Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomke
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:23
Dag iedereen!

Ik heb zelf een 'Vaillant flexotherm exclusive' warmtepomp (scrollcompressor blijkbaar)

Ik vroeg mij af hoe haalbaar het zou zijn om deze 'modulerend' te maken?

Ik woon in België en hier is het zo dat we niet meer kunnen 'salderen'. Dus alle energie die we opwekken met de zonnepanelen die we niet verbruiken zijn we 'kwijt'. Aangezien het net niet als 'batterij' functioneert is het belangrijk om mijn productie zo veel mogelijk op mijn verbruik af te regelen
+ zijn ze in België van plan om vanaf deze zomer de factuur van elektriciteit te doen afhangen van 'piek verbruik'

aangezien mijn warmtepomp mijn grootste vermogen is in huis vroeg ik mij af als ik deze niet modulerend zou kunnen doen werken.. (modulerend aan de hand van mijn verbuik/productie ('slimme' meter thuis hangen) )

ik heb ervaring met frequentieregelaars. Denken jullie dat het haalbaar is om een frequentie regelaar te koppelen aan de compressor van de warmtepomp? Of zal de compressor dan niet werken/stuk gaan?
(uiteindelijk zou ik deze gewoon trager doen draaien... )

Groeten,
Thomas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

nee, zo werkt het niet. alles is variabel in een warmtepomp dus wat je denkt kan niet werken. je kan de motor wel starten maar zonder te kunnen schakelen, sturen of remmen kan je niet zoveel.

enigste oplossing is een thuisaccu.

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen