Mijn vraag
kan iemand mij vertellen waarom de console app wordt afgesloten bij Enter toets? ik probeer de enter toets na te simuleren om elke seconde een Enter toets in te drukken zonder werkelijk de enter toets te hebben ingedrukt.. alleen na 1x enter toets wordt de executable die ik had gebuild afgesloten. ook in de debug mode werkt het niet.
Relevante software en hardware die ik gebruik
- visual studio 2022
- .net versie 6.0
- language c#
- app: console
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
ik probeer met een timer elke 1 seconde te enteren, dit werkt nog niet.. ik heb gezocht op google maar kon geen antwoord vinden
kan iemand mij vertellen waarom de console app wordt afgesloten bij Enter toets? ik probeer de enter toets na te simuleren om elke seconde een Enter toets in te drukken zonder werkelijk de enter toets te hebben ingedrukt.. alleen na 1x enter toets wordt de executable die ik had gebuild afgesloten. ook in de debug mode werkt het niet.
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| using System.Diagnostics; using WindowsInput; using WindowsInput.Native; using Timer = System.Threading.Timer; InputSimulator sim = new InputSimulator(); TimerCallback timerCallback = new TimerCallback(OnTimerCallback); void OnTimerCallback(object? state) { sim.Keyboard.KeyPress(VirtualKeyCode.RETURN); ConsoleKey pressedKey = Console.ReadKey().Key; if (pressedKey == ConsoleKey.Enter) { Debug.WriteLine("Enter was pressed"); // werkt niet, scherm wordt afgesloten.. Console.ReadLine(); } } Timer timer = new(callback: timerCallback, state: null, dueTime: 0, period: 1000); // werkt niet, scherm wordt afgesloten.. Console.ReadLine(); |
Relevante software en hardware die ik gebruik
- visual studio 2022
- .net versie 6.0
- language c#
- app: console
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
ik probeer met een timer elke 1 seconde te enteren, dit werkt nog niet.. ik heb gezocht op google maar kon geen antwoord vinden