[XHR] Regelmatig foutmeldingen bij bijwerken reactie op FP

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Ik krijg de laatste tijd regelmatig een foutmelding wanneer ik een reactie op de FP wil bijwerken. Het token (ik neem aan CSRF-token) is dan invalide. Wanneer ik dan nogmaals op opslaan klik werkt het soms wel, soms niet. Als het dan nog niet werkt, wordt uiteindelijk de reactie wel bijgewerkt, of is al bijgewerkt bij de eerste poging. Ik krijg dan echter geen nettere foutmelding terug die wat logischer is. Dit gerdrag lijkt onlangs te zijn geïntroduceerd.

Het gaat om reacties die naar https://tweakers.net/reacties/nieuw/?output=json gestuurd worden met een POST-request. De headers aldus mijn browser die verzonden zijn bij het verzoek:

code:
1
2
3
4
5
6
reactieFormContent  "Reactie content hier."
action  "update_message"
tabel   "13"
tabelid "59442"
parentid    "17206574"
tweakers_token  "een random CSRF-token hier"
Een voorbeeld response heeft dan
code:
1
error   "Er is iets fout gegaan bij het opslaan van de reactie"
Terwijl de reactie dan dus al is bijgewerkt of exact hetzelfde is als wat al in de database staat.

Ik heb even snel in dit subforum gekeken, maar kwam geen (recente) andere, vergelijkbare topics tegen, wat ik eigenlijk wel vreemd vind, aangezien dit bij mij regelmatig voorkomt en mijn ervaring leert mij dat er dan meer gebruikers zijn die er last van zouden moeten hebben. Ook vind ik het stiekem een beetje onlogisch, de HTTP-request ervoor krijgt namelijk een HTTP 200 statuscode terug, ik zou dan eerder iets anders verwachten, maar goed.

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 21-02-2022 23:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Dank voor de melding, zo te zien een bugje in de nieuwe edit history :)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
XWB schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 10:06:
Dank voor de melding, zo te zien een bugje in de nieuwe edit history :)
Wellicht overbodige vraag, maar ik neem aan dat ook een ticket in jullie issue tracker is aangemaakt? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

CH4OS schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 17:03:
[...]
Wellicht overbodige vraag, maar ik neem aan dat ook een ticket in jullie issue tracker is aangemaakt? :P
Nee, het is even snel tussendoor opgelost en dat zou al live moeten staan :)
en dat ben ik blijkbaar vergeten hier te melden :/