Cinewall bouwen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisVrolijk
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-06 20:57
Beste tweakers,

Ik ben voor mijzelf een cinewall aan het ontwerpen met de volgende componenten

Samsung 75inch TV
Sonos ARC
Charlton & Jerrick 1800i 4D haard.

De wall krijgt een diepte van 40cm.
Er komt een nis in de wall 30cm groter dan de TV rondom.
De nis krijgt een diepte van 20cm en is dicht achter de TV met uitzondering van de ruimte die de TV beugel nodig heeft om te bewegen.

Nu zoek ik naar een manier om mijn apparatuur ook onzichtbaar in de wall te plaatsen.
Via een deur of een vak benaderbaar vanaf de buitenkant vind ik niet mooi dus ik zit te denken om de houten plaat die de nis aan de achterkant dicht maakt aan te passen. In plaats van alleen ruimte te geven voor de beugel zou ik een groter gat willen maken zodat ik daar mijn tv decorder, media player e.d. kan plaatsen.

Hoe hebben jullie dit opgelost??Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KsHKgw0dWCRqNK3AbrAQ3KfNrXI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xmlkAWT9iOPBLu2K0nbAT69K.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Je kan je apparatuur werkelijk overal plaatsen waar je wil. Zelfs in je meterkast als je dat zou willen. Ik zie geen budget, dus zou daar eerst eens mee beginnen.

De haard heeft geen afvoer nodig, waarom zit er dank links en rechts zinloos materiaal?

* Anoniem: 159816 snapt dit soort keuzes niet rondom een tv

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 22-02-2022 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisVrolijk
Anoniem: 159816 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 09:18:
Je kan je apparatuur werkelijk overal plaatsen waar je wil. Zelfs in je meterkast als je dat zou willen. Ik zie geen budget, dus zou daar eerst eens mee beginnen.

De haard heeft geen afvoer nodig, waarom zit er dank links en rechts zinloos materiaal?

* Anoniem: 159816 snapt dit soort keuzes niet rondom een tv
Ik denk dat je over wat dingen heen leest. Het gaat hier om een cinewall. Het is mijn bedoeling dat de apparatuur op een "onzichtbare" manier in de wall komt. Werkelijk overal plaatsen is niet helemaal waar ivm de afstand met HDMI en 4K signaal. De haard in de foto is niet mijn haard en is een voorbeeld setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

ChrisVrolijk schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 11:50:
[...]

Ik denk dat je over wat dingen heen leest. Het gaat hier om een cinewall. Het is mijn bedoeling dat de apparatuur op een "onzichtbare" manier in de wall komt. Werkelijk overal plaatsen is niet helemaal waar ivm de afstand met HDMI en 4K signaal. De haard in de foto is niet mijn haard en is een voorbeeld setup.
Je HDMI signaal kan zonder problemen over 100m met de juiste apparatuur/bekabeling. Bijvoorbeeld met https://shop.klotz-ais.com/foauhr.html. Je hebt ook draadloze IR extenders etc. Je kan werkelijk alles niet eens in je woonkamer plaatsen. Als je een minimalistische setup wil waarbij je niets van je apparatuur ziet is dat de netste oplossing. Wel wat duurder dan een simpele dikke dubbele wand natuurlijk. Vandaar de vraag naar je budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisVrolijk
Anoniem: 159816 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 11:58:
[...]

Je HDMI signaal kan zonder problemen over 100m met de juiste apparatuur/bekabeling. Bijvoorbeeld met https://shop.klotz-ais.com/foauhr.html. Je hebt ook draadloze IR extenders etc. Je kan werkelijk alles niet eens in je woonkamer plaatsen. Als je een minimalistische setup wil waarbij je niets van je apparatuur ziet is dat de netste oplossing. Wel wat duurder dan een simpele dikke dubbele wand natuurlijk. Vandaar de vraag naar je budget.
Ik ken deze oplossing maar dankjewel voor het meedenken.
Probleem is dat ik het dan 3x nodig heb i.v.m. het aantal apparaten vandaar dat ik voor een oplossing in de kast wil (proberen) te gaan. De simpele dubbele wand komt inclusief materiaal, bouwen en afwerking op 1000 euro maar als je het niet mooi vind is 10 euro al te veel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:09
Nee joh, 1 kabel van de receiver naar de tv.

Maar dat is niet wat je zoekt dus is het even de vraag welke apparatuur je hebt. Kleine kastjes prop je er zo achter, misschien past het zelfs achter op je tv geplakt. Je geeft aan een beweegbare beugel dus die heeft wel wat ruimte normaal.

In het voorbeeldplaatje zou je een plank onder de tv kunnen plaatsen, onder de plank zit dan een gat met ruimte voor je apparatuur.

[ Voor 16% gewijzigd door LuisjeNL op 22-02-2022 18:00 ]

Lichtpuntje...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:35
ChrisVrolijk schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 14:42:
[...]

Ik ken deze oplossing maar dankjewel voor het meedenken.
Probleem is dat ik het dan 3x nodig heb i.v.m. het aantal apparaten vandaar dat ik voor een oplossing in de kast wil (proberen) te gaan. De simpele dubbele wand komt inclusief materiaal, bouwen en afwerking op 1000 euro maar als je het niet mooi vind is 10 euro al te veel :)
Ik zou de tv anders in de muur bouwen.
- gelijk met de wand (aan een muurbeugel), als 1 geheel en sluitend
- achter de tv heb je enorm veel ruimte om apparatuur neer te leggen als je de tv naar voren trekt
- de grote ruimte achter de tv is prima om apparatuur koel te houden
- extra soundbarvak onder de tv

Morgen post ik een cinewall-roomdivider die afgelopen kerst gebouwd heb. Heb je een idee of dat wat voor je is.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacao70
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06-06 18:13
Shocked schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 16:39:
[...]

Ik zou de tv anders in de muur bouwen.
- gelijk met de wand (aan een muurbeugel), als 1 geheel en sluitend
- achter de tv heb je enorm veel ruimte om apparatuur neer te leggen als je de tv naar voren trekt
- de grote ruimte achter de tv is prima om apparatuur koel te houden
- extra soundbarvak onder de tv

Morgen post ik een cinewall-roomdivider die afgelopen kerst gebouwd heb. Heb je een idee of dat wat voor je is.
Ben ook erg benieuwd naar je. Cinewall roomdivider

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:35
cacao70 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 20:26:
[...]

Ben ook erg benieuwd naar je. Cinewall roomdivider
Ah, die heb ik inmiddels gepost en beschreven in het audio meubel topic : https://gathering.tweaker...message/70731270#70731270

Foto van mijn creatie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1EfEJVGZGPV0y3J23DeyPK3rGEs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NCJN5uA5gFEATpJiKdYVcISF.jpg?f=user_large

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Black Eagle
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ik heb zelf een buis naar de trapkast ernaast gelegd en hierin alle apparatuur geplaatst, voorzien van een Harmony hub. Hou rekening met de warmte ontwikkeling als je het in je muur wilt plaatsen, zeker als je hier ook nog een receiver of console in zet.

Foto ter illustratie, ondertussen valt de tv er niet meer in, deze is vervangen door een 80". Deze steekt nu ter dikte van het scherm uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0-TrlSIrgr-5u09m_EPp-82lecE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FKBZbpSsq2XWjK9h8xsXhusq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9bwWROHoCHI51PafgTTl02tyI5w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v6sUR9C3u6iLAJLpJhhJojFy.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door Black Eagle op 04-03-2022 07:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sean93
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01-06 14:35
Black Eagle schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 07:15:
Ik heb zelf een buis naar de trapkast ernaast gelegd en hierin alle apparatuur geplaatst, voorzien van een Harmony hub. Hou rekening met de warmte ontwikkeling als je het in je muur wilt plaatsen, zeker als je hier ook nog een receiver of console in zet.

Foto ter illustratie, ondertussen valt de tv er niet meer in, deze is vervangen door een 80". Deze steekt nu ter dikte van het scherm uit.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er heel tof uit!
Hoe zorg je ervoor dat je niet teveel warmte krijgt? Ik zie toch een knappe versterker + ps4 + vloerverwarming.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:48
Tijdje geleden zelf een cinewall 3D getekend en onze interieurbouwer laten bouwen. Haard heeft helaas veel langer geduurd omdat deze uit Ukraine moest komen. Bestelling was gedaan 1 week voor de ellende daar uitbrak.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lO8ki9WVe8OmnZTOfOWkh6jj7zM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2N2u9SIHu0TLM5rBZQQtetqr.jpg?f=fotoalbum_large

Boxen zijn in-wall Sonos boxen i.c.m. een Sonos Amp weggewerkt in het kastje. Aan de achterkant gekoppeld met twee Sonos One's voor surround geluid.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-06 00:14

Frituurman

Mjam!

Even een kickje. Wij gaan binnenkort ook een Cinewall (laten) plaatsen. Komt omdat vrouwlief graag ook een haard-achtig iets in de woonkamer wou. Nu hebben we op dit moment een 55" G2 OLED en mijn vrouw heeft me nog geen toestemming gegeven om een nieuwe te kopen van 65" of iets in die geest. Komt ook omdat de TV nog maar 3 maanden oud is. Dus begrijpelijk. Maar ik wil de cinewall wel voorbereiden op 65". Hebben jullie ook grotere nisjes dan jullie TV's en oogt dat een beetje?

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Hang de tv aan een zwenk arm, zodat je de tv naar je toe kan trekken. Dat maakt het ook veel makkelijker om dingen in de tv te pluggen. Maak een gat achter de tv waar je de apparatuur kwijt kunt. Probleem opgelost. En dat is veel praktischer dan die apparatuur ergens anders huisvesten.

Ik zie dat het een oud topic is.. Maar om antwoord op jouw vraag te geven. Ik heb een cinewall waarbij de tv op de cinewall rust in plaats van verzonken is. Zodat de tv ook nog zwenkbaar is wanneer ik dat wil (zo kan ik de tv zwenken wanneer ik vanuit de tuin wil kijken). En dan maakt het niet uit hoe groot je tv is.

[ Voor 35% gewijzigd door Seth_Chaos op 11-04-2023 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:39
Seth_Chaos schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 12:24:
Hang de tv aan een zwenk arm, zodat je de tv naar je toe kan trekken. Dat maakt het ook veel makkelijker om dingen in de tv te pluggen. Maak een gat achter de tv waar je de apparatuur kwijt kunt. Probleem opgelost. En dat is veel praktischer dan die apparatuur ergens anders huisvesten.

Ik zie dat het een oud topic is.. Maar om antwoord op jouw vraag te geven. Ik heb een cinewall waarbij de tv op de cinewall rust in plaats van verzonken is. Zodat de tv ook nog zwenkbaar is wanneer ik dat wil (zo kan ik de tv zwenken wanneer ik vanuit de tuin wil kijken). En dan maakt het niet uit hoe groot je tv is.
Heb je hier een foto van?
Pagina: 1