Toon posts:

Wyze Cam V3, of toch maar een andere kopen

Pagina: 1
Acties:

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 16:42
Hoi,

De laatste tijd komen er in mijn regio weer steeds meer woninginbraken voor.
Uiteraard zit alles goed op slot als ik weg ben, maar dan nog. Ook al doen ze een poging, wil je ze nog steeds op beeld hebben. Of als er achteraf een verdachte auto in de buurt was, is het checken toch de moeite waard.

Maar goed, de use-cases zijn wel bekend. Nu nog een goede camera uitzoeken voor niet al te veel geld.

Uiteraard ken ik de Hikvisions, Dahua's en Axis's van deze wereld maar dan ben je meteen een hele smak geld kwijt (inclusief bekabeling etc.)
Tijdje geleden zag ik het merk Wyze voorbijkomen toen ze nog een heel klein bedrijfje waren.
Inmiddels zijn ze uitgegroeid tot een bedrijf met koptelefoons, oortjes, weegschalen, (smart) lampen, deurbellen en camera's.

Nu zag ik de Wyze Cam v3 voorbij komen.
--

De camera('s) komen (hoogstwaarschijnlijk) buiten te hangen. Wyze heeft ook een speciale outdoor camera, maar deze heeft wel andere (lees: mindere) specificaties ten opzichte van de v3.
Ik ben me bewust van het Cam Plus abonnement, maar voor 2/3 camera's is dit het dan ook weer niet erg schokkend op jaarbasis.

Ook zag ik dat de camera's te flashen zijn, waardoor er een clean RSTP stream uit komt rollen.
Deze zou ik aan een eigen NVR kunnen hangen (Synology SS, of MotionEyeOS bijvoorbeeld.

--

Zijn er mensen die ervaringen hebben met de Wyze Cam v3, al dan niet met softwarematige modificaties?
Of zijn er compleet betere systemen te krijgen als alternatief.

Als budget zat ik te denken rond de 100 euro per camera, omdat ik niet de allerhoogste kwaliteit nodig heb en het te beveiligen terrein nou ook weer niet heel groot is.

📡 ADS-B / MLAT / ACARS feeder 📻 Diamond X7000N / Uniden 125XLT / Uniden BCT15X

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:44
Wat wil je weten? Ik heb 2 Wyze camera's in huis hangen. Waarvan eentje naar buiten kijken van achter een raam. Is trouwens de V2 bedenk ik me net.

• Ruben279
MitchellHearth schreef op zondag 20 februari 2022 @ 22:51:
Wat wil je weten? Ik heb 2 Wyze camera's in huis hangen. Waarvan eentje naar buiten kijken van achter een raam. Is trouwens de V2 bedenk ik me net.
Ik ben vooral benieuwd naar de werking van de app, of het Cam Plus abonnement de moeite waard is en of er nog addertjes onder het gras zitten.
Het internet is eigenlijk louter positief, waardoor ik denk, zijn er dan helemaal geen grote nadelen? :9

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:44
Nou, hier heb je ook een positieve gebruiker (van de v2 dan). Het installeren van je cam is gemakkelijk, de app geeft goede instructies. Je moet een QR code scannen met je camera en dan heb je de cam in je app staan. Voor de rest heb je best nog wel wat functies die ik eerlijk gezegd allemaal niet gebruik (mocht je vragen hebben kan ik wel voor je kijken).

Verbinding is stabiel. De enkele keer dat de verbinding niet goed was dan lag het meer aan mijn internet en niet aan Wyze.

Beeld is ook dikke prima. Ook in het pikkedonker (met infra-rood). Heb er een SD kaartje in dus hij neemt alles op. En cloud opslag bij Wyze met Cam Plus Lite. Dit is de gratis variant (je kan zelf kiezen wat je er voor wil betalen, incl 0 euro). Het betaalde abonnement heb ik geen ervaring mee, dat mis ik ook niet.

Nadelen? De behuizing voelt goedkoop aan. Poot waarop het staat is niet bijzonder stevig (maar hoef je niet per se te gebruiken, je kan de poot ook inklappen).

Als je nog andere specifieke vragen hebt laat maar weten ;)

• Ruben279
Thanx, ik bestel er een of twee en zal er tzt wel een review over maken.
Eventueel kan ik ook nog aan de slag met het flashen en koppelen aan HomeAssistant, MotionEyeOS etc.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee