Raar geluid droger

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eveline10
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 22-02-2022
Mijn vraag

Ik heb voor het eerst een wasdroog combinatie van indesit

Tijdens het wasprogramma is er niks aan de hand. Echter tijdens het droogprogramma maakt de machine om de 15 een raar geluid. Nu is dit nieuw voor mij.

Komt dit geluid bekend voor? Is dit normaal en zo niet wat kan ik eraan doen

Onderstaande link is het geluid te horen

https://youtube.com/shorts/0G7TBvC1z-8?feature=share

Alvast

bedankt

https://youtube.com/shorts/0G7TBvC1z-8?feature=share

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 06-05 11:41
het lijkt dat je v snaar slipt. (ik hoor een slippendt geluidt)
achterkantje verwijderen v-snaar vervangen en werkt weer.

andere optie je motor begint het te begeven. maar daar kom je snel achter...
als je de achterkant opent. zie je snel genoeg wat de staat is van je vsnaar.
is je vsnaar nog perfect. slipt hij niet geen ruimte op etc. dan is het je motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eveline10
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 22-02-2022
Bedankt voor de reactie miciel,

Het geluid lijkt meer op water wat weg wordt geslurpt maar niet weg kan

Is dat normaal bij een wasdroog combinatie tijdens de droogcyclus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 19:55
Ik zou bellen met Indesit en aangeven op welk moment in het programma je dit hoort. Het lijkt mij een geluid dat je niet zou moeten horen. Als je de machine net hebt, zou ik een expert laten komen. Komt de was er wel schoon en droog uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:22

Vliegvlug

Flight Simple

@Eveline10 Staat er niets over geluiden beschreven in de handleiding?
Bij mijn warmtepompdroger stond er uitleg over allerhande vreemde geluiden die dat ding kan maken om aan te geven dat het normaal is en te voorkomen dat mensen zich er zorgen over maken.
Dat heeft bij mijn machine dan voornamelijk te maken met de zelfreinigende condensor.

Aangezien jij aangeeft dat het op een slurp geluid lijkt (ik haal dat zelf niet echt uit het filmpje, lijkt me meer een soort klik of openen en sluiten van een klep) zou het mogelijk kunnen zijn dat de afzuigpomp op een interval kort wordt aangezet om het vrijgekomen water weg te zuigen.
Tijdens het drogen komt er niet zoveel water uit dus kan me voorstellen dat die pomp dan niet voor langere tijd aan kan zoals tijdens het wassen omdat die dan droog staat te zuigen en dat is slecht voor de pomp.

Maar bel of mail Indesit om het te vragen mocht het niet in de handleiding beschreven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invine
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:08
Bij onze AEG staat er in de handleiding dat de droger zo nu en dan vreemde geluiden kan maken en dat je daar niet van moet schrikken. Misschien is dat hier ook zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HikariMisako
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:44
Lijkt heel erg op het geluid wat onze wasdroogcombinatie (LG) maakt, op het moment dat hij aan een droogprogramma begint. Ik zou me er niet te druk om maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:25
Heb je de transport beveiliging er af gehaald na installatie?

(die fout heb ik eens gemaakt. Maakte wel een ander geluid. Tweakers hebben geen handleiding nodig toch? :o)

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeetIkHetNou
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-05 15:25
Zoals @Vliegvlug ook al zegt; ik vermoed zelfreinigende condensor.

Bij mijn Bosch machine hoor je ook iets soortgelijks, maar dan als 1 harde klap. Lijkt alsof ze een dot gecomprimeerde lucht door de condensor blazen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

WeetIkHetNou schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 12:32:
Zoals @Vliegvlug ook al zegt; ik vermoed zelfreinigende condensor.

Bij mijn Bosch machine hoor je ook iets soortgelijks, maar dan als 1 harde klap. Lijkt alsof ze een dot gecomprimeerde lucht door de condensor blazen ofzo.
Die klap heb ik bij mijn machine inderdaad ook maar dat eens in de zoveel tijd, bij TS is het elke 15s als ik het goed begrijp dus dat kan dan haast niet de reinigingsactie zijn, lijkt me niet dat die zo vaak moet worden uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeetIkHetNou
Vliegvlug schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 12:37:
[...]

Die klap heb ik bij mijn machine inderdaad ook maar dat eens in de zoveel tijd, bij TS is het elke 15s als ik het goed begrijp dus dat kan dan haast niet de reinigingsactie zijn, lijkt me niet dat die zo vaak moet worden uitgevoerd.
Ah, ik zie nu dat TS niet heeft aangegeven welke eenheid bij de 15 hoort... ik heb daar meteen minuten van gemaakt blijkbaar.

Als het elke 15s is, lijkt me dat niet het geval nee.

@Eveline10 vooral niets zelf open schroeven. Neem aan dat je gewoon garantie hebt. Laat verkoper luisteren / het oplossen.

[ Voor 10% gewijzigd door WeetIkHetNou op 23-02-2022 13:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

@WeetIkHetNou Er staat inderdaad geen eenheid bij maar omdat het geluid 2x voorkomt in het korte filmpje ben ik maar van seconden uitgegaan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeetIkHetNou
Vliegvlug schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 13:23:
@WeetIkHetNou Er staat inderdaad geen eenheid bij maar omdat het geluid 2x voorkomt in het korte filmpje ben ik maar van seconden uitgegaan :)
Ah! En ik heb de 1e keer in het filmpje gemist omdat mn geluid nog niet aan stond _O-
Pagina: 1