Iets heel engs gedaan

Pagina: 1
Acties:
  • 1.140 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roopel
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 21-02-2022
Volgende week dinsdag ga ik twee maanden naar India. Ik heb echter 1 bankrekening bij ABN Amro en 1 betaalpas. Geen creditcard oid. Het kwam vanochtend ineens bij me op: Wat als ik in India ben en ik geld uit de automaat wil halen en mijn pas ineens wordt ingeslikt?!

Ik ga in mijn eentje, dus sta ik daar lekker zonder centen. Ik heb wat zitten googlen en vond dit:

https://www.abnamro.nl/nl.../extra-pas-aanvragen.html

Het is dus mogelijk voor 1 rekening, twee betaalpassen te hebben. De tweede pas zou slechts 1,40 euro per maand kosten. Zonder nadenken direct aangevraagd.

OLIEDOM.

Ik ontvang de pas binnen 5 werkdagen. Uiterlijk maandag, terwijl ik dinsdag vertrek. Wat als de pas te laat komt?

Ook vraag ik me nu pas af wat voor gevolgen dit heeft voor mijn huidige en enige pas. Werkt die nog wel als ik een tweede heb, blijft de pincode hetzelfde?

De bevestiging die ik in mijn email kreeg was ook uiterst verdacht:

Bedankt voor uw aanvraag van een extra betaalpas.
Wat kunt u nog verwachten?
- U ontvangt uw pas binnen 5 werkdagen.
- Ook ontvangt u een brief waarin u leest hoe u de nieuwe pas kunt activeren en wat u allemaal met deze pas kan.
- Als we de pas niet voor u kunnen aanvragen, krijgt u daar bericht van.
We nemen contact met u op als we aanvullende informatie nodig hebben.

Waarom zouden ze de tweede pas niet kunnen aanvragen? Welke aanvullende informatie.

Al met al was dit een domme fout van mij. Gaat wat worden op Delhi airport, wanneer mij huidige pas niet meer werkt, doordat ik of een tweede heb of de tweede nog niet geactiveerd heb of de bank ineens mijn tweede betaalpas aanvraag verdacht vindt en mijn huidige pas lekker blokkeert.

Kon ik het maar ongedaan maken 😭

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:25

basdej

OutSystems Consultant

Wat zei je bank toen je ze hierover belde? Of heb je dat nog niet gedaan?

Hoi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:36
wel handig om werelddekking aan te zetten voor in ieder geval deze pas. en ja lekker op tijd allemaal.

Hebben ze uberhaupt wel pinautomaten en ben je niet beter af met een creditcard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roopel
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 21-02-2022
Het zou nog net op tijd zijn, maar ik had dit niet moeten doen...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:38
Je gaat met alleen een Maestro kaart naar de andere kant van de wereld? Schitterend. :')
Dat kan je namelijk sowieso wel vergeten in India. Ik zou nu direct een creditcard aanvragen met spoed, of een bak contant geld meenemen naar India toe. :P

edit: Ik zie trouwens wel banken die Maestro ondersteunen in India, dus misschien kom je ermee weg. Maar ik kan het echt niet aanraden. Toen ik pre covid nog reisde naar APAC had ik altijd een Mastercard, een VISA card en zelfs een American Express card. Voor die laatste hoef je geen moeite te doen, die werkt eigenlijk nergens in APAC. _O-
Ik zou toch minstens een Mastercard regelen voor je trip.

[ Voor 45% gewijzigd door dehardstyler op 21-02-2022 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Inderdaad direct een creditcard aanvragen, die heb je echt nodig als je ver weg gaat. Een pinpas is in Europa redelijk geaccepteerd, al zijn er nog landen waar alles cash gaat, maar kom je buiten Europa dan is een creditcard vaak het enige betaalmiddel buiten cash om waar je nog wat mee kan bereiken.

Je huidige pas zal trouwens niet geblokkeerd worden simpelweg omdat je een tweede aanvraagt, gaat die aanvraag mis dan zal je gewoon de tweede pas niet ontvangen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-04 21:13

RaJitsu

B.S.U.R.

Sowieso niet logisch om afhankelijk te zijn van Maestro in het buitenland. Vraag een creditcard aan (VISA of Mastercard). Dit kan binnen één of twee dagen geregeld worden.
En ook gewoon cash bij je hebben, aangezien veel nog daarmee werkt.

[ Voor 16% gewijzigd door RaJitsu op 21-02-2022 17:19 ]

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegazz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 09:59
Creditcard voor een verre reis is sowieso een stuk verstandiger dan enkel een maestro pas; Je bent beter gedekt door de creditcard-maatschappij in het geval van narigheid.

Bel even met de bank om te kijken of er een spoedtraject mogelijk is om een creditcard nog voor einde van de week te bemachtigen. Al heb ik er een zwaar hoofd in..

Voor de goede orde; Ga dan voor Visa of Mastercard. American Express is buiten de USA niet goed geaccepteerd..

[ Voor 14% gewijzigd door Vegazz op 21-02-2022 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@roopel Regel ook een Virtuele Creditcard zou ik zeggen.

Daar kan je vaak gewoon met IDEAL geld op laten storten en dan kan je zo in ieder geval "online" CC betalingen doen.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:12
RaJitsu schreef op maandag 21 februari 2022 @ 17:18:
Sowieso niet logisch om afhankelijk te zijn van Maestro in het buitenland. Vraag een creditcard aan (VISA of Mastercard). Dit kan binnen één of twee dagen geregeld worden.
En ook gewoon cash bij je hebben, aangezien veel nog daarmee werkt.
Moet volgens mij een inkomenscheck plaatsvinden.

Als je daar vast komt te zitten is er altijd Western Union, dan bel je je bank en zeg je dat geld wilt hebben op die en die WU, en dan toon je daar je paspoort en krijg je je contant geld. Dit kost een fee uiteraard. Maar dit is waar WU nog steeds voor bestaat en er zitten door ND tientallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:48

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dit lijkt mij een mooie theorie, maar je stelt geen vraag en ook niks ter discussie. Omdat ik heb gevoel heb dat dit niet serieus is, slotje erop.

[ Voor 54% gewijzigd door Outerspace op 21-02-2022 17:27 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.