Toon posts:

Geen internet verbinding (Wifi)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Sabern
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 24-02-2022
Mijn vraag
Ik woon bij mensen thuis, ik maak gebruik van hun wifi. Sinds een aantal dagen heb ik geen verbinding meer met het internet, zowel op mijn PC als smartphone. Mijn vraag is hoe krijg ik dit opgelost? ik ben echt een leek, zeker wat betreft netwerken.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Mijn PC draait op windows 7, in mijn pc zit een PCIe Wifi kaart waarmee ik dus verbining maak. Het netwerk zelf bestaat uit een ziggo modem. Op zolder zit denk ik een acces point (is dat iets fysieks?) waarmee ik verbonden ben (mijn pc staat ook op zolder)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb een ping test gedaan en mijn PC kan de modem bereiken. Windows probleemoplosser gaf het volgende aan:
"De verbinding tussen uw toegangspunt, router of kabelmodem en internet is defect".
Zit het probleem bij de accespoint of de modem? Of tussen beide?

Alle hulp wordt erg gewaardeerd. Alvast bedankt!

Alle reacties

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-01 15:50

Midas.e

Is handig met dinges

Al een keer je modem herstart?

Hacktheplanet.nl

• Sabern
ja, ik heb de modem herstart

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:11
Hebben die mensen waarbij je in huis woont nog wel internetverbinding? Zitten die op hetzelfde wifi netwerk?

Quest 2 kopen? Gebruik mijn referral link voor €30 store credit: https://www.oculus.com/referrals/link/BroodRoosterNL/

• Sabern
Ja, zij hebben nog wel internet. Alleen zij maken gebruik van een kabel, dus niet via wifi

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:17
Een Access Point (AP) is een soort verlengkabel van WiFi, heb je boven nog verbinding met het AP/Wifi?

Heb je beneden met je telefoon verbinding met WiFi als je bij de modem/router staat?

Heeft de familie WiFi met hun telefoon?

Hattrick: Thorgal Eagles

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:25
Sabern schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 16:17:
Ik heb een ping test gedaan en mijn PC kan de modem bereiken.
Kun je deze eens als webpagina openen? Als dat lukt, welk apparaat zie je dan?

• Sabern
@bregweb ik heb verbinding met de AP, maar er staat erbij "geen internettoegang". Met mijn telefoon hetzelfde, er staat verbonden zonder internet. Het apart is met mijn werk laptop heb ik wel internet toegang, hetzij via VPN. ik heb een screenshot gemaakt van mijn netwerkoverzicht. Ik zie een groen stippellijn van mijn pc naar AP, een groen lijn van de AP naar de gateway, en een lijn met een rood kruis van de gateway naar internet. Zegt dat iets?

@hcQd hoe doe ik dat?

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Klinkt als een proxy of DNS probleem.

Kan je wel pingen naar publieke IP adressen zoals 8.8.8.8 of 9.9.9.9 ?

https://discord.com/invite/tweakers

• bregweb
Probeer even al mijn vragen te beantwoorden, dat helpt beter.

Op de werk laptop maak je ook verbinding via het AP?

• Sabern
@redfoxert dat lukt niet, bij beide adressen krijg ik time-out

@bregweb als ik met mijn telfoon beneden bij de modem sta heb ik hetzelfde als boven, verbonden zonder internet toegang.

op mijn werk laptop maak ik ook verbinding via AP, net als mijn pc.
de anderen hebben wel wifi met hun telefoon

• bregweb
Heel raar probleem, ik zou proberen een handige vriend(in) te regelen om het ter plekke te onderzoeken.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Sabern schreef op zondag 20 februari 2022 @ 08:53:
@redfoxert dat lukt niet, bij beide adressen krijg ik time-out

@bregweb als ik met mijn telfoon beneden bij de modem sta heb ik hetzelfde als boven, verbonden zonder internet toegang.

op mijn werk laptop maak ik ook verbinding via AP, net als mijn pc.
de anderen hebben wel wifi met hun telefoon
Heb je je IP ingesteld op een fixed IP met een verkeerde gateway? Dan kan je wel de gateway pingen zoals je die kent maar heeft je PC alsnog de verkeerde verbinding.

https://discord.com/invite/tweakers

• Sabern
ik denk fixed IP. Hoe weet ik of de gateway verkeerd is?

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:23

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Even los van je netwerk probleem. Windows 7 wordt al een tijdje niet meer ondersteund door Microsoft en ik zou dat dus niet meer aan het internet willen hangen in verband met veiligheid.

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 30-01 15:24
Sabern schreef op maandag 21 februari 2022 @ 08:29:
ik denk fixed IP. Hoe weet ik of de gateway verkeerd is?
Network centrum -> Eigenschappen/details van je netwerk adapter.

Al lijkt mij dit niet het probleem, aangezien het zowel op je mobiel als laptop niet meer werkt.

Heb je toegang tot de modem zelf?

T.Net Creality 3D Printer Discord

• labmuisfrl
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-01 13:20
Is je kastje voor de wifi toevallig een ander apparaat als waar de computers met een kabel op aangesloten zitten ?

Wellicht dat de kabel tussen deze 2 apparaten er uit is ?

• Sabern
@Christoxz ik heb toegang tot de modem, pingen lukt gewoon. Kan het zo zijn dat de modem ervoor zorgt dat mijn apparaten geen toegang hebben tot het internet? ik kan de modem bereiken en daar stopt het.

@labmuisfrl dat is volgens mij niet het probleem.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee