Wasdroger wel/niet repararen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 15:41
Ola,

Goede plek om wat na te vragen: De aandrijfriem van onze 14 jaar oude AEG Lavaterm was droger heeft het begeven. We gebruiken hem 2 x per week; Reparatie kosten 100 Euro.

De moeite waard dit te laten repareren? Ik weet niet zo goed hoe lang zo'n ding mee zou moeten gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:30

Croga

The Unreasonable Man

14 jaar oud? Apparaat vervangen en de aanschafprijs binnen een jaar of 2 terug verdienen aan lagere energiekosten.
(disclaimer; geen idee of die 2 jaar klopt of niet maar het gaat nooit lang duren)

[ Voor 3% gewijzigd door Croga op 21-02-2022 08:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hajee999
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 04-03 09:50
Als het een warmtepomp droger is kan je de gok nog nemen. Condensdroger? Vervangen door een warmtepompdroger en met de huidige energieprijzen heb je die <4 jaar terugverdiend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Dit is subjectief, zie het als een auto die 14 jaar oud is en die niet door de APK keuring komt. Vind je het zelf waard om te repareren of wil je liever iets nieuwers?

Kan zijn dat je volgend jaar weer problemen hebt, het kan ook zijn dat je er nog 5 tot 10 jaar mee kan doen.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-05 11:31

Mavamaarten

Omdat het kan!

Kan je ergens informatie vinden over het verbruik van je huidige apparaat? Zoals door de anderen aangehaald lijkt mij dat de doorslaggevende factor.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Energieverbruik goede suggestie.

Daarbij...14 jaar oud en vol pluis -> potentieel brandgevaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:46
Dat pluis haal je er met de stofzuiger makkelijk uit, als je hem toch uit elkaar hebt voor de riem.
Maar met 14 jaar zal ook de afdichting van de trommel en de lagering wel op zijn.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:59

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Ik zou een nieuwe halen. Heb je die riem vervangen, gaat er straks nog weer wat anders stuk. Blijf je bezig. En verder idd wat ze hierboven zeggen, energieverbruik.

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ikke_niet
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:02
Had er tot voor kort een. Dingen zijn behoorlijk robuust. Heb tot 2x toe de riem (zelf) vervangen (is niet heel moeilijk) Werd bij ons veel gebruikt, als in meer dan een keer per dag. Deze is met het ingaan van het nieuwe energie contact vervangen door een warmte pomp droger.
Het verbruik is bij een volle trommel zo'n 4kwh trek hier het tegengebruik van de WP-droger af a ±1KWH dus netto 3kwh meerprijs. Afhankelijk van je energiecontract ongeveer €1 per droogbeurt die terugpakt met een WP-droger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Volgens mij is het inderdaad helemaal niet zo heel moeilijk om een aandrijfriem zelf te vervangen. M'n vader heeft dat ooit met onze oude wasdroger gedaan.

100 euro is echt flink voor iets wat je waarschijnlijk (weet niet zeker of de riemen die ik vind, compatibel zijn) voor 30 euro zelf kunt doen. Je kunt het ook gewoon proberen, mocht er iets stuk gaan, koop je gewoon een nieuwe droger. Maar in het algemeen is het zo dat je in ieder geval niks sloopt als je weet waar je moet stoppen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
hoi1234 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 11:01:
Volgens mij is het inderdaad helemaal niet zo heel moeilijk om een aandrijfriem zelf te vervangen. M'n vader heeft dat ooit met onze oude wasdroger gedaan.

100 euro is echt flink voor iets wat je waarschijnlijk (weet niet zeker of de riemen die ik vind, compatibel zijn) voor 30 euro zelf kunt doen. Je kunt het ook gewoon proberen, mocht er iets stuk gaan, koop je gewoon een nieuwe droger. Maar in het algemeen is het zo dat je in ieder geval niks sloopt als je weet waar je moet stoppen.
Vanavond dit dus gedaan. Eigenlijk heeeeel simpel klusje. Draait weer prima.

Iedereen bedankt voor tips en adviezen 👍👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:28

franssie

Save the albatross

ArnoldSmiley schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 00:03:
[...]

Vanavond dit dus gedaan. Eigenlijk heeeeel simpel klusje. Draait weer prima.

Iedereen bedankt voor tips en adviezen 👍👍
top.
Mocht je ooit voor een warmtepompdroger gaan, kies er eentje met een zelfreinigende condensor.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10-04 14:54
Never mind

[ Voor 96% gewijzigd door mevrouwKees_1 op 23-02-2022 08:03 ]

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

14 jaar oud? Alleen als je het zelf kan herstellen voor weinig kosten zou ik het doen, anders gewoon een nieuwe kopen.

[ Voor 8% gewijzigd door Marzman op 23-02-2022 08:04 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Marzman schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 08:04:
14 jaar oud? Alleen als je het zelf kan herstellen voor weinig kosten zou ik het doen, anders gewoon een nieuwe kopen.
Zie mijn voorgaande post 😉

Nieuw snaar van 24 euro erin gezet zelf
Pagina: 1