Toon posts:

Diskettestation controller kaput :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Jeps, je leest het goed..

Zover ik weet is er maar een mogelijkheid om dit op te lossen en dat is door een controller van zo'n 486-er af te halen....maar waar moet ik zo'n 486-er vandaan halen?

Zijn er misschien nog winkels die deze shit verkopen?

Greetz,

Apocalypse

Verwijderd

HUH??
Op mijn 486ers zitten de controllers op het mobo.
Wil je ze daaraf halen??

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 23 augustus 2001 13:59 schreef jordyb het volgende:
HUH??
Op mijn 486ers zitten de controllers op het mobo.
Wil je ze daaraf halen??
Nope, op 486-ers had je nog zo'n aparte controllerkaartjes voor als iemand een 7.20 wou gebruiken..

Heb je dan misschien een andere oplossing voor het probleem behalve een nieuw mobo kopen :P?

Greetz,

Apocalypse

• Raser
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Kan je niet beter ergens een losse controler voor in een isa bus vandaan halen?

[Edit] Kijk eens op een pc beurs/dump dag/2e handse rommelwinkel.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 23 augustus 2001 14:02 schreef Raser het volgende:
Kan je niet beter ergens een losse controler voor in een isa bus vandaan halen?
Dat zou in principe ook kunnen, ware het niet dat ik geen Isa-sloten heb :(

Verwijderd

eigenlijk hebben we toch geen fdd meer nodig, gewoon uitzetten en een flop inhoud kun je ook gemakkelijk mailen of op een i-drive zetten.

RGZ

Mash

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 23 augustus 2001 14:28 schreef MASH_MAN het volgende:
eigenlijk hebben we toch geen fdd meer nodig, gewoon uitzetten en een flop inhoud kun je ook gemakkelijk mailen of op een i-drive zetten.

RGZ

Mash
Jah, maar wat als je nou net toevallig van de belasting iets krijgt op een flop?

Greetz,

Apocalypse

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 11:02
Hmmz.. Volgens mij heb je dan best wel pech..

Die controllers van een 486 waren meestal inderdaad gewoon losse kaarten.. Maar dat was altijd isa of vesa-local bus.. En dat past dus beide niet in je huidige pc-tje..

Ik ken ook geen pci-kaarten met floppycontroler erop, en als ze er al zijn zal het wel heel lastig zijn om aan te komen..

(overigens is het ook al gruwelijk lastig om zo'n isa-controllertje voor ide & floppy op de kop te tikken! :( )

Verwijderd

Mischien kun je ipv een controller een LS-120 (ik geloof dat dat het type is) drive op de kop tikken.
Ik meende begrepen te hebben dat die "floppydrives" aan de IDE poort hangen en dat ze naast die LS-floppen ook de gewone floppen lusten.

Verwijderd

Topicstarter
Tsja...

En nu :(???

Verwijderd

is dat dan niet de zelfde flop als die je online kunt downloaden, en na het invullen ff naar een andere machine mailt, ik bedoel als je belasting inspecteur bent kan ik me er wat bij voorstellen, maar voor die ene keer per jaar kun je het anders net zo goed printen en opsturen, of naar een kennis mailen die het even voor je op een flop zet.

RGZ Mash

p.s. de ls120 is een aardig idee, maar floppen worden vaker in die dingen verknoeid dan gelezen.
Op donderdag 23 augustus 2001 14:35 schreef Apocalypse666 het volgende:

[..]

Jah, maar wat als je nou net toevallig van de belasting iets krijgt op een flop?

Greetz,

Apocalypse

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:08

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Heb je nog garantie op je mobo >> terug naar winkel.
Geen garantie >> waarom koop je dan geen nieuw mobo als dit zo'n probleem is?? Je kan idd ook een LS120 kopen en aansluiten op je IDE, die kan je als FDD gebruiken.

I play my enemies like a game of chess...

Verwijderd

Op donderdag 23 augustus 2001 14:45 schreef Apocalypse666 het volgende:
Tsja...

En nu :(???
deze link volgen? (ls-120 floppy aanschaffen?) Bijvoorbeeld bij deze luitjes:

http://www.vandewaterenterprise.nl/wsn236C.html

Alleen zijn die drives behoorlijk duur zag ik net, ennog moeilijk leverbaar ook (een nieuw MOBO wordt dan bijna net zo aantrekkelijk) ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ehmz....

Het is mijn 2e computer dus eh...een nieuwe mobo aanschaffen heeft in principe geen nut (p2 450)

Tering.......;(

Greetz,

Apocalypse

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:08

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Waarom heeft een nieuw mobo geen nut?? Leg dat nu eens uit als ie het niet doet, moet ie het toch weer gaan doen. Ik weet niet waar je woont, maar as zaterdag is er een PC-dump in A'dam, daar heb ik al vaker een Slot 1 mobo gehaald voor ongeveer fl 100,00. Dit is zeker nog de moeite waard!

I play my enemies like a game of chess...

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Ik zou er geen dag om rouwen, werk al jaren zonder floppy. Het zijn vervelende, trage Legacy-dingen (net als LPT en COM poorten) die ook nog eens zwaar foutgevoelig zijn. Mail die soft effe en wees blij dat je er eindelijk vanaf bent :D

Concrete Loop Watercooling

Pagina: 1