Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sp_mike
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 18-04 09:59
Ik heb een WDTV Live mediaplayer. Perfect ding na al die jaren ;-)
Deze maakt via mijn netwerk verbinding met mijn NAS waar mijn muziek dvd collectie staat.
Dit geheel werkte prima maar de laatste tijd heb ik steeds vaker dat ik geen geluid meer krijg. Even pause en play en het werkt weer een tijdje. Lijkt wel of de streaming te traag is of iets.

Mijn gevoel zegt dat dit onstaan is na de DSM7 upgrade. Heb wel wat settings aangepast op basis van verschillende adviezen op internet (bijv MAC en AFP aangezet) maar dat lost het niet op.

Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn? In mijn netwerk is verder niets veranderd

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:54
Gebruik je die wdtv om vanaf een share af te spelen of via dlna?
Als je via dnla werkt kun je beter vanaf een share afspelen, dat geeft namelijk nauwelijks netwerk belasting en kan prima gebufferd worden.
Dlna is een stream en geeft bij de miste hikup op je netwerk meteen zichtbare problemen

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sp_mike
Ik doe het via een share

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sp_mike
Wat opvalt is dat de problemen alléén aanwezig zijn bij grotere bestanden ( > 7GB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:54
Heeft weinig met DSM7 te maken.
Voor een smb share wordt Samba gebruikt en dat is niet verandert.

Ik neem tenmiste aan dat je gewoon smb gebruikt en niet dingen als NFS of AFP want dat werkt gewoon slecht.

Valt die Nas misschien in slaap terwijl te afspeelt, dan moeten de disken eerst weer opspinnen.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sp_mike
NFS had ik ook aan staan omdat ik problemen had met fileshares op Windows10 (advies was om NFS) aan te zetten. Heb ik nu weer uit gezet maar SMB stond inderdaad gewoon aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sp_mike
Ik gebruik nu Linux share op mijn WDTV, dit lijkt te werken. Is er een logische verklaring waarom dit wel werkt?
Het heeft wat kleine nadelen (ik zie wat mappen die eigenlijk ge-hide moeten zijn)
Pagina: 1