Vraag

• minimensje
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:25
De Nokia 7 Plus van mijn vrouw is het aan het begeven en de zoektocht naar een vervanger is begonnen.

Eigenlijk zouden we niet eens willen vervangen ware het niet dat de laadpoort constant kapot gaat (vorige reparatie was rond 80 euro en daarmee hield ie het 4 maand uit) en dat de phone verschillende problemen heeft die, ondanks dat we hem onder garantie daarvoor nog hadden ingestuurd, nooit opgelost raakten (reboots, freezes - ondanks factory reset)

Maar, kwa formaat 6" (158mmx75mm) en ergonomie bevalt ie haar prima.

Ik heb al enorm veel toestellen zitten bekijken maar ik vind de camera lastig in te schatten bij de meeste. Aangezien ik door de bomen het bos niet meer zie, deze topic

Ik zoek een?
Android smartphone met
- 3.5mm jack
- goede camera - eventuel dmv gcam
- groot scherm - rond de 6,4" (dus ongeveer zelfde toestelformaat als de Nokia 7 plus - 158mmx75mm)
- fingerprint liefst op de achterkant (eventueel op de zijkant)
- lange houdbaarheid dus eerder richting flagship en een recent model (launch >=2021)

Omwille van e-waste en footprint, vervangen we liever een batterij dan dat we elke 2jaar een nieuw toestel kopen

Ik heb de indruk dat je doorgaans moet kiezen tussen een topcamera en 3.5mm jack
Bovendien lijken ze de rear mounted fingerprint readers uit te faseren

Wat is je budget?
Budget is eerder secundair, bereid iets meer te betalen voor een phone met langere support
rond de 400-800€ - voor een goed apparaat met lange ondersteuning evt iets meer

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Video, chatten, browsen - light gaming
en fotograferen/filmen

Wat heb je zelf al gevonden?

Eigenlijk lijkt de Pixel 5a 5G mij de perfecte keuze maar die is niet in Europa te verkrijgen en om dan 500€ te betalen voor een zelfimport zonder garantie is net iets te riskant.

Ik bekeek voornamelijk
Samsung A52s 5g - camera lijkt onvoldoende
Samsung A72 5g die eraan zit te komen maar is weinig over bekend

Xperia 1iii 5iii - batterij krijgt slechte kritiek, zijn héél duur en update beleid is wat onduidelijk
Xperia 10iii - camera lijkt ondermaats

Pixel 4a 5G - te oud ? misschien wat klein - updates tot november 2023 lijkt wat kort
Huawei p40 series - gebrek aan google services/netflix is net een stapje te ingewikkeld
One plus Nord CE - lijkt een hoop problemen te hebben en fingerprint reader onder scherm

Realme 9 Pro+ - lijkt me goed maar met fingerprint onder scherm, de Realme 9 Pro heeft dan weer de mindere camera
Motorola G100 - lijkt overal aan te voldoen, maar is die niet te traag ivm korte houdbaarheid (snapdragon 870)

Welke vragen heb je hier nog over?

Samsung is overigens haar minst favoriete merk,
na de ervaringen met Nokia willen we die ook niet meer.
Als ik die bovenstaande parameters ingeef op bijv gsmarena komen er hopen chinese Realme/Xiaomi enz te voorschijn, maar beschikbaarheid varieert en camerakwaliteit is lastig na te gaan

Staan positief tov Xiaomi bijv, maar snappen niks van al die modelnummers en wat nu wel en niet goed in EU werkt.

Heeft iemand ervaringen met een van de modelen (bijv dat de camera best goed is) of heb ik een of ander model gemist ?

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:39
Je kunt ook in de Pricewatch filteren, hieronder het filter van 3,5 mm met Android 11 of nieuwer, en merk = Nokia:
https://tweakers.net/smar...oQP-hhaQLksZv-rsN4Grhv7QM

Dus pak de Nokia X20 ? pricewatch: Nokia X20 Brons

• JaDatIsPeter
  • Registratie: Februari 2019
  • Niet online
minimensje schreef op maandag 21 februari 2022 @ 13:51:
de laadpoort constant kapot gaat (vorige reparatie was rond 80 euro en daarmee hield ie het 4 maand uit)
Voeg “draadloos laden” toe aan jouw wensenlijst.
Budget is eerder secundair, bereid iets meer te betalen voor een phone met langere support
rond de 400-800€ - voor een goed apparaat met lange ondersteuning evt iets meer
Recente iPhone?

Ondersteuning (beveiligingspatches) is helaas geen selectiecriteria in de pricewatch. Het valt mij tegen om over ondersteuning (aantal jaar) betrouwbare informatie te vinden. Zeker voor de b-merken. Samsung schijnt dat tegenwoordig beter te doen, zie Nieuwe telefoon onder €500,-. Na een rotte J3, EcoBubble en 24” monitor voor mij voorlopig geen Samsung meer.

[Voor 2% gewijzigd door JaDatIsPeter op 21-02-2022 18:03. Reden: De term “ondersteuning” verduidelijkt.]

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:39
Draadloos laden kan ook op gefilterd worden in de Pricewatch:
https://tweakers.net/smar...u_tSiqou9V5Uqvj2Y2kjIOX8A

• minimensje
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:25
swhnld schreef op maandag 21 februari 2022 @ 14:05:
Je kunt ook in de Pricewatch filteren, hieronder het filter van 3,5 mm met Android 11 of nieuwer, en merk = Nokia:
https://tweakers.net/smar...oQP-hhaQLksZv-rsN4Grhv7QM

Dus pak de Nokia X20 ? pricewatch: Nokia X20 Brons
Bedankt voor de tip, ik wist niet dat je daarop kon filteren. De lijst wordt wel heel erg kort als ik mijn criteria ingeef. Helaas vooral low-end/mid-range toestellen en daar is de camera doorgaans niet bijzonder op.
Nokia valt sowieso af, die Nokia 7 plus is 3 maal teruggestuurd voor reparatie onder garantie en nogmaals gerepareerd buiten garantie.
Ik heb zelf een Nokia 8 - op zich prima toestel, maar ook 2 maal voor garantie opgestuurd (microfoon kapot en helft van het scherm gaf geen beeld)
Helaas hebben die geen 3.5mm jack voor zover ik weet en dat is één van die sine qua non features
Ondersteuning (beveiligingspatches) is helaas geen selectiecriteria in de pricewatch. Het valt mij tegen om over ondersteuning (aantal jaar) betrouwbare informatie te vinden. Zeker voor de b-merken. Samsung schijnt dat tegenwoordig beter te doen, zie Nieuwe telefoon onder €500,-. Na een rotte J3, EcoBubble en 24” monitor voor mij voorlopig geen Samsung meer.
Samsung is voor ons ook eerder laatste optie.

Voorlopig is de Motorola G100 de favoriet, ook nu ik zag dat er wat ontwikkeling op gebeurt. Camera is nog wel een onbekende. Reviews zijn redelijk.
Ik ben nog aan het rondkijken of er nieuwe modellen uitkomen in de komende weken die met 3.5mm jack en goede camera/groot scherm.

Bedankt allebei voor de antwoorden :)

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee