Offerte flinke verbouwing huis

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:37
Goedemorgen, ik heb een offerte aangevraagd bij een bouwbegeleider en vroeg me af wat jullie ervan vinden. Ik heb zelf geen kunde en weinig zin om het verbouwen zelf te doen, dus laat het graag uitbesteden.

Het huis gekocht voor 6 ton komt uit de jaren '70 is in de basis prima, wel in "opa en oma" stijl. D.w.z. vloerbedekking overal, oude badkamer etc. Er moet veel gebeuren. We willen het huis dus grondig onder handen nemen en echt helemaal restylen inclusief flinke uitbouw. De zolder verbouwen moeten we voorlopig nog laten schieten i.v.m. de kosten, helaas. Een restyle + 2e dakkapel op zolder zou ik wel mooi vinden op termijn.

Bouwbegeleiding € 9.000,00
Divers sloopwerk € 5.000,00
Aannemer Aanbouw € 60.000,00
Elektra Aanpassing/upgraden woning € 6.500,00
Loodgieter Vloerverwarming BG+1e verd € 5.750,00
Loodgieter Aanpassen water/riool BG € 2.750,00
Aannemer Toilet BG € 3.000,00
Aannemer Badkamer € 12.500,00
Aannemer Divers timmerwerk € 7.500,00 Nieuwe deuren, deurbeslag etc..
Stucwerk Gehele woning € 9.500,00 Uitgaande van 120m2 plafond en 350 m2 wand
Schilderwerk Sauswerk en houtwerk € 13.500,00
Vloerenlegger Vloer gehele woning € 8.100,00 Uitgaande van 135m2 x € 60
Vloerenlegger Plinten € 900,00
Keukenleverancier Keuken € 20.000,00
Onvoorzien Diversen € 11.500,00

Totaal 175k. Best een flink bedrag. Wat vinden jullie daarvan? Is dat marktconform? Ik heb geen idee.

Nog een vraag; is vloerverwarming op de 1e aan te raden? Ook aangezien er op zolder nog wat radiatoren blijven staan voorlopig.

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BBB-Nick
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 03-06 21:29
Dit zegt natuurlijk helemaal niets.

Hoe groot is de woning, wat is de staat er van.

Er staan nergens hoeveelheden bij en specificaties.

Waarom vraag je een prijs op bij een bouwbegeleider? Die kan waarschijnlijk goed begeleiden maar weet niet zoveel van prijzen.

Vraag drie offertes op hij drie aannemers en dan kan je iets vergelijken. En vraag om een open begroting. Dan kan je zien wat de eenheidsprijzen zijn en dan valt er nog iets aan te vergelijken.

Badkamers en keukens daar zegt een prijs natuurlijk niets als je niet zeg wat er in komt.

Neem je een dure keuken met A merk apparatuur of neem je er 1 van ikea.

Kortom, iedere woning is anders, daar valt nirt mee te vergelijken. Vraag meerdere offertes op voor jou huis en zet deze naast elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05:16
Hier valt inderdaad heel erg weinig over te zeggen. Een keuken van 20k vind ik geen gek bedrag, maar dat is nou een mooi voorbeeld van 'hoe gek wil je het maken'. Een handige harry kan bij de Keukenkampioen voor 5k wel slagen en de boel zelf monteren, maar wil je een afgemonteerde SieMatic hebben dan is het te weinig.
Zelfde voor de badkamer.

60k voor een uitbouw, is compleet afhankelijk van het formaat van die uitbouw.

7,5k voor nieuwe deuren, vind ik veel. Een pot verf en wat nieuwe klinken van de Karwei kosten je nog geen 10% daarvan en zijn wellicht voldoende. Aan de andere kant, een taatsdeur op maat kan zelf al richting zo'n bedrag kruipen.

Ik zou voor 5k in ieder geval eens zelf de sloophamer pakken en voor 9k zelf overwegen aannemertje te spelen. Het oogt bij mij alsof je met enige slimme keuzes en zelf het een en ander aanpakken wél die dakkapel in je budget kan fietsen.
Nog een vraag; is vloerverwarming op de 1e aan te raden? Ook aangezien er op zolder nog wat radiatoren blijven staan voorlopig.
Comfort is natuurlijk een pre, tegelijkertijd kan je radiatoren mooi per kamer een aparte warmtevraag geven (oke dat kan ook met vloerverwarming, maar dat is veel trager). Ik had het achteraf misschien wel moeten doen hier, wij hebben nu vloerverwarming beneden en radiatoren boven.

Maar relevanter en hiertot gerelateerd: misschien iets investeren in isolatie, zonnepanelen, misschien zelfs een warmtepomp...? Dat maakt de manier van kamerverwarmen ook weer anders, namelijk.

[ Voor 25% gewijzigd door Richh op 21-02-2022 11:28 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huppelepups
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07-06 11:21
Ik heb in December 18euro/m2 betaald om de wanden te laten stucen en 20euro/m2 voor de plafonds. Plus 9% BTW kom ik op jouw prijs uit! Dit was de goedkoopste die ik kon vinden, sommige waren 30% duurder.

Vergeet je verder niet te isoleren ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-06 16:01
Zonder oppervlaktes, plattegronden, gewenste werkzaamheden is hier niet veel van te maken voor ons. Wat verwacht je precies?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:52

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
mede gezien de prachtig ronde bedragen denk ik eigenlijk dat het geen offerte is maar een begroting. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:37
Bedankt voor de reacties. Ik maak eruit op dat er wat meer informatie nodig is om er iets over te kunnen zeggen. Ik zal deze spoedig aanleveren.

Mijn vraag was vooral of de prijzen een beetje marktconform zijn.

Ik dacht dat het wel voldoende was met die m2 erbij zo, maar niet dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 16:18

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ik zou meteen even een flink bedrag reserveren voor isolatie. Het is een jaren 70 woning, die je eigenlijk compleet gaat strippen. Geen beter moment voor het implementeren van isolatie dan nu.

Ramen, vloerisolatie, dakisolatie, spouwmuren, dak, etc....

En je moet toch, want je gaat vloerverwarming plaatsen.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serpz0r
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 06-06 08:37
voor 175k kan je een compleet huis laten bouwen, deze man kleed je volledig uit

Als je niet tevreden bent met het antwoord, dan heb je misschien de vraag verkeerd gesteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 06-06 17:10

psy

Serpz0r schreef op maandag 21 februari 2022 @ 13:29:
Ja, in een ideale wereld misschien.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:08
Ik had graag het adres van de aannemer die een heel huis bouwt voor 175k. Dan laat ik er direct een aantal bouwen voor dat bedrag.

Ik vind de prijzen overigens niet zo heel gek, dit zijn prijzen die ik ongeveer 2 jaar geleden ook heb betaald. De badkamer vind ik persoonlijk erg goedkoop maar het is natuurlijk afhankelijk van wat je allemaal erin wilt hebben.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:11
Denk ook aan:
- Geïsoleerde CV leidingen zodat je er ook koelwater doorheen kan laten lopen (en strategisch geplaatst condensafvoer punten)
- Netwerkaansluitingen door je huis
- Mechanische ventilatie

[ Voor 13% gewijzigd door CurlyMo op 21-02-2022 13:47 ]

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:52

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
CurlyMo schreef op maandag 21 februari 2022 @ 13:47:
Denk ook aan:
- Geïsoleerde CV leidingen zodat je er ook koelwater doorheen kan laten lopen (en strategisch geplaatst condensafvoer punten)
- Netwerkaansluitingen door je huis
- Mechanische ventilatie
Ventilatie idd en mij valt ook op dat er geen nieuwe kozijnen/glas lijkt opgenomen? doorgaans ook iets om nu aan te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:59
twain4me schreef op maandag 21 februari 2022 @ 12:47:
mede gezien de prachtig ronde bedragen denk ik eigenlijk dat het geen offerte is maar een begroting. :?
Dit lijkt mij ook!!

Volgens mij is dit helemaal geen offerte..
Als het een offerte geweest zou zijn, dan zou je hierop meteen kunnen zeggen: "Ja, maak maar", en dan zouden alle details van alle materialen, keuzes, afwerking etc. al bekend moeten zijn. De bouwploeg zou dan bij wijze van meteen aan de slag kunnen.
Kan me niet voorstellen dat dat hier het geval is, dus zal dit een hele globale schatting / begroting zijn.. Géén offerte.

Blijkt ook uit het feit dat ie allemaal verschillende andere bedrijven noemt voor werkzaamheden: Vier keer een aannemer, een loodgieter, een elektraman, een schilder, een keukenleverancier..
Zolang je nog geen keuken tot in detail uitgezocht hebt, kan je ook geen exacte prijs hebben van een keuken.
Al die overige bedrijven zullen ook ieder hun eigen prijs voor de werkzaamheden moeten uitbrengen, en ook daar zul je dan behoorlijke details moeten weten.
(inrichting van de badkamer? Dure of goedkope kranen? Dure tegels? Met of zonder bad? Luxe spul? Om maar iets te noemen)

De énige kostenpost die waarschijnlijk wel accuraat is, is die eerste, voor bouwbegeleiding... want dat zal waarschijnlijk zijn eigen tarief zijn voor de gehele begeleiding (lijkt me erg veel voor een renovatie... maar verder heb ik daar ook geen verstand van.. Ik heb mn hele verbouwing en renovatie in eigen beheer gedaan)

[ Voor 11% gewijzigd door BrainCrash op 21-02-2022 15:03 ]

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:18
Hoe groot is dit huis eigenlijk? Ik vind bijna 800K (aankoop + verbouwing) namelijk best veel geld voor een huis waar je dan nog geen dakkapellen ed op hebt zitten. Even met een helicopterblik kijkende naar de situatie: zou je voor diezelfde 800K nu een huis kunnen vinden wat dan al in betere/verdere staat is? In dat geval zou ik je alle moeite en tijd eneneegie besparen en verkopen + nieuwe kopen. Mar als dit je droomhuis is en je met die 175K een huis naar de miljoen brengt qua waarde, tsja, dan kan het misschien wel uit…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patientzero
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-05 20:43
tsja, een verbouwing kost geld.
Of het teveel geld kost kun je zelf natuurlijk ook enigszins uitrekenen door vaste waardes zoals badkamer kostprijzen, tegelwerk kostprijzen enz. te rekenen, dan weet je wat je kwijt bent voor arbeid iig.

stuucwerk vind ik meevallen.. een redelijk courante prijs die zeker niet te hoog is ( of te laag )

Wat belangrijker is vind ik thans dat de aannemer te vertrouwen is en er geen puinhoop van maakt.
Dat deze net werkt, en net werk aflevert. heb je zijn referenties gevraagd en gechecked ? heeft hij een portfolio ? is het een aannemer met onderaannemers, zo ja hoeveel zal er door onderaannemers worden uitgevoerd en zijn deze partijen ook vertrouwenswaardig en kwalitatief goed ? ( of krijg je straks je huis vol bulgaren die met een peuk in de bek het huis wel even in 2 dagen scheef stuucen )

Hoeveel moet wanneer betaald worden, vooraf, nadien... etc.
Hoeveel mag die afwijken van zijn basis offerteprijs ? betaal je voor het project als vaste prijs klus of worden er uren gerekend gaandeweg het project..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-06 16:01
2014 wil zijn aannemer terug. ;)

Helaas zijn prijzen in alles aan inflatie onderhevig.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:47

Aganim

I have a cunning plan..

DutchKel schreef op maandag 21 februari 2022 @ 13:37:
[...]

De badkamer vind ik persoonlijk erg goedkoop maar het is natuurlijk afhankelijk van wat je allemaal erin wilt hebben.
Ik zie voor de badkamer alleen een post 'aannemer', het gevoel bekruipt me dat de kosten voor de daadwerkelijke inrichting van de badkamer er nog bijkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CartmanMMA
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-05 08:26

CartmanMMA

Fallus Giganticus

Dit is eerder een begroting dan een offerte. Tenzij je zelf enkel de bedragen gepost heb maar dat het document van de aannemer vol staat met materialen en specificaties.

Ik zeg, lekker zelf doen en kosten besparen.

Zelf heb ik de afgelopen twee jaar een 240 jaar oude boerderij gerenoveerd in Zuid Frankrijk. Ik heb het voordeel Frans te zijn en ook goed te spreken dus heb ik zelf het project geleid en ook bepaalde dingen zelf gedaan. De verbouwing heeft bij mij van a tot z zo'n 450k gekost echter heb ik wel een woning van bijna 425m2 met vloerverwarming op alle verdiepingen, warmtepompen, UTP overal etc etc.

Mijn belangrijkste tip is, zorg voor een inspectie vooraf zodat je geen verrassingen tegen gaat komen en jij je begroting correct kan uitvoeren, vooral bij oudere woningen weet je nooit of er een verborgen gebrek is.
Maak je niet druk, het is echt niet lastig om het project te leiden, zorg wel voor goede communicatie tussen alle onderaanemers en werklui en plan regelmating werkbesprekingen in.

Succes en als je hulp wilt hoor ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-06 22:45
Ik, als badkamer verbouwingstopic lurker, kan je wel vertellen dat je badkamer en toilet kosten te laag zijn ingeschat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facenoise
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-06 17:58
Als ik de kosten vergelijk met wat ik heb uitgegeven afgelopen jaar in mn nieuwbouw huis dan vindt ik de bedragen niet heel hoog, behalve de uitbouw (maar die was in mijn geval natuurlijk direct uit de bouw geregeld a 25k voor 2.4 meter langer op 5.5 meter breed).

Wat ik wel merk is dat mijn vloerverwarming boven ALTIJD uit staat, beneden ingesteld op 21.5 graden en het hele huis is dan rond de 21 graden ook de eerste verdieping en zolder (warmte stijgt). Ik ben in ieder geval blij dat ik niet de extra optie heb genomen om ook op zolder vloerverwarming te laten plaatsen.

Bedenk je ook dat met vloerverwarming je lastiger bepaalde kamers kan verwarmen, ik heb mn slaapkamer graag koud maar dat is met vloerverwarming per etage niet te regelen, oftewel ik moest erg wennen aan 21 graden als je gaat slapen (heb nu een ventilator draaien zodra ik ga slapen zodat ik mezelf toch een beetje kan afkoelen).
wokkelz schreef op maandag 21 februari 2022 @ 16:57:
Ik, als badkamer verbouwingstopic lurker, kan je wel vertellen dat je badkamer en toilet kosten te laag zijn ingeschat.
Ik heb anders voor 15k toch mooi de badkamer + wc kunnen doen, inclusief bad, inloopdouche en een groot wasbak meubel, volledig betegeld.

[ Voor 44% gewijzigd door Facenoise op 21-02-2022 17:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amboly
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 06-06 10:37
Atomius schreef op maandag 21 februari 2022 @ 11:04:
Goedemorgen, ik heb een offerte aangevraagd bij een bouwbegeleider en vroeg me af wat jullie ervan vinden. Ik heb zelf geen kunde en weinig zin om het verbouwen zelf te doen, dus laat het graag uitbesteden.

Het huis gekocht voor 6 ton komt uit de jaren '70 is in de basis prima, wel in "opa en oma" stijl. D.w.z. vloerbedekking overal, oude badkamer etc. Er moet veel gebeuren. We willen het huis dus grondig onder handen nemen en echt helemaal restylen inclusief flinke uitbouw. De zolder verbouwen moeten we voorlopig nog laten schieten i.v.m. de kosten, helaas. Een restyle + 2e dakkapel op zolder zou ik wel mooi vinden op termijn.

Bouwbegeleiding € 9.000,00
Divers sloopwerk € 5.000,00
Aannemer Aanbouw € 60.000,00
Elektra Aanpassing/upgraden woning € 6.500,00
Loodgieter Vloerverwarming BG+1e verd € 5.750,00
Loodgieter Aanpassen water/riool BG € 2.750,00
Aannemer Toilet BG € 3.000,00
Aannemer Badkamer € 12.500,00
Aannemer Divers timmerwerk € 7.500,00 Nieuwe deuren, deurbeslag etc..
Stucwerk Gehele woning € 9.500,00 Uitgaande van 120m2 plafond en 350 m2 wand
Schilderwerk Sauswerk en houtwerk € 13.500,00
Vloerenlegger Vloer gehele woning € 8.100,00 Uitgaande van 135m2 x € 60
Vloerenlegger Plinten € 900,00
Keukenleverancier Keuken € 20.000,00
Onvoorzien Diversen € 11.500,00

Totaal 175k. Best een flink bedrag. Wat vinden jullie daarvan? Is dat marktconform? Ik heb geen idee.

Ik heb het idee dat het wel aardig klopt. Ik ben ongeveer hetzelfde kwijt voor vergelijkbaar werk. Ik heb wel een heel goede aannemer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 06-06 10:01
Wij staan ook voor een grote renovatie en als ik zie dat je 9000 euro uit moet geven aan begeleiding denk ik dat je daar heel veel kan besparen. De meeste zaken moet je toch zelf uitzoeken en bepalen, dan kan je dat beter meteen met de uitvoerende partij doen.
De keuken kies je zelf, enige wat ze doen voor je is de planning.
Badkamer idem.
Stucwerk zal je ook zelf uit moeten kiezen en bepalen.
Net als de vloer... Kortom 9000 euro voor het uitkiezen van de leveranciers en vertellen wanneer ze moeten komen.
Pagina: 1