Repeater als LAN-bridge

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rangatang
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Heb recent wat wijzigingen in mijn netwerk doorgevoerd om het wifi bereik op de bovenste van de drie verdiepingen te verbeteren.

In de oude situatie had ik een Fritzbox op begane grond met daarachter een switch (Switch 1) om wat meer poorten te hebben en een Fritz repeater als Mesh repeater op eerste etage (draadloos). Die bediende ook de tweede etage van Wifi signaal, maar een nieuw draadloos apparaat op die tweede etage heeft daar moeite mee.

Daarom heb ik nu de repeater naar de tweede etage verplaatst en daar met UTP kabel aangesloten (op de daar aanwezige switch 2). De modus van de Fritz repeater heb ik gewijzigd naar ‘Lan bridge.’ Aan de Fritzbox is verder niets gewijzigd en ik heb e.e.a. uiteraard een keer een reset gegeven.

Op zich lijkt alles te werken, maar in de Fritzbox zie ik onder netwerk en dan de connection status dat diverse devices die op de begane grond rechtstreeks bedraad op de Fritbox of Switch 1 zijn aangesloten nu ‘connected with fritz.repeater’ aangeven. Is dat geen probleem of kan het bijvoorbeeld negatieve invloed hebben op de stabiliteit/ snelheid van de communicatie tussen de diverse devices of naar buiten? En zo ja, tips om dit op te lossen?

Beste antwoord (via rangatang op 23-02-2022 11:03)

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-05 20:34

Illusion

(the art of)

Stap1) Het blauwe bolletje mist bij de repeater, dus die zit nog niet goed in de mesh.
Stap2)Daarnaast moet je bij de 1750 apart selecteren dat de LAN de uplink is, anders gebeuren er rare dingen.

Stap3) de router even rebooten, want stap 2’gaat ie van over de zeik.

Je kan het het beste even deze instructie (exact) volgen: https://en.avm.de/service...th-the-FRITZ-Box-via-LAN/

En als je dan het blauwe bolletje nog niet hebt, daarna deze:
https://en.avm.de/service...-marked-with-Mesh-symbol/

[ Voor 42% gewijzigd door Illusion op 23-02-2022 00:28 ]

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:17
Draaien je box en de repeater allebei de laatste firmware? Ik denk dat het gewoon een weergave foutje is. Heb je eventueel een plaatje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rangatang
  • Niet online
Thanks. Firmware van zowel de Fritzbox als de repeater hebben de laatste firmware.

Hierbij een afbeelding waarop je twee apparaten ziet die op de Fritzbox / Switch 1 zijn aangesloten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/evpwan5Kh-5ckGtyVlApKS-vvgs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aMtS0LpMP47u4pw0uSkSH2B3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob
Heb je toevallig ook het zogenaamde "mesh"overzicht? Denk dat het een weergave foutje is en zou me er niet druk over maken. Als je het leuk vindt kun je een support ticket aanmaken. Mijn ervaring is best goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rangatang
  • Niet online
Bij deze. Zoals je ziet hier geen specifieke vermelding bij de devices dat ze 'connected with repeater' zijn en ik zie geen (stippel)lijn van de repeater naar andere devices. De Sony Bravia en StereoATV die zoals gezegd op de router / switch en niet op de repeater zijn aangesloten staan wel onderaan en lijken in deze weergave geclusterd onder de repeater? .

Ik zal inderdaad ook nog even contact met avm opnemen om eea toch uit te sluiten :-). Nogmaals bedankt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ll2Z-vNWmGAS9WGohiU0Igr8UlU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3x6bv25tcatJP8Ir4nXywexd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

Stap1) Het blauwe bolletje mist bij de repeater, dus die zit nog niet goed in de mesh.
Stap2)Daarnaast moet je bij de 1750 apart selecteren dat de LAN de uplink is, anders gebeuren er rare dingen.

Stap3) de router even rebooten, want stap 2’gaat ie van over de zeik.

Je kan het het beste even deze instructie (exact) volgen: https://en.avm.de/service...th-the-FRITZ-Box-via-LAN/

En als je dan het blauwe bolletje nog niet hebt, daarna deze:
https://en.avm.de/service...-marked-with-Mesh-symbol/

[ Voor 42% gewijzigd door Illusion op 23-02-2022 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:11

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wacht even, klopt het dat:
- je de repeater bedraad aangesloten hebt om snellere/betrouwbaardere backhaul te realiseren?
- je de repeater ingesteld hebt als wireless bridge?

Als beide kloppen, dan is dat je probleem. Een wireless bridge is een manier om apparaten bedraad aan te sluiten als je geen bedrade verbinding voorhanden hebt. Backhaul dus draadloos, verbinding met client bedraad: exact tegenovergestelde van wat jij wilt. Functionaliteit dat jij wilt is Access Point (AP), niet wireless bridge. Als je dat instelt zou het zo moeten werken.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rangatang
  • Niet online
dion_b schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 09:00:
Wacht even, klopt het dat:
- je de repeater bedraad aangesloten hebt om snellere/betrouwbaardere backhaul te realiseren?
- je de repeater ingesteld hebt als wireless bridge?

Als beide kloppen, dan is dat je probleem. Een wireless bridge is een manier om apparaten bedraad aan te sluiten als je geen bedrade verbinding voorhanden hebt. Backhaul dus draadloos, verbinding met client bedraad: exact tegenovergestelde van wat jij wilt. Functionaliteit dat jij wilt is Access Point (AP), niet wireless bridge. Als je dat instelt zou het zo moeten werken.
Ja en nee. Zie mijn openingspost. De repeater is bedraad aangesloten om op een andere verdieping dan de fritzbox een extra wifi accesspoint te creëren. Hij staat echter in 'Lan bridge' modus en niet wireless ingesteld.

Ik zal vandaag even de link van @Illusion volgen en die stappen doorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

rangatang schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 09:10:
[...]

Ja en nee. Zie mijn openingspost. De repeater is bedraad aangesloten om op een andere verdieping dan de fritzbox een extra wifi accesspoint te creëren. Hij staat echter in 'Lan bridge' modus en niet wireless ingesteld.

Ik zal vandaag even de link van @Illusion volgen en die stappen doorlopen.
Wireless bridge wordt ook soms media bridge genoemd, "LAN bridge" klinkt verdacht in dezelfde richting. Het is alvast niet een simpele AP-modus en dat is wel wat je hier nodig hebt.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rangatang
  • Niet online
dion_b schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 09:15:
[...]

Wireless bridge wordt ook soms media bridge genoemd, "LAN bridge" klinkt verdacht in dezelfde richting. Het is alvast niet een simpele AP-modus en dat is wel wat je hier nodig hebt.
Thanks, maar als je de eerste alinea en afbeelding op de site van AVM bekijkt, zou dit toch zo moeten werken?
https://en.avm.de/service...th-the-FRITZ-Box-via-LAN/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

rangatang schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 09:20:
[...]

Thanks, maar als je de eerste alinea en afbeelding op de site van AVM bekijkt, zou dit toch zo moeten werken?
https://en.avm.de/service...th-the-FRITZ-Box-via-LAN/
Een hele pagina zonder een enkele standaard (IEEE802.11) term. Chapeau voor AVM :X

Het lijkt er wel op, maar geen wonder dat er verwarring is...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rangatang
  • Niet online
Geloof dat dit er beter uitziet.

Ook geen rare vermeldingen 'connected with fritz.repeater' meer onder de gewone pagina met overview van netwerk en alle devices met IP.

Dank.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jDnHk9PF72I-fZuPWoiLPZ4yRHE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EMt0f7HVQTGaO9qB5XxpE6EH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

Top. Fijn dat het gelukt is.

Zie wel dat er heel veel op 2.4ghz connected is. Is dat oude meuk die geen 5ghz ondersteund?
Anders zou ik me zorgen maken over de dekking.

[ Voor 72% gewijzigd door Illusion op 23-02-2022 13:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob
rangatang schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 11:02:
Geloof dat dit er beter uitziet.

Ook geen rare vermeldingen 'connected with fritz.repeater' meer onder de gewone pagina met overview van netwerk en alle devices met IP.

Dank.

[Afbeelding]
Dit is hoe het er uit hoort te zien inderdaad, super dat het gelukt is!
Pagina: 1