelt, maar dan als Android TV apparaat voornamelijk de Shield 2019 Pro en de Google TV stick (al kost ie de helft minder), toch negeren vanwege zijn tamelijke beperktheid mbt "alles af kunnen spelen" en zijn starre houding vwb resolutie/refreshrate.

Mocht het budget niet verder reiken dan de kostprijs van zo'n Google TV stick, dan liever nog een ander alternatief in die prijsklasse. Zo geweldig is dat apparaat namelijk niet in de praktijk.

Wat @99ruud99 aandraagt zal waarschijnlijk niet de bedoeling zijn? ;)
Nee dat wat 99ruud99] is inderdaad niet de bedoeling :). Draait Kodi op een Google TV stick zodat ik dan vanaf de TV de films kan selecteren? (opzich werkt de https://www.universalmediaserver.com/ prima alleen kan ie lang niet alle films streaming naar de TV (bij veel films zwart beeld en soms gedoe met ondertitels).

Lees ik nu goed dat je de Shield 2019 PRO een goede optie vindt? (of juist niet)

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@degranulatie, vwb Android TV is die Shield waarschijnlijk de beste keuze, dat vind ik juist niet van de Google TV stick.

Kodi draait prima onder Android TV.

Testing, one, two ...

• 99ruud99
waarom niet een pricewatch: Google Chromecast Ultra ben je voor 45 euro (incl verzendkosten) klaar...

• degranulatie
99ruud99 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 19:54:
waarom niet een pricewatch: Google Chromecast Ultra ben je voor 45 euro (incl verzendkosten) klaar...
omdat die ik niet alle films naar zo'n chromecast kan casted tenminste die software heb ik nog niet gevonden....

• 99ruud99
elke laptop met chrome kan gewoon geluid / beeld (scherm) casten.

kan ook vaak vanuit je mobiel..

welke films wil je afspelen die je niet op een standaard laptop kan afspelen ?

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:18
een nas i.c.m. plex en dan naar een chromecast werkt perfect

This is the Way.

• degranulatie
99ruud99 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 21:03:
elke laptop met chrome kan gewoon geluid / beeld (scherm) casten.

kan ook vaak vanuit je mobiel..

welke films wil je afspelen die je niet op een standaard laptop kan afspelen ?
Dit werkt inderdaad super (stom dat ik hier niet op gekomen). Als ik het bv afspeel met VLC-player, is de resolutie hetzelfde als op mijn PC-scherm?

Enige jammer is dat ik niet een afstandingbediening kan gebruiken....

• 99ruud99
Ja, let wel op dat je tv ook vaak nog nabewerking doet. Dit kan je soms beter uitzetten of bij instellingen op "pc" of "gaming" zetten (1e voor films, 2e voor... You guessed it)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee