Toon posts:

Geen internet verbinding (Wifi)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Sabern
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 24-02-2022
Mijn vraag
Ik woon bij mensen thuis, ik maak gebruik van hun wifi. Sinds een aantal dagen heb ik geen verbinding meer met het internet, zowel op mijn PC als smartphone. Mijn vraag is hoe krijg ik dit opgelost? ik ben echt een leek, zeker wat betreft netwerken.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Mijn PC draait op windows 7, in mijn pc zit een PCIe Wifi kaart waarmee ik dus verbining maak. Het netwerk zelf bestaat uit een ziggo modem. Op zolder zit denk ik een acces point (is dat iets fysieks?) waarmee ik verbonden ben (mijn pc staat ook op zolder)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb een ping test gedaan en mijn PC kan de modem bereiken. Windows probleemoplosser gaf het volgende aan:
"De verbinding tussen uw toegangspunt, router of kabelmodem en internet is defect".
Zit het probleem bij de accespoint of de modem? Of tussen beide?

Alle hulp wordt erg gewaardeerd. Alvast bedankt!

Alle reacties

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-01 15:50

Midas.e

Is handig met dinges

Al een keer je modem herstart?

Hacktheplanet.nl

• Sabern
ja, ik heb de modem herstart

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:11
Hebben die mensen waarbij je in huis woont nog wel internetverbinding? Zitten die op hetzelfde wifi netwerk?

Quest 2 kopen? Gebruik mijn referral link voor €30 store credit: https://www.oculus.com/referrals/link/BroodRoosterNL/

• Sabern
Ja, zij hebben nog wel internet. Alleen zij maken gebruik van een kabel, dus niet via wifi

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:17
Een Access Point (AP) is een soort verlengkabel van WiFi, heb je boven nog verbinding met het AP/Wifi?

Heb je beneden met je telefoon verbinding met WiFi als je bij de modem/router staat?

Heeft de familie WiFi met hun telefoon?

Hattrick: Thorgal Eagles

• hcQd