agp aperature size, hoeveel?

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views sinds 30-01-2008

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb 512mb geheugen in mijn pc (2x 256), maar toen ik 128mb had, stond de agp aperature size op 64. Moet ik dit nou verhogen omdat ik meer geheugen heb, en zo ja naar hoeveel? En wordt er dan iets sneller in mijn pc of niet?

iStockphoto

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

de search gebruiken wil nog wel es nuttig zijn :)

Je zoekactie naar 'agp aperture' leverde 218 resultaten op

[topic=47248]
[topic=108505]
[topic=73066]
[topic=161847]

om maar ff wat links te geven :)

(zelf raad ik een size van 128MB aan)

Verwijderd

AGP-Aperature moet altijd de helft van je ram zijn, maar kan geloof ik niet groter worden dan 128Mb dus daar maar op zetten dan

• BlizzarD
  • Niet online
tnx tis duidelijk nu, gaat um straks ff op 128mb zetten

iStockphoto

• BlizzarD
  • Niet online
Op donderdag 23 augustus 2001 14:25 schreef THM het volgende:
AGP-Aperature moet altijd de helft van je ram zijn, maar kan geloof ik niet groter worden dan 128Mb dus daar maar op zetten dan
jawel, je kan ook 256mb selecteren

iStockphoto

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-08 15:05

Sick Nick

Drop the top!

Sweet, dan zou ik 512 MB aan aperture moeten nemen, maar dat gaat helemaal niet op dit mobo :D

• eX0duS
  • Laatst online: 14:23
Ik dacht dat je tegenwoordig gewoon zo min mogelijk AGP aperture size moest nemen...

Verwijderd

Je agp apperture size is de hoeveelheid geheugen die gebruikt mag worden via de agp bus (dynamic execution) om textures op te slaan, en daar veel spellen al best wel veel textures gebruiken is het altijd een compromis, het mooiste zou zijn een video kaart met b.v. 256mb 3,6ns ddr, maar die worden onbetaalbaar, en dus verschilt de prestatie dip/winst per applicatie, zodra er n.l. een texture nodig is die niet op de video kaart of agp mem aanwezig is wordt deze opgevraagd middels een pci request, en dat is dus veel langzamer.

het devies, experimenteer hier wat mee in je meest gebruikte games, maar het kan wel degelijk flink schelen, met de moderne games is meestal de helft van je totale geheugen het advies.

RGZ

MASH

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

De reactie van BrZ lijkt me duidelijk :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.