Stopcontacten vallen zonder stroom na enkel minuten?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whomper
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 22-02-2022
Hallo,

In het huis dat we net gekocht hebben(bouwjaar 1974) zijn er 3 stopcontacten verdeeld over 1 muur(die op dezelfde zekering zitten als andere stopcontacten die wel perfect werken) die wel stroom hebben maar na 1-2 minuten zit er geen stroom meer op, zowel zonder als met een verbruiker erop aangesloten.

Ik heb dit gemerkt nadat ik de oude stopcontacten aan het vervangen was met nieuwe Niko stopcontacten. In die muur zat vroeger een dimmer-schakelaar voor 12v 2 inbouwspots die door elektricien verwijderd zijn.

Heeft iemand hier een oplossing/idee voor?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:38

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Dat klinkt als een contact probleem in één van de centraaldozen in de lasdoppen of lasklemmen.

Maar je geeft zo weinig info dat mijn idee niet meer is dan wat gezond inzicht. :) maar als het klopt, kan dat brandgevaar opleveren.

Met welke wcd's heb je dat probleem? De oude of de nieuwe?
Die wcd's worden ergens vandaan aangevoerd. Doen andere wcd's en lampen op diezelfde centraaldoos het nog wel?
Hoe krijg je de stroom weer terug op de wcd's?

[ Voor 45% gewijzigd door remco_k op 20-02-2022 19:15 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:32

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Slaat de zekering door? Valt de stroom gewoon weg? Hoe komt het weer terug?

We hebben echt meer info nodig nodig... :)

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• nagynl
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:07
Hij kan even niet reageren, de stroom is weg gevallen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-07 00:48
Als je een dimmer vervangt door wandcontactdozen, waar haal je dan de nul en eventueel de aardedraad vandaan?

gewaarwordingshorizon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Ik zou eens de groep uitschakelen en met een multimeter aan de slag gaan, kijken welke centraaldoos die stopcontacten op aangesloten zijn en dan kijken of het probleem daar ook speelt (evt. direct op die centraaldoos een lampje aansluiten, dan zie je het heel snel). Proberen het probleem te isoleren en dan zou je of uiteindelijk op een punt moeten komen waar het niet meer speelt (en je dus voorbij de boosdoener bent) of in de meterkast uit moeten komen.
Pagina: 1