[Belgie] Prive laadpaal meerdere gebruikers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanssen
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07:41
Beste,

Door politieke beslissingen elektrificeert het wagen park van het land op versnelde wijze. Hierdoor ontstaan nieuwe uitdagingen. Spijtig genoeg hebben ze nog niet voor alle uitdagingen kant en klare oplossingen. Of deze zijn zeer moeilijk te vinden. En geloof me, heb reeds meerdere uren op google doorgebracht O-)

Situatie:
Vrouwlief - Als bedrijfswagen heeft zijn een hybride gekregen met een total elektrische tankkaart.
Mezelf - Er komt een full electric aangezien deze als zelfstandige betaalbaar zijn.

Graag zouden we thuis 1 elektrische laadpaal installeren, waar alleen wij twee kunnen opladen.
En we op het einde van de periode. Door haar bedrijf en mijn bedrijf gewoon eerlijk per verbruikte kWh worden terug betaald.

Heeft iemand weet van een oplossing voor dit probleem? Of kan iemand me reeds in de juiste richting duwen. Want google hielp niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 04-07 12:16

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Hebben beide wagens dezelfde oplader/aansluiting?

In theorie wil je dus een losse stroommeter voor de paal, om te kunnen bepalen hoeveel je 'levert'?

Maar in het geval van twee auto's dus eigenlijk een stroommeter met "twee telwerken", dan zou je echter een knopje of mechanisme moeten hebben om te wisselen.

In het beste geval laden beide auto's met een andere snelheid, dan zou je achteraf uit de grafiek moeten kunnen halen wie/wat 'getankt' heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:35

Prx

Zoals ik het begrepen heb kun je een paal laten installeren waarbij de pas gebruikt moet worden van jullie bedrijven. Daarna whitelist je alleen die twee passen voor gebruik van de paal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:11
Volgens mij kan dat bijvoorbeeld met een Alfen Eve Single (of Double) Pro-line.

Daar werk je met passen, en de laadpaal meet het verbruik. Voor zover ik kan vaststellen, (maar check het vooral,) kan je dan "gewoon" van één van die passen laten verekenen, en van de andere niet.

Deze wordt ook bij bedrijven geplaatst, waar dan medewerkers gratis kunnen laden, terwijl bezoekers wel betalen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-07 18:56
Dubbele laadpaal en tussen 1 uitgang een goedgekeurde KWH meter plaatsen (als de werkgever dat accepteert) :?