Toon posts:

Stervende IBM, wat te doen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een paar dagen heb ook ik last van een stervende IBM DTLA307030 :'(
Tijdens defragmenteren en schijfcontrole komt er een heel ziek klinkende "grr..grr..grr" vanaf en hangt het hele
systeem zich op. Toch heb ik nog geen bad-sectors maar ik vertrouw mijn schijf door al die verhalen nu voor geen meter meer
Ik heb dus snel mijn belangrijkste dingen al op mijn andere (4GB) schijf gezet en wat weggebrand. Dit is erg onpraktisch

Mijn vraag is, kan ik iets doen, of is het nu gewoon wachten totdat het ding echt de geest geeft?
Mijn idee gisteren om het geluk een handje te helpen werd niet in dank afgenomen.

Verwijderd

Mijn idee gisteren om het geluk een handje te helpen werd niet in dank afgenomen.
Wat bedoel je hiermee?

Hoeveel gb moet je back-uppen? Natuurlijk alle voorzorgsmaatregelen treffen, nooit weg, tenzij er dan bad-blocks komen. Anyway, backup alles en zorg voor een nieuwe, meer is er niet over te zeggen :'(

Verwijderd

Ik weet er niet het fijne vanaf, maar ik heb gehoord van een tooltje met de naam "Spinrite". Het schijnt dat je daar ontzettend grondige HD diagnoses mee kan stellen.

Misschien dat een andere GoT'er er meer van weet?

• Thorne
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06:47

Thorne

Forrester

Hij gaat er dalijk echt aan... ik heb hem ooit bij informatique gekocht en daar geruild voor een 60GXP, deden ze niet moeilijk en ze hadden mijn oude 75GXP niet eens getest.

>specs<