Toon posts:

48 inch vervanging van plasma tv

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Zifnabg1976
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 21-05-2022
Ik zoek een?
48 / 50 inch tv, ter vervanging van Panasonic plasma tx42

Wat is je budget?
Rond 1000

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
gewoon tv kijken, Netflix kijken, kinder muziek luisteren, misschien inde toekomst een PlayStation ?

Wat heb je zelf al gevonden?
LG oled48c1, Philips oled48 936

Welke vragen heb je hier nog over?
Een aantal vragen
Ik vind het risico van inbranden niet zo groot maar hoe zit het met direct zonlicht, mijn huidige plasma tv heeft op verschillende plekken gestaan en heeft daarvan geen last gehad. Alleen als de tv uitstaat is het een spiegel. Gaat een oled scherm stuk als deze in het zonlicht staat?
We gaan de tv niet aansluiten om een extern hifi set o.i.d, hoe is het standaard geluid van deze televisies, is zo,n soundbar een goede optie?
Momenteel kijken we Netflix via kanaal 150 omdat de internet opties van de huidige tv niet vooruit te branden is. Zit er nog verschil tussen de performance van de lg, Philips of Sony m.b.t het benaderen van de apps.

.

Bij voorbaat dank.

Beste antwoord (via Zifnabg1976 op 06-03-2022 13:47)

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:47

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

dmantione schreef op zondag 20 februari 2022 @ 11:00:
OLED kan beslist niet tegen zonlicht dat direct op het beeld valt. Normaliter is zoiets een reden om iemand een LCD te adviseren. Omdat je evenwel nu een plasma hebt, is de kans groot dat je met een LCD niet tevreden gaat zijn over de beeldkwaliteit. Ik zou dan ook aanraden om te onderzoeken of er iets aan dat zonlicht te doen is, door bijvoorbeeld de televisie hoger te hangen, of zonwering te installeren.
Nou ja, de betere LCD modellen doen een hoop qua brightness en HDR en met QLED kun je ver komen. Ik ga nooit mee met de discussie, want het is persoonlijke voorkeur.

OLED lijkt met het directe zonlicht geen goed idee, dus een QLED TV kan wel eens een goede uitkomst zijn, maar het hangt ook van verdere wensen af. Doorgaans lijken de LGs na een aantal jaren nog wat sneller dan de andere TVs ivm de gebruikte SOC. Ik zou daar niet teveel naar kijken, want daar is altijd wel weer een externe oplossing voor.

[Voor 10% gewijzigd door Hann1BaL op 23-02-2022 14:28]

Alle reacties

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Als het direct zonlicht is,ja dat nooit bevordelijk met elektronica.zeker omdat het scherm dan ook meer opwarmt. Dus makkelijker ook oververhit raakt.

Staat ook meestal wel in de Manual.

Plus als ik bv hier lees:

https://homestheatre.com/oled-tv-for-bright-rooms/

Kan het de oled cellen zelf beschadigen

[Voor 35% gewijzigd door freaky35 op 20-02-2022 09:51]

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:33
OLED kan beslist niet tegen zonlicht dat direct op het beeld valt. Normaliter is zoiets een reden om iemand een LCD te adviseren. Omdat je evenwel nu een plasma hebt, is de kans groot dat je met een LCD niet tevreden gaat zijn over de beeldkwaliteit. Ik zou dan ook aanraden om te onderzoeken of er iets aan dat zonlicht te doen is, door bijvoorbeeld de televisie hoger te hangen, of zonwering te installeren.

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:33
Deze televisies hebben vrij goede luidsprekers, de Philips heeft hier de beste papieren. Extern geluid heeft hier alleen meerwaarde als je hifi-spul koopt. Ofwel bereid bent minstens een duizendje voor de geluidsinstallatie neer te tellen.

• Zifnabg1976
Dank voor de antwoorden alvast. Het wordt dan toch geen oled scherm. Ik zal me dan moeten gaan verdiepen in de lcd mogelijkheden. Als iemand een goede optie kent, dan hoor ik dat graag

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:47

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

dmantione schreef op zondag 20 februari 2022 @ 11:00:
Nou ja, de betere LCD modellen doen een hoop qua brightness en HDR en met QLED kun je ver komen. Ik ga nooit mee met de discussie, want het is persoonlijke voorkeur.

OLED lijkt met het directe zonlicht geen goed idee, dus een QLED TV kan wel eens een goede uitkomst zijn, maar het hangt ook van verdere wensen af. Doorgaans lijken de LGs na een aantal jaren nog wat sneller dan de andere TVs ivm de gebruikte SOC. Ik zou daar niet teveel naar kijken, want daar is altijd wel weer een externe oplossing voor.

[Voor 10% gewijzigd door Hann1BaL op 23-02-2022 14:28]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zifnabg1976
Denk dat een Neo qled 50 Samsung wordt
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee