Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fkramerr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-04 17:35
Beste tweakers,

Ik heb niet zoveel kennis van audio en wil graag advies over deze soundbar in combinatie met mijn philips tv.

Ik vraag me af of dit een stereo of meerkanaals soundbar is. Er zitten sowieso meer dan 2 speakers in de soundbar. Ik heb hem aangesloten via HDMI ARC op mijn philips smart tv.

Op de TV moet ik bij audio instellingen kiezen tussen Stereo, stereo ongecomprimeerd, meekanaals of meerkanaals bypass. In de eerste instantie lijkt meerkanaals bypass mij de beste optie. Gewoon tv kijken en netflixen kan dan ook prima en bij netflix zie ik dat er automatisch een 5.1 audio bron word gebruikt. Kijk ik Films op Plex heb ik echter geen geluid als hij op meerkanaals staat. Verander ik dan via de tv de audio instellingen naar stereo gaat het wel goed.

Nu vraag ik mij vooral af of ik het maximale uit de soundbar haal als hij op stereo staat of is meerkanaals toch de beste optie en is er wat mis met mijn films op plex?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:33

FeaR

In GoT we trust

Wat zegt de handleiding van de Bose over het aantal kanalen? Waarbij het sowieso discussie blijft of een soundbar welke surround ondersteunt of zelfs hoogtekanalen überhaupt iets toevoegt ten opzichte van dedicated speakers op die positie.

Enfin, er mist informatie om op de vragen hier gesteld antwoord te geven. Vragen als welke track Netflix naar de Bose stuurt en welke track de films via Plex hebben. Waarbij er ook gekeken moet worden welke codecs de Bose ondersteunt en de Philips TV. Ook kan het uitmaken of Plex als app op de TV wordt gerund of via een extern device. Kan je op de Bose controleren welke track er binnen komt? Zo niet wordt dit een lastig verhaal aangezien je dan geen inzicht hebt op wat je stuurt (Netflix, Plex) versus wat de Bose binnen krijgt. Ergo, geen inzicht in wat de TV mogelijk met de audio doet.

Voorbeeld:
Bose kent Dolby en DTS, maar Philips TV alleen Dolby. Netflix is veelal Dolby Digital Plus, TV herkent dat en stuurt dat door naar de Bose. Film via PLEX is DTS, TV ondersteunt dat niet, geen geluid of maximaal stereo.

Bovenstaande kan aan de hand zijn maar is niet te zeggen zonder typenummers van de apparatuur. Doornemen van de handleidingen en zien wat overeenkomt en waar het mogelijk mis gaat.

[ Voor 20% gewijzigd door FeaR op 22-02-2022 15:18 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fkramerr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-04 17:35
Wat ik kan vinden over de soundbar:
Aantal luidsprekers 2.0
Speaker kanalen 4.1

Netflix stuurt volgens mij op een 5.1 track en klinkt prima. Het probleem van Plex zit denk ik in dts want dat ondersteunt de bose soundbar niet. Films zonder dts gaan wel goed.

Maar zou ik wat missen als ik 5.1 content afspeel op een 4.1 soundbar? Als ik hem op stereo instel word alle content automatisch ook in 2.0 afgespeeld dus wat is dan beter?