Mediaplayer omtoveren tot NAS

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoutb
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23-09-2022
Beste mede tweakers,

Ik ben in het bezit van een Xsarius UHD-200 Lite Mediaplayer.
Deze wil ik graag omtoveren tot NAS.

Standaard draait dit apparaat op Android Android 4.4 KitKat. Uiteraard zijn er wel een handjevol apps ontwikkeld om deze als NAS te laten fungeren, echter stap ik toch liever over naar een ander OS. Zelf zat ik te denken aan bijvoorbeeld Windows 10S.

De opslag van dit apparaat wil ik uitbreiden met 2 usb sticks van 128 GB.

Iemand van jullie enig idee of dit überhaupt mogelijk is?

Beste antwoord (via arnoutb op 25-02-2022 18:42)

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

arnoutb schreef op maandag 21 februari 2022 @ 21:50:
Juist om die reden ben ik dus benieuwd of, en zo ja, hoe ik dat eventueel zou kunnen doen. :)
Info opzoeken over gebruikte flash en cpu (eventueel dezelfde devices die onder een andere naam verkocht worden). Er zal vast wel een how to te vinden zijn en anders kan je zelf nog aan de gang gaan met flash/eeprom programmer + clip. Windows 10s kan je hoe dan ook vergeten, zelfs windows voor ARM is er niet voor de amlogic S802 laat staan de drivers. https://docs.microsoft.com/en-us/windows/arm/
Ik zelf flash ze regelmatig naar android tv om er nog iets meer mee te kunnen doen maar het blijft oude rommel.

[ Voor 8% gewijzigd door DukeBox op 21-02-2022 22:08 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:19

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Dus jouw doel is om die usb sticks via dat apparaat op je netwerk beschikbaar te maken?
Waarom voldoen de apps die jij bedoelt niet voor het huidige OS?

[ Voor 27% gewijzigd door bartvl op 21-02-2022 21:39 ]

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

Met maar 100Mbit (en/of max WiFi N) wordt de ervaring niet echt geweldig. Ik dan nog eerder een raspberry pi nemen.

[ Voor 36% gewijzigd door DukeBox op 21-02-2022 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoutb
bartvl schreef op maandag 21 februari 2022 @ 21:38:
Dus jouw doel is om die usb sticks via dat apparaat op je netwerk beschikbaar te maken?
Waarom voldoen de apps die jij bedoelt niet voor het huidige OS?
Exact! Het gaat enkel om opslag van bestanden en kleine back-ups. Niet heel spannend dus.
De apps die ik geprobeerd heb lijken me niet echt heel betrouwbaar, en ik zou het graag via Windows proberen puur omdat ik daar meer ervaring mee heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoutb
DukeBox schreef op maandag 21 februari 2022 @ 21:39:
Met maar 100Mbit (en/of max WiFi N) wordt de ervaring niet echt geweldig. Ik dan nog eerder een raspberry pi nemen.
Helemaal mee eens! Maar snelheid is voor mij in dit geval niet heel erg van belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

Als het om (kleine) backups gaat zou ik helemaal niet meer rommelen met dat ding maar gewoon een cloud oplossing nemen die er voor gemaakt is. Neemt niet weg dat het leuk is om te rommelen maar in dat geval zou ik juist zeggen trial en error..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoutb
DukeBox schreef op maandag 21 februari 2022 @ 21:46:
Als het om (kleine) backups gaat zou ik helemaal niet meer rommelen met dat ding maar gewoon een cloud oplossing nemen die er voor gemaakt is. Neemt niet weg dat het leuk is om te rommelen maar in dat geval zou ik juist zeggen trial en error..
Zoals ik al aangaf, snelheid etc is voor mij niet van belang. Net wat je zelf al aangeeft, we blijven nou eenmaal tweakers... Juist om die reden ben ik dus benieuwd of, en zo ja, hoe ik dat eventueel zou kunnen doen. :)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

arnoutb schreef op maandag 21 februari 2022 @ 21:50:
Juist om die reden ben ik dus benieuwd of, en zo ja, hoe ik dat eventueel zou kunnen doen. :)
Info opzoeken over gebruikte flash en cpu (eventueel dezelfde devices die onder een andere naam verkocht worden). Er zal vast wel een how to te vinden zijn en anders kan je zelf nog aan de gang gaan met flash/eeprom programmer + clip. Windows 10s kan je hoe dan ook vergeten, zelfs windows voor ARM is er niet voor de amlogic S802 laat staan de drivers. https://docs.microsoft.com/en-us/windows/arm/
Ik zelf flash ze regelmatig naar android tv om er nog iets meer mee te kunnen doen maar het blijft oude rommel.

[ Voor 8% gewijzigd door DukeBox op 21-02-2022 22:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:09

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je serieus Windows erop wilt draaien, heeft het topic hier geen bestaansrecht. Wil je echt de weg van onmogelijkheid gaan bewandelen of ga je liever naar de reden waarom je dit topic überhaupt hier in Non-Windows OS hebt geopend?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
ARM Cortex A9r4 Quad Core processor, Amlogic S802 chipset en 2 GB RAM-werkgeheugen.
Dan weet je toch welk OS wel werkt?

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Pagina: 1