TPlink HS110 smart plug - remote uitlezen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneheuven
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 06-04 22:18
Hoi,

ik heb een paar HS110 energiemeters. Na lange tijd afgelopen weekend afgestofd en weer in gebruik genomen. TP-Link heeft een applicatie Kasa op iOS. Je verbindt eerst via WiFi met de HS110 en daarna kun je in de Kasa app het energieverbruik zien van het aangesloten apparaat ... echter: kan ik dat ook remote? Dus buiten de deur via 3G? En wat is daarvoor nodig?

Begrijp ook niet 1-2-3 waarom steeds WiFi netwerk moet wisselen als je het energieverbruik van device 2 wilt uitlezen ... kan dat allemaal niet handiger? De Kasa app toont wel gewoon een lijstje met devices ...

Nou ja, zou leuk zijn als iemand me even op weg wil helpen...

met vriendelijke groeten,
René

Beste antwoord (via rens-br op 27-02-2022 07:26)

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:47

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Dan zou ik ze eens opnieuw koppelen. Dus uit de app verwijderen, telefoon met gewone Wifi laten verbinden, en dan schijnbaar de reset knop bovenop 5 sec indrukken (Wifi zou dan orange-groen moeten knipperen). Dan gewoon weer zoeken naar een nieuw device in de app.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Volgens de tekst op hun eigen site is externe toegang een standaard functionaliteit:
Toegang op afstand
Beheer apparaten die verbonden zijn met de Smart Plug waar u ook internet heeft door gebruik te maken van de gratis Kasa app op uw smartphone.
Heb je het al eens geprobeerd?

[ Voor 4% gewijzigd door Gizz op 22-02-2022 09:57 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
reneheuven schreef op maandag 21 februari 2022 @ 22:37:
Begrijp ook niet 1-2-3 waarom steeds WiFi netwerk moet wisselen als je het energieverbruik van device 2 wilt uitlezen ... kan dat allemaal niet handiger? De Kasa app toont wel gewoon een lijstje met devices ...
Dat klinkt een beetje alsof je twee verschillende wifi netwerken hebt, klopt dat?

Wat voor netwerkapparatuur gebruik je allemaal?

[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 22-02-2022 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneheuven
Hallo,

dank voor de reacties. Ik heb inderdaad Kasa app op mijn iPhone geinstalleerd. Als ik thuis het stroomverbruik van een HS110 smartplug wil uitlezen, dan moet ik WiFi inschakelen en connect ik direct met mijn iPhone naar het WiFi access point van de smartplug - bijvoorbeeld: TP-LINK_Smart_Plug_BAEE.

Ik zie in de app geen mogelijkheden om de smartplug's op mijn eigen WiFi netwerk te registreren ... eigenlijk zouden die smartplug's toch hun data aan een ander netwerk moeten kunnen afgeven? Zoals upload in de cloud? Of in ieder geval dat ik de smartplug's moet kunnen uitlezen door mijn iPhone te connect'n op het algemene WiFi netwerk thuis, in plaats van steeds te moeten connect'n op het WiFi access point van elke smartplug afzonderlijk ...

Nou ja, ik experimenteer zelf ook nog wel verder ...

met vriendelijke groeten,
Rene

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:47

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Dan zou ik ze eens opnieuw koppelen. Dus uit de app verwijderen, telefoon met gewone Wifi laten verbinden, en dan schijnbaar de reset knop bovenop 5 sec indrukken (Wifi zou dan orange-groen moeten knipperen). Dan gewoon weer zoeken naar een nieuw device in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
reneheuven schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:49:
Eigenlijk zouden die smartplug's toch hun data aan een ander netwerk moeten kunnen afgeven? Zoals upload in de cloud? Of in ieder geval dat ik de smartplug's moet kunnen uitlezen door mijn iPhone te connect'n op het algemene WiFi netwerk thuis, in plaats van steeds te moeten connect'n op het WiFi access point van elke smartplug afzonderlijk ...
Dat zou inderdaad de bedoeling moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneheuven
Da's leuk. Dat werkt. Ik heb de devices ontkoppelt/verwijderd uit de app. Daarna inderdaad reset knop 5 seconden ingedrukt houden tot WiFi op de HS110 orange-groen knippert en vervolgens weer toevoegen in de app en de instructies in de app volgen (die vraagt dan om eerst 1x op het WiFi access point van de HS110 te connect'n en vervolgens uit een lijstje je home WiFi netwerk te kiezen met invoeren van het wachtwoord - daarmee kan de HS110 dan zelf op je home WiFi netwerk connect'n).

Ik had de plugs meegenomen van kantoor. Daar is natuurlijk een ander WiFi netwerk ... TP-Link bewaart je data in de cloud ... dus dat de devices dan gewoon zichtbaar zijn thuis in de Kasa app was natuurlijk wel logisch, maar dat de devices dan niet kunnen connect'n in het nieuwe WiFi netwerk is achteraf ook wel duidelijk ... ;).

En leuk. Mijn iPhone kan nu ook via 3G het energiegebruik opvragen van deze devices :) Bedankt allen!

Nu zou het nog wel leuk zijn als ik die data ook in mijn eigen database kan krijgen via één of andere API. Maar dat is: next step.

Met vriendelijke groeten,
René
Pagina: 1