Toon posts:

VPN niet actief via bedraad netwerk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Hallo Tweakers,

Ik ervaar een vreemd probleem met de ingebouwde VPN functie van Windows 10 op mijn laptop. Ik heb de VPN van mijn werkgever geconfigureerd via "Instellingen" -> "Netwerk en internet" -> "VPN". Als ik hiermee verbinding maak lijkt het verkeer vanuit mijn browser enkel via de VPN te lopen als ik verbinding heb met een draadloos netwerk. Zodra ik een netwerk kabel inplug loopt het verkeer niet meer via de VPN. Dit controleer ik door het uitgaande IP adres te controleren. Daarnaast heb ik ook geen toegang meer tot interne websites op dat moment.

Iemand enig idee waar ik dit moet zoeken? Ik heb het "Netwerkprofiel" van de VPN op zowel Openbaar als Prive geprobeerd. Daarnaast heb ik dit in verschillende browsers geprobeerd: FireFox, Edge en Google Chrome. Allemaal zonder succes helaas.

Alle reacties

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

En als je de werkende VPN over wifi eventjes afsluit, de kabel er in steekt en dan de VPN weer opstart. Werkt het dan wel?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• n9iels
  • Niet online
Brahiewahiewa schreef op maandag 21 februari 2022 @ 07:44:
En als je de werkende VPN over wifi eventjes afsluit, de kabel er in steekt en dan de VPN weer opstart. Werkt het dan wel?
Ik heb mijn browser afgesloten en de verbinding met de VPN en wifi verbroken. Vervolgens de kabel erin gestoken, verbinding met de VPN gemaakt en mijn browser weer opgestart. Nog steeds loop het verkeer dan niet via de VPN.

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:09

Hoicks

Techno!

Overlappen de ip reeksen van de VPN met die van een lokaal netwerk? Dan kan de routeringstabel niet bepalen welke kant het verkeer op moet?

Ofwel heb je niet toevallig een tweede DHCP server actief of maak je gebruik van VLANS? Mogelijk heb je een andere DNS server gedefinieerd staan op de vaste of WiFi adapter?

[Voor 15% gewijzigd door Hoicks op 21-02-2022 08:32]

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM

• n9iels
  • Niet online
Hoicks schreef op maandag 21 februari 2022 @ 08:31:
Overlappen de ip reeksen van de VPN met die van een lokaal netwerk? Dan kan de routeringstabel niet bepalen welke kant het verkeer op moet?

Ofwel heb je niet toevallig een tweede DHCP server actief of maak je gebruik van VLANS? Mogelijk heb je een andere DNS server gedefinieerd staan op de vaste of WiFi adapter?
In mijn eigen netwerk maak ik gebruik van VLANS. Zowel bedraad als draadloos zitten op het zelfde VLAN en geven mij een IP adres uit de 10.0.10.x reeks. Vanuit de VPN krijg ik een 10.0.4.x IP adres. Daarnaast heb ik een pi-hole in mijn netwerk staan, de router geeft standaard dit IP adres uit als DNS server. Zowel beraad als draadloos is dit de DNS server. De netwerk adapters hebben geen andere opties ingesteld.

Is de overlap van het 10.x.x.x netwerk voldoende om dit probleem te veroorzaken? Dat zou overigens niet verklaren waarom er via het draadloze netwerk geen probleem is....

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:09

Hoicks

Techno!

Doe eens een route print vanaf je draadloze adapter en een route print vanaf je bedrade adapter. Daarmee kun je in ieder geval kijken of er ergens toch een andere route staat gedefinieerd?

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee