Aard-warmtepomp NIBE F1155PC - geen warm water in huis

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrapZilla
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 19-02-2022
Goedemiddag allemaal!

Wij hebben momenteel een aannemer werkzaam in onze nieuwbouw huis, en bij het controleren van de koud en warm water, komt er geen warm water uit de kraan.
Heeft iemand een idee waar aan dit zou kunnen liggen? Alle kranen in de meterkast zijn open, tenzij ik er een over het hoofd zie :?

Ik heb zo een vermoeden dat het aan de Aard-warmtepomp ligt (NIBE F1155PC). Ik heb naar verschillende instellingen gekeken maar helaas.

We hebben wel een waterontharder aan laten sluiten van Amysoft, geen idee of dat ergens mee te maken heeft.

Maandag zijn is het storingsnummer van NIBE weer bereikbaar.

Hopelijk kunnen jullie mij hiermee helpen.

Dank alvast!

[ Voor 14% gewijzigd door TrapZilla op 19-02-2022 14:31 . Reden: toevoegen verdere informatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Maakt die ontharder warm water dan?

Wat is de temperatuur van je boiler?

Mss ff crossposten in het grote W/WWP topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrapZilla
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 19-02-2022
Dank voor je reactie
bbbrumbrum schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 14:45:
Maakt die ontharder warm water dan?
Nee, volgens mij niet.

Wat is de temperatuur van je boiler?
45 graden

Mss ff crossposten in het grote W/WWP topic.
Top, ga ik naar kijken

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Als je vat 45gr is, doet (of deed) de WP het iig. Dan moet je het eerder in de douchekraan oid zoeken. Heb je ergens nog een ouderwetse mengkraan, of een puur warme aansluiting? Als daar gewoon warm water uit komt weet je dat het iig niet aan de WP ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:30
In de meterkast heb je alleen de hoofdaansluiting voor het water.

Aangezien je een ontkalker hebt hoort die na de hoofdaansluiting te zitten voordat die verder gaat naar de rest van het huis.

- Koud water na de ontkalker naar alle andere koudwater aansluitingen in je huis.
- Warmwater gaat via het boilervat naar al je warmwater aansluitingen in huis (Tenzij je in de keuken een electrische boiler hebt)

Stap 1 is dus controleren of je wamtepomp-boiler vat op temperatuur is. (dat is ie)
Stap 2 is controleren of er na je warmtepomp boilervat toevallig een afsluiter is welke nog dicht staat
Stap 3 is kijken of er op een andere plek in huis met warmwater aansluiting wel warm water is. BV wasbak in badruimte of keuken.

Ik gok op 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walker1974
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 05-05 11:10
Of je zet de watertoevoer bij de warmtepomp open.
Pagina: 1