Toon posts:

[Fedora 35] Random keyboard input

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:22
Ok, een vaag probleem...

Ik heb een Lenovo E15 laptop met Ryzen 4000 cpu waarop ik Fedora 35 draai (deze hebben officieel geen linux ondersteuning vanuit Lenovo dus er zijn wat relevante dingen die niet werken wegens missende drivers).
Een van de dingen die niet werkt is de Fn knop waardoor de media knoppen zoals volume omhoog/omlaag het niet doen.

Maar het probleem is dus dat sinds vandaag Fedora 35 willekeurig volume omhoog/omlaag toetsaanslagen registreerd.
In de terminal kan ik met 'showkey' keycode 114 en keycode 115 aanslagen zien, welke ik met een extern toetsenbord heb kunnen bevestigen als volume omhoog/omlaag.

Als het een fysiek probleem zou zijn zoals een hangende toets in het toetsenbord van de laptop zou hij dus F2 en F3 toetsaanslagen moeten registreren omdat de Fn knop niet werkt onder linux.

Iemand ervaring met dit probleem? Of een idee waar ik kan beginnen met troubleshooten? Is het mogelijk om te zien welk apparaat/proces een toetsaanslag geeft?
Tot nu toe heb ik op google niks kunnen vinden over willekeurige toets aanslagen van toetsen die niet kunnen op je toetsenbord.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Alle reacties

• pporrio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-01 17:09
Heb je de laatste biosversie geïnstalleerd?

Mijn platencollectie

• MewBie
Nee, maar in de changelog staan geen relevante veranderingen tussen de geinstalleerde versie en de laatste.
Maar ik zal de laatste installeren en kijken wat er gebeurd.

*beeeeep*

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:30
MewBie schreef op zondag 20 februari 2022 @ 11:19:
Of een idee waar ik kan beginnen met troubleshooten? Is het mogelijk om te zien welk apparaat/proces een toetsaanslag geeft?
Met evtest kan dat geloof ik wel. Laat tevens zien welke devices de volume keys uberhaupt kunnen produceren.

• MewBie
pporrio schreef op zondag 20 februari 2022 @ 14:04:
Heb je de laatste biosversie geïnstalleerd?
Laatste bios is geinstalleerd en nu doet mijn capslock lampje het wel, dus kennelijk hebben ze wel ergens iets geupdate met betrekking tot het keyboard.
Thralas schreef op zondag 20 februari 2022 @ 15:31:
[...]

Met evtest kan dat geloof ik wel. Laat tevens zien welke devices de volume keys uberhaupt kunnen produceren.
Als het weer gebeurd zal ik kijken of ik met evtest iets kan vinden.

*beeeeep*

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee