Garage inrichting plek washok/wc

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cw123456
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 07:47
Beste medetweakers,

Wij staan op het punt om ons huis flink te renoveren, onderdeel hiervan is dat er een uitbouw komt welke tegen de garage gebouwd gaat worden. Ondanks dat er ook nog een voordeur is, verwacht ik dat wij 90% van de tijd de garagedeur zullen gebruiken om naar binnen te gaan. De huidige situatie is dat er achter de garage een washok zit en een kantoorruimte, het washok willen wij graag behouden op deze plek en wij willen graag een toiletruimte toevoegen. Wij komen niet helemaal uit de indeling van deze ruimte(s), daarom de vraag wat jullie van onderstaand idee vinden, suggesties en tips zijn altijd welkom. De huidige muren (aangeduid in het geel) van het washok kunnen in principe weg en de plek van de wc is vrij, hoewel het wel natuurlijk wel handig is als deze in de buurt van de bestaande afvoerput komt.

Huidige situatie, waarbij er met de A aanduiding een afvoerput wordt bedoeld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j3xD4df3wuwHeb6rcZpX-DtUYh4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V8ELysUC7797rC3cNATb3gkN.jpg?f=fotoalbum_large

Ons idee:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ThPF36iWNjw0DAR1KMLqrakHXrE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jeDNhodQkSzA62ePVwAkVVcB.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben benieuwd naar jullie suggesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:12
Vragen: de garage wil je als garage blijven gebruiken? En het kantoor zit achter de wasruimte? Toilet lijkt me bedoeld voor wie op kantoor werkt? Wil je de hele ruimte op enig moment misschien gebruiken als slaapkamer met badkamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cw123456
Toke_gt schreef op zondag 20 februari 2022 @ 17:26:
Vragen: de garage wil je als garage blijven gebruiken? En het kantoor zit achter de wasruimte? Toilet lijkt me bedoeld voor wie op kantoor werkt? Wil je de hele ruimte op enig moment misschien gebruiken als slaapkamer met badkamer?
De garage blijven we inderdaad als "garage" (fietsen/opslag, geen auto) gebruiken. Het kantoor zit inderdaad achter de wasruimte, toilet wordt gebruikt door de persoon die op kantoor werkt en voor als we in de tuin zitten. Op zeer lange termijn zou het kunnen dat we deze ruimte als slaapkamer willen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonOfSam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:04
Ik vraag me af of je de auto nog uitkomt. Maar voor een goede indeling is het misschien toch nodig om het geel te overzien.

Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik zou als je de garage ook echt als garage blijft gebruiken altijd zorgen dat de doorgangen naar de garage beperkt worden. Dus ik zou dan overwegen om geen deur naar je keuken te maken en ook een doorlopende wand tussen garage en dan washok/wc/kantoor maken. Waar in je idee die 3.03m breedte staat ergens. Daarmee hou je een heleboel warmte in het bruikbare deel van je huis en daarnaast sluit je de garage (=rommel etc) ook meer af van je leefruitmes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
[quote]Cw123456 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 09:09:
[...]
(Deze reactie is grotendeels weg, want verkeerd gelezen in reactie TS)

Dit blijft: Ik ga er nog even goed naar kijken, later vandaag misschien een schetsje.

[ Voor 62% gewijzigd door Toke_gt op 21-02-2022 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cw123456
Toke_gt schreef op maandag 21 februari 2022 @ 11:13:
[...]

Als ik het goed ziet, wordt de garage op het smalle deel 2,3. Dat lijkt me heel erg smal, de norm is minimaal 2,8. Realiseer je dus dat je altijd in een slangenbeweging je auto uit moet, inclusief kans op schade aan portier. En ook wel ongemak, want met meer mensen in de auto moeten sommige al uitstappen voor je binnen bent. Het gemak van de garage slaat dan snel om in irritatie/ongemak. Misschien is een carport voor de garage pragmatischer.
Ik ga er nog even goed naar kijken, later vandaag misschien een schetsje.
Om verwarring te voorkomen, de garage zal niet gebruikt worden voor een auto. Excuses als dat niet helemaal duidelijk was in mijn vorige bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Cw123456 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 13:18:
[...]

Om verwarring te voorkomen, de garage zal niet gebruikt worden voor een auto. Excuses als dat niet helemaal duidelijk was in mijn vorige bericht.
Oh oeps, dat schrijf je ook. Daar heb ik heel slordig overheen gelezen! Excuses.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
Cw123456 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 15:47:
De huidige situatie is dat er achter de garage een washok zit en een kantoorruimte, het washok willen wij graag behouden op deze plek en wij willen graag een toiletruimte toevoegen. Wij komen niet helemaal uit de indeling van deze ruimte(s)
(…)
Ik ben benieuwd naar jullie suggesties.
De ruimte die je in de garage hebt, wordt extra beperkt door de ingang naar de keuken. Met alle indelingen die ik maak, kom ik wat in de knel met fietsen of rekken voor opslag. Kijkend naar je tekening bedacht ik dat ik het ook fijner zou vinden om vanuit de keuken direct naar washok laundry :*) te lopen, in plaats van me met een wasmand tussen de fietsen door te moeten wringen. Daarom een optie bedacht waarbij de deur in een andere hoek de garage in gaat, waarbij de fietsen/opslag totaal niet in de weg zit, hoe slordig ook geparkeerd (zie voorbeeld :) ). Aangezien je daar toch een deel van de garagemuur weghaalt, zou het ook op deze manier kunnen. Je kunt vooral ook het garagedeel efficiënter benutten: gewoon een rechte ruimte, zonder deuren of doorloop naar kantoor/buiten vanuit de keuken. Je zou zelfs nog een aparte deur naar de garage kunnen maken.
Rek is zo’n open rek voor gereedschapskist, sporttassen en andere garagezooi. Toilet en laundry kunnen uiteraard ook omgedraaid. Mij leek dit het handigst (toilet ook als barrière tegen geluid van wasmachine/droger), maar ik snap je wens om dingen op hun plek te laten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WEtr85O_hE-Cv3NNWB6kXf_Srvw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dW21YS5zKHLkICr80eWS6UAk.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Toke_gt op 21-02-2022 23:22 ]

Pagina: 1