Toon posts:

Trae Lyx vernis 2 lagen met 1 blik

Pagina: 1
Acties:

• zakkenjongen
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:11
Hallo,

Zoals in het onderwerp, zijn er mensen die ervaring hebben met het overschilderen van een laag Trae Lyx vernis binnen de verwerkingstijd?
De verharder en het goedje komen apart verpakt, en je moet ze mengen en daarna binnen 2-3 uur opmaken volgens handleiding, anders is het onbruikbaar. Van de andere kant zeggen ze ook dat je 5-6 uur tussen het aanbrengen van verschillende lagen moet wachten.

Hartstikke onhandig voor ons keukenwandje, want dan zou je dus 2 blikken van dit dure spul moeten gebruiken en meer dan de helft weggooien.

Derhalve vraag ik mij af of dit een marketingtruc is, en of ik echt iets verkeerd kan doen aan overschilderen binnen 2-3 uur.

Edit: het afgieten van de helft van het blik en pak 'm beet de helft van de verharder is ook af te raden las ik online, want de fabrikant houdt de juiste verhoudingen van beiden geheim. Dus te veel kans op brokken wat mij betreft.

[Voor 14% gewijzigd door zakkenjongen op 20-02-2022 09:01]

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:28
Je moet ze toch binnen 2-3 uur opmaken na het mengen? Niet 2-3 uur na het openmaken. Dus niet teveel mengen en dan gebruiken. Dan kun je dat proces zo vaak je wilt herhalen.

Ik weet niet hoe het zit met vernis qua bewaren. Maar als je verf goed afgesloten bewaard dan kun je het lang (maanden zo niet jaren) bewaren.

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:30
Vraag het ze. Serieus, ik heb Trae Lyx ooit gemaild over een probleem met verf en ik had dezelfde dag nog een expert aan de lijn die me van A tot Z door de verwerking van die specifieke verf doorpraatte.

Lieve moderator, indien u mijn reactie bewerkt en locked, geniet dan van het moment dat u echt iets bereikt heeft in uw leven!

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-01 23:33
Joh, dit is toch heel simpel!?

Je moet natuurlijk niet het héle blik en het héle zakje verharder in een keer bij elkaar kieperen als je niet verwacht het hele blik in een keer te kunnen opmaken!
Dan moet je inderdaad het restant weggooien.

ik heb dit spul zelf ook meerdere keren gebruikt.
Je kunt toch prima een deel van het blik en een deel van de verharder per keer gebruiken?
Dat stukje over “geheime” verhoudingen is natuurlijk flauwekul… :+

Je hebt een blik, daar staat precies op hoeveel milliliter erin zit. (750ml)
Dan heb je een daarbij horend zakje verharder, daarop staat óók hoeveel milliliter erin zit (even uit mn hoofd: iets van 50 of 60ml dacht ik?)

Et Voila.. daar heb je je verhoudingen voor het geheel!
Neem een paar maatbekers in diverse groottes, (waaronder een kleine precieze voor de verharder), en je kunt toch prima een deel van het blik mengen met een even groot afgemeten deel van de verhardervloeistof, in exact de juiste verhouding?

Dan kun je prima meerdere keren gebruik maken van het blik.

Overigens heb ik zelf ook wel eens een tweede laag binnen een uur of zo erover heen gedaan, omdat ik toch nog wat aangemaakt spul over had. De eerste laag was toen toch al grotendeels droog. Dat ging verder prima! Geen verschil zichtbaar in afwerking met een enkele laag. (wel met een roller aanbrengen of uitrollen!)

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

• zakkenjongen
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:11
Thanks, dat wilde ik horen, een ervaringsdeskundige. Wat mij betreft kan het topic worden gesloten, ik ga het afmeten en in 2 tempi doen.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee