Vraag

• 51FRANCOIS
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21-01 20:48
Goede namiddag,

wat is nu het verschil tussen een Xiaomi stick en een Android TV .

in een android TV ( denk ik ) zittten apps in , je kan ook apps plaatsen zoals een Disney -plus ,youtube etc en google ??
je kan deze gebruiken zonder dat je een smartphone,tablet hebt ??? je moet niet streamen of hoe noemen ze dat .

als je nu een smart tv hebt of een gewone TV ..en je plugt daar een Xiaomi Mi TV Stick in , heb je dan het zelfde ? of moet je deze gebruiken via een tablet ,smartphone ...die dan moet aanstaan om verbinding te kunnen krijgen met de Xiaomi Mi TV Stick ? dan moet je streamen en je data verbruik gaat dan omhoog ?

graag enige verduideljjking want ik snap het niet goed ,hoe het dus werkt .

grt

Alle reacties

• D vd V
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online

D vd V

Moderator Consumentenelektronica
Je bent hier van alles door elkaar aan het gooien.

AndroidTV is een platform dat door een fabrikant op een smart-tv geïnstalleerd kan zijn. Maar niet elke smart-tv heeft Android TV. (Sowieso is het onderscheid tussen een smart-tv en non-smart-tv ondertussen wel bijna volledig verdwenen.)
Televisies van LG hebben WebOS. Die van Samsung Tizen. Volgens mij gebruikt Panasonic MyHomeScreen. De meeste modellen van Philips en Sony gebruiken AndroidTV.

Een Xiaomi Mi TV Stick is een mediaspeler. Als je die in een tv of monitor stopt, heb je inderdaad hetzelfde. Een platform om apps te draaien. Je kan dat doen omdat het platform dat op die tv staat verouderd of te traag is. Of simpelweg niet bevalt.
Er zijn ontelbare mediaspelers. Een deel daarvan is met AndroidTV. Een deel daarvan heeft een afstandsbediening. Het is maar net wat je koopt. Als je het bedient met je telefoon, hoeft je dataverbruik niet omhoog te gaan. Doorgaans is het puur voor de bediening. Het daadwerkelijke streamen doet de mediaspeler.

Het is niet ingewikkeld allemaal. Lees er op je gemak nog eens over online.

• Wouter01
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 21-03-2022
Ik heb een mi tv deze werkt prima.
Nu kan ik echter als ik hem via het Vodafone netwerk gebruik de ziggo go app niet gebruiken.
Ik krijg dan een melding (dat afspraak met content aanbieder dit IP netwerk niet bekijken)
Weet iemand of dit echt niet kan of dat dit met instellingen te maken heeft.
BVD wouter

• D vd V
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online

D vd V

Moderator Consumentenelektronica
@51FRANCOIS is niet zo'n nette forum-bezoeker. Wel vragen stellen en later nog eens inloggen om te kijken naar de reacties. Maar zelf nog ergens op reageren, zit er blijkbaar niet in. Kijkend naar de post-historie is dat terugkerend gedrag. Jammer... Laten we dit topic dus maar sluiten.

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee