Over een aantal weken krijg ik de sleutel van onze nieuwe woning. We willen hier meteen zonnepanelen gaan plaatsen. Ik heb inmiddels 2 offertes aangevraagd, ben benieuwd naar jullie expertise hierop.
Het dak ligt op zuid-oost.
11x REC 400AA Pure Black met piekvermogen 400W
11x Enphase IQ7+ micro omvormers
Investering exclusief BTW: 6435
Terugverdientijd 6 jaar en 7 maanden
KWh productie: 3831 kWh
25 jaar garantie op panelen en opbrengst
Foto offerte 2:
9x Zonnepanelen van Zonneplan met piekvermogen 370W
9x Zonneplan One optimizer
Investering exclusief BTW: 4379
Terugverdientijd 5 jaar en 7 maanden
KWh productie: 2774 kWh
10 jaar garantie
Ik vind het legplan van offerte 2 mooier, uiteraard ook 2 panelen minder, en een lager Wattpiek vermogen. Ben benieuwd naar reacties op deze 2 offertes, doe ik er goed aan om nog een offerte aan te vragen? Of wellicht 1 paneel toevoegen aan het legplan van offerte 2 op het kleine dak.
Het dak ligt op zuid-oost.
Foto's
Beschikbare (dak)ruimte
Voor en zijkant van het dak komen de panelen op te liggen. Aan de voorkant een kleine dakkapel.Schaduw
In de warme maanden weinig schaduw. Er kan wat schaduw van de boven op het onderste deel van de panelen vallen.Jaarverbruik
3000 kWh +-, verwachting is dat dit omhoog zal gaanHuidige elektriciteitsaansluiting
Mogelijk in de toekomst een aansluiting voor elektrische auto, komende jaren nog niet aan de orde.Budget en doel
Budget ligt rond de 6500Wie gaat het project uitvoeren
Installatie laat ik volledig doenBijhouden van data
Standaardapp/portaal hiervoor is prima.Reeds verkregen offertes
Foto offerte 1:11x REC 400AA Pure Black met piekvermogen 400W
11x Enphase IQ7+ micro omvormers
Investering exclusief BTW: 6435
Terugverdientijd 6 jaar en 7 maanden
KWh productie: 3831 kWh
25 jaar garantie op panelen en opbrengst
Foto offerte 2:
9x Zonnepanelen van Zonneplan met piekvermogen 370W
9x Zonneplan One optimizer
Investering exclusief BTW: 4379
Terugverdientijd 5 jaar en 7 maanden
KWh productie: 2774 kWh
10 jaar garantie
Regio
Regio Noord-BrabantIk vind het legplan van offerte 2 mooier, uiteraard ook 2 panelen minder, en een lager Wattpiek vermogen. Ben benieuwd naar reacties op deze 2 offertes, doe ik er goed aan om nog een offerte aan te vragen? Of wellicht 1 paneel toevoegen aan het legplan van offerte 2 op het kleine dak.